ایرنا نوشت: آیین تشییع پیکرهای زائران تهرانی قربانی فاجعه منا دقایقی پیش با حضور انبوه مردم مومن، انقلابی و ولایت مدار پایتخت در دانشگاه تهران آغاز شد.

 قرار است پس از اجرا و برگزاری این آیین ، ابدان پاک این مهاجران الی الله برای خاکسپاری به قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) انتقال یابد.
 در حال حاضر مردم مومن و انقلابی تهران برای تشییع پیکر پاک و مطهر این حجاج حرم امن الهی با پوشیدن لباس های مشکی در حال عزاداری هستند.
عوامل اجرایی برگزاری این آیین با شکوه از ساعات نخست بامداد امروز-یکشنبه- با حضور در دانشگاه تهران مقدمات برگزاری این مراسم را فراهم کرده اند و محل برگزاری این مراسم از نظم و آرایش مناسبی برخوردار است.
نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی از جمله پلیس و یگان ویژه، آتش نشانی، هلال احمر و اورژانس تهران نیز به منظور ایجاد نظم و امنیت و ارایه خدمات اضطراری در مسیر تشییع این پیکرهای زائران بیت الله الحرام مستقر هستند.
مراسم گرامیداشت قربانیان فاجعه منا نیز از سوی رهبر معظم انقلاب امروز از ساعت 15:30 تا 17:30 در حسینیه امام خمینی(ره) و همزمان در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در شهر خون و قیام، قم و همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان سعودی شدند که از این تعداد در روز عید قربان، 465 زائر حین مراسم رمی جمرات بر اثر بی کفایتی مسوولان سعودی به لقاالله پیوستند.
بیش از چهار هزار زائر از کشورهای مختلف نیز در قربانگاه منا جان خود را از دست دادند.
در حال حاضر همزمان با تهران در 14 استان دیگر آیین تشییع جانباختگان فاجعه منا در حال برگزاری است.
۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کنعان A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    0 1
    خدا رحمتشون کنه , خبر آنلاین لطفا ساعت و مکان مراسمو تو شهرهای دیگه هم بنویسید
  • محمدرضا A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    0 1
    خداوند به خانواده این عزیزم صبر عطا کنه هیچ وقت فراموش نخواهم کرد و هیچ وقت نخواهم بخشید کاری که با هموطنانم ، کردند
  • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    1 0
    من یک سوال از هموطنانم دارم از خبر آنلاین هم خواهش می کنم آنرا چاپ کنه: آیا به نظر شما برگزاری این مراسم در دانشگاه تهران که مرکز شهره و باعث ازدحام و مختل شدن حمل و نقل عمومی و اذیت و آزار کسبه و اهالی و مردمی که قصد حضور در محل کار و یا تحصیلشون رو دارن درسته؟؟ آیا نباید در مصلی این مراسم برگزار بشه که هم فضای وسیعتری داره و هم در تمام کشورهای اسلامی برای این مراسم ساخته میشه؟
  • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    1 0
    خدا همه این عزیزان رحمت کنه روحشان شاد. اما ای کاش برای معلمان عزیزی که بخاطر نجات دانش آموزان فوت کردند روسای سه قوه هم حاضر می شدند و با همین شکوه برای اون عزیزان هم مراسم برگزار میشد. کسانی که حین خدمت به این ملت جون خودشونو از دست دادن. این حجاج عزیز به خاطر کم کاری این دولت به رحمت خدا نرفتند اما مراسم با شکوه و برگزار شد اما اون عزیزان بچه های شین آباد کودکانی که با مین آسیب دیدند با کم کاری ما دچار مشکل شدند و از دنیا رفتند ،واقعا جای تاسف داره...
  • علی IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    1 0
    اخه دانشگااااه چه ربطی به اینا داره اخه؟؟؟؟ ببرنشون مصلی خب