دیروز تفاهم نامه همکاری بین شرکت نوسازی اراضی عباس آباد با سازمان فضایی ایران برای استفاده از امکانات و تجهیزات بزرگترین آسمان نمای خاورمیانه به امضاء رسید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،اردشیر نوریان  مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد در ابتدای این مراسم با اشاره به ظرفیت های شهر تهران برای توسعه علوم تخصصی در میان نوجوانان و جوانان گفت: هم اکنون در 374 محله شهر تهران خانه های علم به فضایی برای توسعه علم و فرهنگ در میان شهروندان به ویژه قشر جوان و نوجوان تهران تبدیل شده است و از این ظرفیت سازمان ها و نهادهای علمی و تخصصی می توانند از پتانسیل این مراکز که با تلاش یک دهه مدیریت شهری تهران ایجاد شده، استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اگر در دو دهه قبل تمامی فعالیت های شهرداری تهران تنها در حوزه خدماتی و عمرانی خلاصه می شد اما در یک دهه اخیر شهرداری تهران از یک نهاد خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل شده است، ادامه داد: خوشبختانه حرکت از سوی فعالیت های خدماتی به فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در مدیریت دکتر قالیباف، شهردار تهران کاملا مشهود است و همین مساله باعث ارتقای نیازهای فرهنگی و اجتماعی شهروندان شده است. به گونه ای که توسعه مراکز علمی، فرهنگی و اجتماعی از جمله مهمترین درخواست های شهروندان از مجموعه مدیریت شهری است.

مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد با اشاره به اینکه در چند سال گذشته شهرداری تهران در حوزه های اجتماعی، علمی و فرهنگی عملکد قابل قبولی داشته است، بیان کرد: مجموعه مدیریت شهری وظیفه خود می دانند تا با امکانات و توانایی هایی که در پایتخت در اختیار دارند در زمینه علمی ، فرهنگی و اجتماعی باری را از روی دوش دولت محترم بردارند.
وی در ادامه صحبت های خود با تاکید بر اینکه راه اندازی مجموعه «گنبد مینا» حرکتی بزرگ و تاثیرگذار برای ترویج علم در تهران است، یادآور شد: همکاری سازمان فضایی با شرکت نوسازی عباس آباد توان علمی و تخصصی این مجموعه را چند برابر خواهد کرد.
اردشیر نوریان تاکید کرد: مجموعه شرکت اراضی عباس آباد در آماده سازی زیرساخت ها و امکانات و برنامه های پشتیبانی تکالیف خود را به خوبی انجام داده ایم و امیدواریم با همکاری سازمان فضایی ایران بتوانیم در راه ترویج علم میان جوانان و نوجوانان گام های موثری را برداریم.

به گفته وی؛ امیدوار هستیم که «گنبد مینا» به عنوان بزرگترین آسمان نمای خاورمیانه به مجموعه ای در تبلور علم کشور تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد با بیان اینکه امروز برای این مجموعه روز به یادماندنی ای است، گفت: با ورود سازمان فضایی ایران به فعالیت های مشترک با مجموعه شهرداری تهران امید و حرکت به انجام درست برنامه های علمی و فرهنگی در تهران بیشتر در پایتخت ایجاد خواهد شد.

نوریان در پایان با تاکید براینکه این تفاهم نامه نقطه عطفی در همکاری مشترک بین شهرداری تهران با دیگر سازمان ها و نهادها در مباحث علمی تبدیل خواهد شد، ادامه داد: امیدواریم «گنبد آسمان» بتواند ک به فضایی تاثیرگذار در حرکت علمی روبه رشد کشور باشد.

در ادامه این مراسم قائم مقام سازمان فضایی کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه پاسخ دادن به کنجکاوی های پتانسیل جوان یک وظیفه است، گفت: در حال حاضر اهمیت فعالیت های فضایی آنطور که باید و شاید در کشور ملموس نیست.

دکتر فاضلی با بیان این مطلب  گفت: حوزه فضایی هم اکنون یک حوزه پیشرو است و ما در این حوزه با یک شرایط بسیار سخت و دشواری مواجهه هستیم.

قائم مقام سازمان فضایی کشور با بیان اینکه هر زمانی که به اراضی عباس آباد آمده ام برای من اقدامات و فعالیت هایی که شهرداری تهران در این مجموعه انجام داده است، تحسین برانگیز بوده است، یادآور شد: سازمان فضایی کشور تمام تلاش خود را در این زمینه به کار می گیرد تا از فرصتی که شهرداری تهران در اختیار این سازمان قرار داده به نحوی شایسته ای استفاده کند.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =