واحدمرکزی خبر نوشت:

سفارت عربستان سعودی در لندن روز شنبه تایید کرد اعضای خانواده اسامه بن لادن در میان چهار نفری بودند که در حادثه سقوط یک هواپیمای شخصی در انگلیس جان باختند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، این هواپیمای ثبت شده در عربستان روز جمعه در یک نمایشگاه خودرو در جنوب انگلیس سقوط کرد و آتش گرفت.
به رغم این که سفارت درباره هویت افراد جان باخته اظهار نظر نکرد ولی رسانه های سعودی و یک منبع نزدیک به این خانواده در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کردند که آنها، رجاء هاشم نامادری بن لادن، سناء خواهر وی، زهیر هاشم شوهر خواهر وی و یک خلبان اردنی بودند.
پلیس محلی اعلام کرد سه مسافر و یک خلبان زمانی که جت «فنوم 300» قصد داشت در فرودگاه بلک‌بوش در همپشایر فرود بیاید، در این حادثه جان باختند.
سفیر عربستان در بیانیه ای که در حساب کاربری سفارت در توییتر منتشر شده است، «مراتب تسلیت خود را به پسران مرحوم محمد بن لادن و خویشاوندان آنها به علت حادثه تلخ سقوط هواپیمای حامل اعضای خانواده در فرودگاه بلک‌بوش اعلام کرد».
سفارت همچنین اعلام کرد با مقامات انگلیس برای تحقیق درباره این حادثه و بازگرداندن اجساد برای خاکسپاری در عربستان سعودی همکاری می کند.
محمد پدر اسامه بن لادن یک غول ساختمان سازی بود و اقوام بیشمار وی یک خانواده سرشناس را با منافع تجاری گسترده تشکیل می دهند.
محمد بن لادن، خود، در سال 1967 در یک حادثه سقوط هواپیما در عربستان سعودی جان باخت.
اسامه بن لادن، رهبر سابق گروه ستیزه جوی القاعده، در سال 2011 به ضرب گلوله نیروهای ویژه آمریکایی در پاکستان کشته شد.
سازمان هواپیمایی کشوری عربستان روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد این هواپیما در این کشور ثبت شده بود و این نهاد با بازرسان انگلیسی به منظور تعیین علت حادثه همکاری خواهد کرد.
رسانه های انگلیسی گزارش داده اند که این هواپیما از فرودگاه مالپنسا میلان در ایتالیا به پرواز درآمده بود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =