اعضای بدن مددجوی خاص بهزیستی به 3 بیمار جان دوباره داد

مسئول تیم پیوند عضو استان همدان گفت: این بانوی 27 ساله مرگ مغزی، از مددجویان زیرپوشش بهزیستی شهرستان اسدآباد و از لحاظ ذهنی و گفتاری دچار معلولیت بود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ دکتر مجید حمیدی، مسئول تیم هماهنگ کننده پیوند عضو استان همدان از اهدای اعضای بدن یک توان یاب اسدآبادی به سه بیمار نیازمند خبر داد و گفت: این معلول دچار مرگ مغزی شده بود.


وی افزود: پس از تشخیص و تأیید تیم تخصصی مرگ مغزی و با رضایت خانواده این مرحومه 2 کلیه و کبد وی به سه بیمار نیازمند اهدا شد.

حمیدی با اشاره به اینکه 500 بیمار کلیوی در استان همدان وجود دارد تصریح کرد: این بیماران با دیالیز زنده هستند و 150 نفر از آنان نیاز به پیوند عضو دارند.

مسئول تیم هماهنگ کننده پیوند عضو با بیان اینکه رضایت خانواده های بیماران اولین و مهمترین شرط اهدای عضو است یادآور شد: تفکر نادرست و ترس از قضاوت دیگران مبنی بر فروش اعضای بدن و انتظار معجزه برای بهبودی و بازگشت به زندگی بیمار از جمله عوامل رضایت ندادن خانواده ها در اهدای عضو فرد بیمار است.

حمیدی خاطرنشان کرد: اگر موفق شویم تنها رضایت خانواده های 50 درصد از بیماران مرگ مغزی را بگیریم در سطح استان دیگر نیازی به دریافت عضو نخواهیم داشت.

لازم به ذکر است از ابتدای سال تا کنون 11 مورد اهدای عضو در استان همدان انجام شد و در اسدآباد نیز این دومین اهدای عضو است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =