لیگ جهانی والیبال/ ایران یک - برزیل 3 / باز هم حریف پرافتخارترین تیم لیگ جهانی نشدیم

تیم ملی والیبال ایران با نتیجه سه بر یک به برزیل باخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دو تیم ملی والیبال ایران و برزیل پنجمین مسابقه خود در لیگ جهانی این فصل را مقابل یكدیگر برگزار كردند. در شروع مسابقه ایران توانست اولین امتیاز را بگیرد و پس از آن هم دفاع خوب عادل غلامی دومین امتیاز را برای ایران به همراه داشت. پس از كسب این دو امتیاز، برزیل به خودش آمد و سه امتیاز متوالی گرفت. برزیلی ها كه چند روز قبل هم ایران را شكست داده بودند، تیمی قدرتمند هستند و با كسب این سه امتیاز نشان دادند كه حتی در خارج از خانه خود هم به راحتی می توانند امتیاز بگیرند.

ایران البته بازی را مساوی كرد و برزیل هم كه چهارمین امتیاز را گرفت، دوباره ایران با كسب یك امتیاز دیگر 4 امتیازی شد. پس از آن برزیل دو امتیاز گرفت و 6 امتیازی شد اما ایران با آبشار معنوی نژاد فاصله امتیازها را به یك رساند. برزیلی ها پس از آن با یك جای خالی توانستند هفتمین امتیاز را كسب كنند.

برزیلی ها خودشان را به امتیاز 8 رساندند تا با برتری به وقت استراحت بروند. ایران هم سعی می كرد فاصله بیش از یكی دو امتیاز نشود. هر امتیازی كه برزیلی ها می گرفتند، ایران سعی می كرد سریع جبران كند اما برتری برزیلی ها به مرور نمایان می شد. برزیل با نتیجه 12 - 8 جلو افتاد و با گذشت چند دقیقه، این تیم نتیجه را 15 - 9 كرد. 

برزیل برتری اش را در این لحظات دیكته كرده بود و اجازه نمی داد ایران خودش را نزدیك كند. این تیم فاصله 4-5 امتیازی را حفظ كرد و حتی وقت استراحتی كه لوزانو گرفت هم چاره كار نبود. ایران 19 - 15 عقب بود و برزیلی ها با خیال راحت ست اول را پیش می بردند. برزیل بیستمین امتیاز را هم گرفت و اعتماد به نفس بازیكنان این تیم بیش از گذشته شد. امتیاز بیست و یكم برزیل هم با اشتباه بازیكنان ایران ثبت شد. 

برزیلی ها امتیازها را یكی پس از دیگری كسب می كردند و هرچه می گذشت فاصله ایران و برزیل بیشتر می شد. نتیجه 24 - 17 شد و حالا برزیل تنها یك امتیاز برای بردن ست اول می خواهد. ایران امتیاز هجدهم را هم گرفت اما سرویس مباشری به بیرون رفت تا امتیاز بیست و پنجم را خود ایران تقدیم برزیل كند. ست اول با نتیجه 25 - 18 به سود برزیل به پایان رسید.

ست دوم

در ست دوم ایران بهتر از ست اول كار كرد. شاگردان لوزانو از همان ابتدا پا به پای برزیل پیش رفتند و نشان دادند توصیه های فنی لوزانو كارساز بوده. ایران حتی توانست از حریف جلو هم بزند و بازی را 8-6 كند. داور وقت استراحت را اعلام كرد و پس از شروع مسابقه، برزیل اولین امتیاز را گرفت. مسابقه 8-7 شد. سرویس برزیلی ها به بیرون رفت و ایران 9 امتیازی شد.

اما برزیل با یك آبشار خوب امتیاز هشتم را گرفت. ایران دو امتیاز متوالی دیگر هم گرفت و مسابقه 11-8 شد. فاصله به سه امتیاز رسید تا انگیزه شاگردان لوزانو برای بردن این ست بیش از گذشته شود. ایران برتری اش را مقابل برزیلی ها حفظ كرد اما نتوانست فاصله را بیشتر كند. نتیجه مسابقه 14 - 13 به سود ایران شد اما همچنان ایران برای حفظ فاصله تلاش می كرد.

آبشار زیبای شهرام محمودی مسابقه را 15 - 13 كرد. محمودی شانزدهمین امتیاز را هم گرفت و وقت استراحت فنی دوم هم اعلام شد. ایران پس از وقت استراحت، امتیاز هفدهم را گرفت و سرمربی برزیل بلافاصله تقاضای وقت استراحت كرد. فاصله به 4 امتیاز رسیده بود و سرمربی برزیل بیش از هر زمانی احساس خطر كرد. پس از وقت استراحت فنی، برزیل امتیاز گرفت اما بازیكن این تیم سرویس را به تور زد تا جبران شود.

مسابقه 18 - 15 شد و ضربه زیبای میرزاجانپور تبدیل به امتیاز نوزدهم ایران شد. ایران امتیاز بیستم را هم گرفت و فاصله به 5 امتیاز رسید. بازیكنان ایران با همین روش می توانند ست دوم را برای خود كنند. البته معنوی نژاد سرویس خود را به بیرون زد. پس از آن محمد موسوی با یك آبشار فنی، امتیاز بیست و یكم را گرفت. اما پس از این امتیاز، برزیل به خودش آ«د و فاصله را بسیار كم كرد. برزیلی ها تا امتیاز 20 بالا آمدند و در حالی كه 4-5 امتیاز عقب بودند، به فاصله یك امتیازی ایران رسیدند. 

لوزانو وقت استراحت گرفت تا شاگردانش را راهنمایی كند. پس از وقت استراحت، هر دو تیم یك امتیاز گرفتند و ایران با گرفتن یك امتیاز دیگر، نتیجه را 23 - 21 كرد. مجددا برزیل یك امتیاز دیگر هم گرفت. سرانجام برزیل در امتیاز 23 به ایران رسید. حالا مسابقه مساوی شده و برزیلی ها هم به اندازه ایران شانس بردن ست دوم را دارند. 

ایران امتیاز بیست و چهارم را هم گرفت و عادل غلامی سرویس ایران را زد. امتیاز به برزیل رسید. پس از آن ایران دو امتیاز متوالی گرفت و ست دوم را با نتیجه 24 - 26 برد.

ست سوم

برزیلی ها امتیاز اول در ست سوم را گرفتند. برزیل در این ست برخلاف ست قبلی بهتر كار كرد. آن ها از همان ابتدای مسابقه از ایران جلو افتادند و فاصله دو سه امتیازی گرفتند. برزیل 8-5 جلو افتاد و داور وقت استراحت فنی را اعلام كرد. پس از استراحت فنی ایران امتیاز ششم را گرفت. فاصله به دو امتیاز رسید. غلامی كه امتیاز را گرفته بود، خودش سرویس زد. اما امتیاز را برزیلی ها گرفتند. 

ایران با اینكه دو سه امتیاز از برزیل عقب افتاد اما توانست در لحظاتی از مسابقه این فاصله را جبران كند. تیم ملی ایران البته دوباره از حریف عقب افتاد و برزیلی ها با نتیجه 15 - 12 جلو افتادند. شاگردان لوزانو البته مقابل تیمی بازی می كردند كه پرافتخارترین تیم لیگ جهانی است. برزیلی ها با 9 قهرمانی، پرافتخارترین تیم در لیگ جهانی والیبال هستند و طبیعی است كه مقابل چنین تیمی، كار بسیار مشكلی داشته باشند.

برزیل 16 - 12 جلو افتاد. برزیلی ها بعد از وقت استراحت امتیاز هفدهم را هم گرفتند. پس از آن هر دو تیم یك امتیاز گرفتند اما برزیل با گرفتن امتیاز نوزدهم، فاصله را به 6 امتیاز رساند. با زیاد شدن فاصله، بازیكنان ایران احساس خطر كردند و چند امتیاز خوب گرفتند. مسابقه 20 - 16 شد. برزیلی ها اما امتیاز بیست و یكم را گرفتند و دوباره فاصله به 5 امتیاز رسید. 

برزیل پس از آن به راحتی امتیازهای بعدی را گرفت و برزیل توانست ست سوم را با نتیجه 25 - 16 ببرد. 

ست چهارم

برزیلی ها ست چهارم را هم خوب شروع كردند. این تیم سه امتیاز متوالی در آغاز ست گرفت و از همان اول قدرتش را به رخ كشید. ایران امتیاز اول را گرفت اما پس از آن برزیلی ها دو امتیاز دیگر هم گرفتند و مسابقه 5-1 به سود برزیل شد. امتیاز دوم ایران زمانی به دست آمد كه خود برزیلی ها توپ را به تور زدند. 

برزیل با نتیجه 8-3 جلو افتاد و داور وقت استراحت گرفت. پس از وقت استراحت، ایران امتیاز چهارم را گرفت. پس از این، ارتباط تلویزیون ایران با سالن برگزاری مسابقه قطع شد و پس از دقایقی كه مجددا ارتباط برقرار شد، ایران 15 - 8 از حریف عقب بود. فاصله 7 امتیازی ایران و برزیل نشان می داد كه تیم ملی در ست چهارم هم عملكرد خوبی نداشته است.  

ایران توانست بخشی از این عقب ماندگی را جبران كند و بازی 16 - 11 شد. اما برزیلی ها خیلی زود امتیاز هفدهم را هم گرفتند. لوزانو تقاضای وقت استراحت كرد كه این وقت استراحت كارساز شد و ایران امتیاز دوازدهم را گرفت. اما حمزه زرینی سرویس خود را به تور زد تا برزیل 19 امتیازی شود. برزیلی ها با سرویس بعدی امتیاز بیستم را هم گرفتند. 

برزیلی ها سه امتیاز دیگر را هم گرفتند، آن هم در حالی كه ایران تنها یك امتیاز به سود خود ثبت كرد. فاصله به 9 امتیاز رسیدو حالا برزیل تنها دو امتیاز دیگر برای برد می خواهد. اما ایران ناگهان به خودش آمد و دو امتیاز گرفت. گرچه ایران شانس كمی برای بردن این مسابقه داشت، اما شاگردان لوزانو قصد داشتند ست چهارم را با فاصله كمتری واگذار كنند. برزیلی ها امتیاز بیست و چهارم را هم گرفتند و پس از آن ایران به امتیاز 17 رسید.

عادل غلامی سرویس ایران را زد كه توپ او تبدیل به امتیاز بیست و پنجم برزیل شد. ایران این مسابقه را با نتیجه سه بر یك به پرافتخارترین تیم لیگ جهانی باخت.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    27 0
    بسیار بدست اول