به آگاهی ملت شریف ایران می رساند، متاسفانه به تازگی برخی افراد در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با اهدافی که وزارت اطلاعات اشراف کافی بر آنها دارد، درصدد تشویش اذهان عمومی هستند.

وزارت اطلاعات چهارشنبه شب با انتشار اطلاعیه ای، با بیان اینکه به تازگی برخی در فضای مجازی با انتشار مطالب کذب به نقل از وزیر اطلاعات، درصدد تشویش اذهان عمومی هستند، اعلام کرد که بیانیه ها و اظهارنظر سیدمحمود علوی فقط از طریق سایت این وزارتخانه و رسانه های رسمی کشور منتشر می شود.

به گزارش ایرنا، متن اطلاعیه وزارت اطلاعات به این شرح است:

به آگاهی ملت شریف ایران می رساند، متاسفانه به تازگی برخی افراد در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با اهدافی که وزارت اطلاعات اشراف کافی بر آنها دارد، درصدد تشویش اذهان عمومی هستند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: به طور مثال در برخی از این شبکه ها، نقل قول هایی از سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات مبنی بر «خروج مدیرعامل یکی از بانک های خصوصی از کشور» منتشر شده که از اساس کذب محض است.

وزارت اطلاعات وظیفه دارد با اقدامات اطلاعاتی و شناسایی، با تولید و منتشرکنندگان این شایعات که قصد برهم زدن فضای عمومی و امنیت کشور را دارند، به شدت برخورد کند و نتایج آن را به اطلاع مردم برساند.

این اطلاعیه افزود: بیانیه ها و اظهارنظر وزیر اطلاعات فقط از طریق سایت این وزارتخانه و رسانه های رسمی کشور منتشر می شود.

براساس این اطلاعیه، وزارت اطلاعات پیگیری قانونی انتشار اخبار نادرست و خلاف واقع را که موجب تشویق اذهان عمومی می شود، برای خود محفوظ می داند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد US ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    درود بر وزارت اطلاعات
  • منفی خور IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    55 28
    به نظر من اونهایی که منتقل میکنن و برای همه میفرستن هم درصورت حسن نیت عقل درست و حسابی ندارند وگرنه هر خبر این شکلی باید از یه منبع مشخصی باشه نه اینجوری
  • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    هرچند می دونم به من منفی می دهید . ولی ما ایرانیها جنبه نداریم و باید این شبکه های اجتماعی محدود شوند . . ملت بیکار که با جک سازی ، شایعه سازی , و نقل یک سری حرف های بی اساس هیجان زده می شویم و جالب آنکه بر اساس آن عمل هم می کنیم . و این سبک جدید تفریح ماها است .
    • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
      با اين حساب پس نبايد از كبريت استفاده كنيم چون ممكنه جايي را اتش بزنيم
    • علی ف GB ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
      51 2
      با محدود کردن کاری پیش نمیره مگه چند ساله شبکه های اجتماعی بوجود اومده؟ قبلش شایعه پراکنی بی اساس تو صف گوشت و مرغ و تو تاکسیا نبود ؟ باید فرهنگ سازی بشه هرکی هرچی شنید بدون فکر باز نشر نکنه .مشکل مردم ما اینه هرچی میشنون رو باور می کنن .یکروز داعش خرما سمی کرده یکروز دلستر بخوریم کور میشیم و... مهم اینه که مردم بفهمن هر خبری رو منابعشو اول چک کنن .