ایسنا نوشت: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی برای افزایش شمار دانش آموز رشته‌های فنی به یک میلیون و 100 هزار نفر خبر داد.

علی زرافشان در حاشیه سفر به مازندران و گردهمایی توجیهی آموزشی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و استقرار پایه دهم که با حضور مدیران آموزش متوسطه مازندران در پلاژ آموزشی رفاهی آموزش و پرورش این استان برگزار شد، در سخنانی با اشاره به این‌که مشارکت مردم در امر آموزش و پرورش چشمگیر است، سهم جامعه در تعلیم و تربیت را 7 برابر دولت دانست و گفت: آموزش پرورش موضوع و هدف جامعه است.

وی افزود: ابعاد و مبانی تربیتی در سند تحول آمده است و در این سند نکات مهم مبانی نظری با در اولویت قرار دادن بحث تربیت گنجانده شد.

زرافشان در بخش دیگری از سخنان خود به بحث خشونت اشاره و خاطرنشان کرد: اختلافات فرهنگی در میان خانواده‌ها و فرزندان شکاف‌های فراوانی ایجاد کرد، اقدام‌هایی چون خودکشی نسبت با سال گدشته افزایش یافته است و این امر با دلایلی مانند حاشیه‌نشینی، بیکاری و عدم ارتباط با یکدیگر نیز مربوط می‌شود.

زرافشان تاکید کرد: اگر در مدرسه وفای به عهد و مسائل اخلاقی آموزش داده نشود، دوره بزرگسالی شاهد اتفاقات نامناسب اخلاقی هستیم.

معاون آموزش و پرورش در ادامه به پروژه مهر اشاره کرد و گفت: در پروژه مهر امسال توسعه پیش دبستانی برای مناطق مدارس دو زبانه و اسقرار پایه دهم دیده شده است.

وی درباره سازماندهی منابع انسانی نیز اظهار کرد: در دور نخست 35 هزار نفر و مازاد آن در دوره دوم ساماندهی شدند و امسال در این حوزه با چالش روبرو هستیم.همچنین پیش بینی می کنیم 45 هزار نیروی بازنشسته در آموزش و پرورش وجود داشته باشد.

وی بااشاره به بازنگری فرم هدایت تحصیلی گفت: بحث توسعه متوازن یکی از ماموریت های اصلی وزارت اموزش پرورش است و تفاوتی بین انتخاب رشته و هدایت تحصیلی وجود دارد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =