به نظر می‌رسد با وجود گذشت یک‌سال و نیم از کنار رفتن دولت محمود احمدی‌نژاد، همچنان او در ذهن‌ها و خاطره‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی‌ای که به دولت یازدهم به ارث رسانده است، جای دارد.

دو سه روز بیشتر از نظرسنجی گروه اقتصادی خبرآنلاین برای انتخاب چهره اقتصاد سال 1393 نگذشته است. در این نظرسنجی علی طیب‌نیا در رقابت با محمود احمدی‌نژاد است؛ اگرچه بیشترین انتخاب کاربران خبرآنلاین برای چهره سال احمدی‌نژاد است و طیب‌نیا در مقام بعدی قرار دارد.

کاربران خبرآنلاین، احمدی‌نژاد را به دلیل مشکلاتی که در حوزه اقتصاد برای دولت یازدهم به ارث گذاشته است، انتخاب کرده‌اند و طیب‌نیا را به خاطر مدیریت علمی اقتصاد کشور و کاهش بی‌سابقه تورم.

یکی از کاربران خبرآنلاین که نام خود عنوان نکرده، با انتخاب احمدی‌نژاد به عنوان چهره اقتصادی سال 1393، درباره دلیل انتخاب خود نوشته است؛ «چون کشور را با رشد مثبت 4 درصد تحویل گرفت و با 700 میلیارد دلار درآمد نفتی و با رشد منفی به دولت بعد تحویل داد.»

فرد دیگری نیز متذکر شده است: «محمود احمدي‌نژاد را انتخاب می‌کنم؛ به دلیل درآمد 800 ميليارد دلاري كه معادل كل درآمد نفتي ايران از زمان اكتشاف نفت بوده، تحويل گرفتن ذخيره ارزي از دولت قبلي، تحويل گرفتن تورم نزديك تك‌رقمي از دولت قبل، تحويل گرفتن دولتي با بهترين شرايط از نظر وجهه بين‌المللي و تحويل دادن يك اقتصاد نابه‌سامان با تورم افسار گسيخته، افزايش بي‌سابقه نرخ بيكاري و عدم امنيت سرمايه‌گذاري.»

امیرحسین نیز با انتخاب علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد دولت یازدهم به عنوان چهره سال اقتصاد 1393، دلیل انتخاب خود را چنین بیان کرده است: «دکتر طیب نیا به رییس‌جمهور گذشته فهماند اقتصاد واقعا علم است و روی زندگی مردم تاثیر دارد. همچنین به دلیل کنترل یک‌ساله و بی‌نظیر تورم او چهره سال اقتصاد است.»

مهشید هم نوشته است: «به نظر من وزیر اقتصاد و وزیر بهداشت بهترین کارها را در امور کاریشان کردند و توانایی دارن که بهتر کار کنند. مرد سال آقای هم ظریف است که با روحیه بالا و پشت کار می‌تواند مذاکرات هسته‌ای را به سرانجام برساند و مردم از این بلاتکلیفی در بیایند و گرانی و بیکاری از بین برود.»

در همین حال، در میان انتخاب‌های کاربران خبرآنلاین، نام‌های حسن روحانی، محمدباقر نوبخت، بیژن زنگنه، مسعود نیلی، محسن رنانی، اسداله عسگراولادی، مرتضی حیدری، محمدرضا رحیمی، بابک زنجانی، شهرام جزایری و محسن پهلوان دیده می‌شود.

شما هم اگر تاکنون در نظر سنجی انتخاب چهره سال حوزه اقتصاد خبرآنلاین شرکت نکرده‌اید، می‌توانید با کلیک کردن ایــــــــــــــــــنـجا در این نظرسنجی شرکت کنید.

22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 110 IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    19 49
    شما خبرآنلاین ها منافق هرکاری بکنید احمدی نژاد سال96 رییس جمهور هستند. اینقدر حرص نخورید کلید شما کارنمی کند.
  • بی نام ID ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    9 33
    خوشم میاد هر چه بیشتر دروغ می گویید بیشتر در بغض وکینه فرو می روید شما حکایت دروغ و کینه و بغض را کاملا معنا می کنید هر چه بیشتر تلاش می کنید تا احمدی نژاد را تخریب کنید خودتان را آتش می زنید زیرا می بینید که با دروغ هایتان همنتوانستهاید هوادارانش را کاهش دهید اگر اوبی تاثیر بود وبی هوادار مطمئن باشید کاری به وی نداشتید شما مشتی ... بیش نیستید
  • بی نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    40 10
    لطفا اسم این آقا را نیاورید حالمان بهم میخورد........
  • بی نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    27 6
    خدایی چه هنری داشتند. برزیل تنها با وام 100 میلیارد دلاری بانک جهانی در عرض کمتر از بیست سال دهمین اقتصاد دنیا گردیده است. چه کرده اند دوستان........
  • سهامی A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    19 9
    تیم اقتصادی دولت روحانی علل الخصوص جناب وزیر اقتصاد تقریباً موفق عمل کرده اند .کم کم اثرات مثبتش اشکار خواهد شد.