روزنامه اعتماد به نقل از آریا نوشت:

رييس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني (ره) بار ديگر هشدار داد: سيل ايجاد بي‌ديني جامعه را تهديد مي‌كند و روز به روز وسايل آسان‌تري براي نيل به اين هدف در اختيار مردم قرار مي‌گيرد. آيت‌الله مصباح همچنين تاكيد كرد: «وضع دولت هر چه بد باشد به اندازه زمان شاه كه نمي‌شود».

وي اظهار داشت: مباني علوم انساني ما بعد از سه دهه از انقلاب اسلامي ضد اسلام است و اين نه تنها به پيشرفت دين كمكي نمي‌كند بلكه مردم را به سمت ضد دين شدن پيش مي‌برد.

وي افزود: نمي‌توانيم همه مسوولان را رجايي و باهنر كنيم، چراكه امروز گرفتاري‌هاي جديدي چون مسائل هسته‌يي و داعش داريم و امروز دولت درگيري‌هاي بسياري دارد و آن‌طور كه بايد و شايد نمي‌تواند وظيفه خود را در قبال آموزش و پرورش انجام دهد.

وي تاكيد كرد: «هر دولتي در كشور ما بر سر كار بيايد، قصد سامان دادن به مسائل اقتصادي را دارد. هرچند لازمه تشكيل نظام اسلامي، تامين مسائل اقتصادي جامعه است، اما بايد توجه داشت كه مهم‌ترين معضل و مساله در كشور ما، اقتصاد و ماديات نيست، بلكه همان هدفي است كه به خاطر آن انقلاب شد.»

آيت‌الله مصباح يزدي افزود: «اگر قرار بود مشكل اصلي ما، اقتصاد و ماديات باشد، كه در اين صورت اگر انقلاب نمي‌كرديم، بهتر بود؛ چراكه در آن زمان نه تحريمي دامنگير ملت ايران بود و نه مشكل انرژي هسته‌يي داشتيم و الان در وضعيت پيشرفته‌تري بوديم، زيرا از همان زمان قراردادهايي براي صنعت هسته‌يي منعقد شده و در حال اجرا بود.»

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    58 2
    سلام، رواج افراط گرایی دینی از یک طرف موجب رواج بی دینی از طرف دیگر می شود.دین و دینداری امری قلبی وباطنی است وانسانها باید در قلب خود دیندار باشند ودر مجموعه تفکرات وباورهای خود به دینداری رسیده باشند.در صورتیکه اجرای احکام دینی حالت اجبار و امری پیدا کند مردم در ابتدا نسبت به احکام دینی بی توجه وبدنبال آن تفکرات ضد دینی پیدا می کنند وبرای مقابله با اجبار به تظاهرو ریاکاری روی می آورند وبه اصطلاح خود را با شرایط وفق می دهند ودین نه وسیله آنها برای رسیدن خدا وفضائل انسانی بلکه وسیله رسیدن به اهداف مادی وپست انسانی می شود.لذا متولیان دینی باید دین را تبلیغ وبه همه معرفی کنند واز ورود به حوزه هایی که موجب تضعیف آنها و در نتیجه تضعیف دین واعتقادات دینی می شود خودداری کنند.
    • بی نام US ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
      12 0
      همه خلق و خوی رجایی رو میدونند چی بود. یک سری تو این کشور رجایی رو هم مثل خیلی چیزای دیگه به نفع خودشون مصادره کردند. شک دارم که اگر شهید رجایی زنده بود و انتقادی میکرد همین ها بهش رحم میکردند.
  • ايثارگر IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    33 10
    به نظر ايت الله عملكرد بد چه قومي باعث دين گريزي درميان جوانان وحتي مردم سنين مختلف شده است متاسفانه مردم دين را ازمنذرداعش و سلاطين عرب وروحانيون و مبلغين نادان نگاه ميكنند درصورتيكه دين مجموعه اي كامل از اخلاق ومعرفت وزيبايهاست
  • بی نام A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    59 5
    آقای مصباح اگر میخواهید مردمی دیندار داشته باشید باید ابتدا سیرباشند روایت داریم فقر از دری وارد می شود و دین از در دیگر خارج پس اولویت با اقتصاد است
    • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      7 0
      حاجی شما که خیلی زاد میدونین میشه بگین این بازنشستگی را در قانون اساسی واسه کیا گذاشتن / سن بازنشستگی یک تعریف کاملاٌ منطقی دارد حالا شما بفرمایی سن بازنشستگی چه عددی چه سنی است؟ محض رضایی خدا این کامنت را منتشر کنید حاج آقا جواب بدن حتی اگر شده به خودشون
  • پسر شجاع IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    45 2
    با سلام نکته اصلی این است که دین باید برای سیاست خط مشی تعیین کند، ولی جناب آقای مصباح آن چه از رفتار و گفتار و اندیشه های شما و طرفدارانتان مشهود است، به نظر میرسد در این خصوص این سیاست است که بر دین غلبه دارد. آفت اصلی هم همین گمراهی است.
  • قاصدک IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    36 5
    پس این چیه:هرکس معاش ندارد معاد ندارد
  • بهاره IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    45 1
    آخه مگه میشه اقتصاد و مادیاتو ول کرد فقط به دین چسبید؟ نمیشه که همش ریاضت کشید.اخه با شکم گرسنه و فقر کی دین و ایمون یادش میمونه؟؟
  • علی A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    1 22
    سلام من کاملا با نظریات آقای مصباح موافق نیستم اما در این مورد ایشون به نکته ی خوبی اشاره کردند. به نظر من فرهنگ مهمتر از اقتصاده چرا که شما هر چه قدر هم که پول دار باشی اما فرهنگ نداشته باشی ،میبینی که که همون پول هم دیگه فایده ای نداره وبی برکت می شه.
    • عباس IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      2 0
      رابطه اقتصاد و فرهنگ یک جاده دوطرفه است اقتصاد خوب موجب ارتقای فرهنگ وارتقای فرهنگ موجب رشد اقتصادی می شود وهردو بر هم تاثیر می گذارند ولی اینکه تاثیر کدامیک بر دیگری بیشتر است بسته به نوع جوامع انسانی فرق می کند.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    23 1
    ایشان کاری برای انقلاب نکرده اند ومدرسی در حوزه بوده اند
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    22 0
    این سیل بی دینی از کجا برخواسته اقای مصباح با همه فعالیتی که مراکز فسادی که سالهای قبل از انقلاب وجود داشت و تلوزیون با همان برنامه اندکش هم قرابتی با دینداری مردم نداشت فوج عظیم حضور مردم پای منابر خطابه مرحوم کافی و مرحوم فلسفی را میدیدیم و همان اندک تبلیغ ها اقیانوس سهمگین انقلاب را بر سر استکبار جهانی و شاه خراب کرد و شد انقلاب اسلامی و همان جوانها شدند رزمندگان 8 سال دفاع مقدس اکنون که همه تلوزیونهای ما با شبکه های فراوانش و رادیوهای مختلف داخلی نتوانسته خواسته جنابعالی را براورده نماید عیب کار کجاست چرا عیب را در بیگانگان جستجو میکنیم چرا اندکی در خود نمی گریم ما اعمال ما گفتار ما و رفتار ما مشکل دارد اقای مصباح
    • من هم بینام هستم US ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      3 2
      بی نام جان کاش این نظر شمارا اقای مصباح می شنیدند. حرف دل میلیونها ایرانی را گفتتید درود بر شما
  • رضا A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    15 0
    از زمان هاله نور اعتقادات مردم اسیب دید
  • احمد یاداور A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    11 0
    یکی از مهمترین علتهاش اینه که / چون بخلوت میروند ان کار دیگر میکنند