روزنامه توریسم نوشت: «استون هنج» در انگلیس، پایتخت فرانسه و اهرام ثلاثه مصر مهم‌ترین و پرطرفدار‌ترین جاذبه‌های گردشگری هستند که برچسب ناامیدکننده‌ترین جاذبه‌ها به آن‌ها زده شده است.

«استون هنج» سالانه یک میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند و یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تاریخی بریتانیا به حساب می‌آید. اما آمار‌ها در کمال تعجب نشان می‌دهند این مکان از دید مسافران خیلی کوچک است و نمی‌توان به آن نزدیک شد. افرادی که در وب‌سایت Reddit. com از کوچک بودن «استون هنج» شکایت کرده‌اند، معتقدند این مکان واقعا ارزش این سفر طولانی را ندارد. قدمت «استون هنج» به حدود ۵۰۰۰ سال پیش باز‌می‌گردد و تصور می‌شود مردم در دوره پیشاتاریخی مردگان خود را در این مکان دفن می‌کرده‌اند.
یکی دیگر از یأس‌های بزرگ گردشگران شهر لس‌آنجلس آمریکاست. لس‌آنجلس محل زندگی مشهور‌ترین چهره‌های سر‌شناس جهان است، اما مسافران با کوله‌باری شگفت‌زدگی از خطرناکی و کثیفی محیط شهری آن را ترک می‌کنند. بسیاری از گردشگران این شهر را به عنوان مقصد مناسبی برای سفر تأیید نکردند و گفتند، اصلا جالب نبود. مشکل بزرگ این بود که مسافت‌ها زیاد بود و پیاده نمی‌شد رفت. وضعیت حمل‌ونقل عمومی هم بد بود و این دیدن شهر را برای آن‌ها که ماشین نداشتند سخت می‌کرد.
از هرم بزرگ «جیزه» که مدت‌ها یکی از عجایب هفت‌گانه جهان شمرده می‌شد هم در این فهرست نام برده شده است. مسافران درباره این مکان گفته‌اند، این بنای تاریخی خیلی به شلوغی‌ها و سروصدای محیط شهری نزدیک است. بزرگ‌ترین هرم این مجموعه قدمتی ۳۸۰۰ سال دارد و عنوان بلند‌ترین سازه تاریخ بشر را یدک می‌کشد. بسیاری از بازدیدکنندگان از مزاحمت دستفروشان گله کرده‌اند و فضای درونی مقبره را به «آغل گاو» تشبیه کرده‌اند.
گردشگران خارجی که لقب «بد‌ترین شهر جهان» را به پاریس داده‌اند، از بی‌ادبی و برخوردهای گستاخانه محلی‌ها شکایت دارند. این در حالی است که اوایل سال جاری میلادی پایتخت فرانسه با ۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر عنوان پربازدید‌ترین شهر جهان را کسب کرد.
برخی از مسافران هم از رفتار غیرمحترمانه خدمه رستوران‌ها و کافه‌های پاریس شکایت کرده‌اند و این شهر را «تله عظیمی برای توریست‌ها» خطاب کرده‌اند. پاریس روزانه میزبان ۶۰ هزار گردشگر است که خیابان‌ها را به مکانی شلوغ و کثیف تبدیل می‌کند. گرانی غذا و نوشیدنی و پر از زباله بودن کانال‌های آب در پاریس، مهم‌ترین مشکلاتی است که نسبت به آن اعتراض شده است. بسیاری از گردشگرانی که به دوبی می‌روند هم از انتخاب خود خوشحال نیستند و این مکان را مقصدی گران، با رفتارهای غیردوستانه میزبان‌هایش می‌دانند.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =