ایرنا به نقل از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشت: دولت تدبیر و امید به دنبال ایجاد امنیت فکری، ثبات اقتصادی و مبارزه با فساد در جامعه است.

علی ربیعی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان قم در سالن معصومیه فرمانداری این شهر، افزود: باید با كار عقلانی، سخت كوشی و مدارا فضا را آرام نگه داریم تا رضایت مردم جلب شود و آسیب های اجتماعی كاهش یابد.

وی با بیان اینكه قالب آسیب های اجتماعی نوین ناشی از ناآرامی فكری است، اضافه كرد: دولت به دنبال هیچ تنشی نیست و سعی دارد با ایجاد آرامش و مدارای اجتماعی ضمن مبارزه با فساد، احساس امنیت فكری و اقتصادی در جامعه را افزایش دهد و محیط سالمی را برای مردم به وجود آورود.

وی همچنین با اشاره به اینكه عده ای می خواهند همه خدمات دولت را نادیده بگیرند، تصریح كرد: دولت از ابتدا هم گفت كه برجام حلال همه مشكلات نیست، بلكه برجام با سخت كوشی، درایت و تیزهوشی ما درست می شود.

ربیعی با انتقاد از برخی رسانه ها كه با نادیده گرفتن خدمات دولت، مردم را از نتایج برجام ناامید می كنند، گفت: افكار عمومی را نباید دست رسانه های معاند و كسانی كه قصد براندازی دارند بدهیم؛ معتقد هستیم كه بسیاری از جوسازی ها علیه دولت با شكست روبرو می شود.

وی با تاكید بر اینكه برجام فرصت های زیادی برای كشور پیش آورد این سئوال را مطرح كرد كه كسانی كه اقدام به جوسازی علیه دولت می كنند چه سودی می برند؟

وی در ادامه با تاكید بر جلب رضایت مردم، گفت: باید در همه موارد عقلانی تصمیم بگیریم ونباید حقوق فولاد را 40 درصد بالا ببریم و به بازنشسته ها وعده هم سان سازی حقوق دهیم و نتوانیم انجام دهیم و طرح 10 سال روی دست دولت بماند.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی تاكید كرد: در كشور برای همه مسائل یك محور داریم و آن رهبری است و هر آنچه كه ایشان می گوید برای ما شاخص است.

سیاست حذف پردرآمدها از دریافت یارانه ادامه دارد

وی در ادامه به مسائل مربوط به یارانه پرداخت و بیان كرد: زمانی كه پرداخت یارانه مصوب شد قرار شد كه ابتدا 200 هزار ریال به هر نفر پرداخت شود و پس از دوره ای نیز مبلغ یارانه به بخش تولید و مستضعفان جامعه اختصاص یابد ولی هیچ كدام از این طرح ها عملی نشد.

وی با بیان اینكه تاكنون سه میلیون و 400 هزار تن از دریافت یارانه حذف شده اند، گفت: دولت طبق قانون تمام ثروتمندانی را كه مستحق دریافت یارانه نیستند را حذف می كند و این روند ادامه دارد.

ربیعی بر سیاست رفاهی منسجمی تاكید كرد و گفت: امروز كارشناسان بر این باور هستند كه سیاست كنترل تورم و رشد اقتصادی كه دولت یازدهم در پیش گرفته، سیاست درستی است و باید ادامه یابد.

وی افزود: در دوره بازسازی مسائل اقتصادی، دچار نوعی به هم ریختگی شده ایم و دودكش های شهرك های صنعتی تعطیل است.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی كه در سال 84 داشتیم تا 2 سال بعد ادامه داشت و رشدی كه از سال 92 آغاز شده است نیز تا چندین سال بعد ادامه خواهد یافت.

ربیعی بیان كرد: بیمه تامین اجتماعی سال 84 حدود 50 هزار میلیارد ریال از دولت طلب داشت كه این رقم در سال 92 به بیش از 600 هزار میلیارد ریال رسیده بود.

وی گفت: بهبود فضای كسب و كار یكی دیگر از اقدام های دولت در راستای ایجاد شرایط بهتر در كشور بود و به سختی توانستیم از ریزش 300 هزار شغل جلوگیری كنیم، در عین حال در كنار ایجاد شغل در دو سال گذشته، ریزش شغل هم داشتیم.

وی خواستار اشغالزایی متكی بر توسعه محلی شد و گفت: سیاست دولت توسعه كانون های اشتغالزایی محلی است و برخی استان ها از همین طریق رشد قابل ملاحظه ای در اشتغالزایی داشته اند.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به محدودیت منابع، بر جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی تاكید كرد و گفت: باید از طرح های غیر اقتصادی و غیر اشتغالزایی صرفنظر و دیدگاه ها نسبت به توسعه اصلاح شود.

وی افزود: ایجاد جهش در رشد اقتصادی نیازمند اصلاح زیرساخت های موجود است.

وی با تاكید بر فقرزدایی، تصریح كرد: هیچ تابلویی از توسعه را كه عده ای در آن له شوند را نمی پسندیم و سیاست های رفاهی باید مبتنی بر توانمدسازی باشد.

ربیعی افزود: در جامعه ای كه پول، پول بیاورد و رانت خواری باشد، هیچ چیزی ارزش ندارد.

وی با تاكید بر افزایش رفاه اجتماعی، افزود: دولت با اجرای طرح های راهبرد حمایت غذایی، بیمه فراگیر و بیمه درمان از قشر مستضعف جامعه تا حد توان حمایت می كند.

وی به ساخت مسكن اجتماعی نیز اشاره كرد و افزود: در ساخت این واحدهای مسكونی باید محیط فرهنگی محله ها مدنظر قرار گیرد و حاشیه نشینی شهری قدیم را گسترش ندهد.

ربیعی افزود: سیاست دولت در نخستین گام حل و فصل وضعیت مسكن مهر و سپس پرداختن به مسكن اجتماعی است.

وی همچنین گفت: متاسفانه بیش از 9 میلیون بی سواد و درصدی هم تارك تحصیل در مقطع راهنمایی داریم كه زیبنده نظام اسلامی نیست و باید راهكارهای كارآمد جهت جلوگیری از رشد فقر آموزشی تدوین و اجرا شود.
وی اضافه كرد: سال گذشته تحصیل كودكان بازمانده از تحصیل به ویژه در مناطق محروم هدف گذاری شد تا به كمك دستگاه های ذیربط كودكی بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

نخستین جلسه شورای اداری استان قم در سال جاری با حضور وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی، تعدادی از معاونان وزیر و مسئولان استان قم در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد.

علی ربیعی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو می كند.

وی همچنین در آیین تجلیل از بانوان فرهیخته كارگر در قم شركت و سخنرانی كرد.

ربیعی قرار است عصر امروز در همایش ملی تشكلات كارگری كه در مركز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار می شود، نیز سخنرانی كند.

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    7 0
    همش شعار ...
  • بی نام A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    4 0
    ثبات اقتصادی و امنیت فکری؟ اینجا؟ مکه داریم؟ با دایما گران کردن بنزین و آب و‌برق و نان و خوراکی ها و ارز ها و کاهش سود بانکی هر چند ماه ،کدوم امنیت فکری و‌ثبات اقتصادی.دولت در بعضی زمینه ها بی فکر عمل می کند ،در بسیاری زمینه ها کاملا منفعلانه و در بعضی زمینه ها تسلیم است،سه سال گذشت و فقط شعار و آمار غلط.اشتباه نشود که فکر کنید من کوچکترین طرفداری از دولت قبل داشته باشم.