ایسنا نوشت:

سخنگوی ناجا در مراسم امحاء 3 میلیون لوح فشرده فیلم‌های قاچاق و غیرمجاز گفت: پلیس درکنار سازمان‌هایی که وظیفه برخورد با عوامل توزیع فیلم‌های قاچاق وغیرمجاز را برعهده دارند، خواهد بود

سردار منتظرالمهدی در حاشیه مراسم امحاء فیلم‌های قاچاق و غیر مجاز که با حضور جمعی از مدیران فرهنگی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فعالان فرهنگی که در ستاد صیانت از آثار فرهنگی برگزار شد، گفت: صیانت از فرهنگ جامعه و تولیدات فرهنگی وظیفه همگان است. پلیس هم درکنار سازمان‌هایی که وظیفه برخورد با این مسائل را برعهده دارند، خواهد بود.

وی در ادامه افزود: این مساله باعث نگرانی تهیه‌کنندگان و فیلم‌سازان شده است و آسیب‌های زیادی در صنعت سینما وارد کرده است.

سخنگوی ناجا با اشاره به این که 3 میلیون لوح فشرده در طی این مراسم امحاء شده که ارزش ریالی آن معادل 5 میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: اولین اقدام در این حوزه فرهنگ‌سازی و عدم خرید این محصولات توسط مردم است. همچنین باید اقدامات فنی بازدارنده را با استفاده از تکنولوژی‌های نوین احصاء کنیم. این اتفاقات در کنار هم باعث خواهد شد این آسیب در جامعه کاهش یابد.

منتظر المهدی با بیان این که مردم باید پای کار بیایند تا این نگرانی را از تهیه‌کنندگان بگیرند، اظهار کرد: نیروی انتظامی هم در کنار سازمان‌هایی است که پیگیر مقابله با این اقدامات هستند. در اتفاق اخیر هم سازمان سینمایی درخواست این کار را داشت که با هماهنگی پلیس امنیت و حکم قضایی که برای آن گرفته شد، توفیقاتی در این زمینه حاصل شد.

وی در ادامه افزود: طرح امحاء فیلم‌های قاچاق و غیر مجاز در حال حاضر در تهران انجام می‌شود اما به خاطر فراوانی این مساله در استانهای دیگر مثل البرز نیز در صورتی که در دستور کار قرار بگیرد، انجام می‌شود.

این مراسم که با حضور سردار منتظر المهدی، معاون و سخنگوی اجتماعی ناجا، ایوبی رییس سازمان سینمایی، ابطحی رییس ستاد صیانت از آثار فرهنگی وداریوش فرهنگ هنرپیشه سینما و تلویزیون برگزار شد.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =