۰ نفر
۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱

تسنیم نوشت:

کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه ای غیر الزام آور، رئیس جمهور این کشور را به دلیل نقض قانون و آزادی عضو طالبان از گوانتانامو بدون آگاهی قبلی به نمایندگان کنگره محکوم کرد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه آمریکایی «هیل» چاپ کنگره آمریکا، کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (سه شنبه) در قالب قطعنامه ای غیر الزام آور، اقدام ماه مه سال جاری میلادی «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور در آزادی 5 زندانی طالبان از زندان گوانتانامو در اقدامی با هدف معاوضه آنها با «بو برگدال» نظامی آمریکایی در بند این گروه شبه نظامی در افغانستان را محکوم کرد.

بر این اساس، این کمیته مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که اوباما قانونی را که باید بر اساس آن آزادی زندانیان گوانتانامو را 30 روز جلوتر به نمایندگان کنگره اطلاع بدهد را نقض کرده است زیرا پیش از آزادی افراد طالبان از گوانتانامو، کنگره را در جریان نگذاشته است.

این رای گیری علیه اوباما با 34 رای مثبت و 25 رای منفی انجام شد و انتظار می رود که مجلس نمایندگان آمریکا نیز این قطعنامه را در پائیز و تنها چند هفته مانده به برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره، مورد بررسی قرار دهد.

دموکرات های حاضر در این کمیته نیز در واکنش به این رای گیری، همکاران جمهوریخواه خود را به بازی سیاسی محکوم کردند آن هم در شرایطی که جمهوریخواهان خود را آماده می کنند تا اواخر هفته جاری، درباره طرح اقامه دعوی علیه اوباما به دلیل سوء استفاده وی از قدرت های قانونی اش، رای گیری کنند.

مقامات دولت اوباما ماه گذشته در این کمیته حضور پیدا کردند و تاکید داشتند که علت عدم پیروی آنها از قانون در زمینه آزادی برگدال این بود که این قانون با اختیاری که اوباما برای حفاظت از شهروندان آمریکایی خارج از کشور دارد، در تضاد است.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که نتایج جدیدترین نظرسنجی انجام شده توسط شبکه تلویزیونی «سی ان ان» نیز حاکی از آن است که تقریبا یک سوم مردم آمریکا خواستار استیضاح رئیس جمهور کشورشان به دلیل سوء استفاده وی از قدرت های قانونی اش هستند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =