مهدی متقیان: پدافند غیر عامل درقم از مسائل حیاتی کشور محسوب می شود

مدیرکل پدافند غیر عامل و دبیر قرارگاه زیستی استان قم، گفت: عبور زیر ساخت های حیاتی کشور از قم اهمیت توجه به موضوع پدافند غیر عامل در این استان را دو چندان کرده است.

به گزارش ایرنا، مهدی متقیان روز شنبه در مراسم افتتاح اولین دوره آموزشی پدافند غیر عامل در تالار معصومیه استانداری قم اظهار داشت: قدرت نرم نظام اسلامی برای ارایه گفتمان تشیع به جهان در این استان متمرکز می شود.

وی با بیان اینکه قم تبلور گفتمان واحد نظام اسلامی است، افزود: بدون شک در کنار مواهب، امکانات و پتانسیل های موجود در این استان، قطعا تهدیداتی نیز بر آن مترتب است.

این مسوول با اشاره به اهمیت موضوع پدافند غیر عامل در این استان، تصریح کرد: متاسفانه به رغم این مساله بسیار مهم مدیران دستگاه های اجرایی در حوزه های مربوط به خود تهدیدات را بر نشمردند، و یا فقط بر روی تهدیدات طبیعی تمرکز پیدا کردند.

مدیرعامل پدافند غیر عامل قم، تصریح کرد: سناریویی که از طرف دشمنان برای نظام اسلامی در گفتمان قالب امروز چیده شده ، براندازی آن از طریق قدرت نرم است، و دیگر هیچ کشوری بر اندازی نظام را در حوزه قدرت سخت دنبال نمی کند.

وی با بیان اینکه به برکت جان فشانی ها، رشادت ها و تلاش های همه مسوولان از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون جایگاهی برای نظام تبیین و ایجاد شده که دیگر فکر تجاوز نظامی به فکر دشمن هم خطور نمی کند، وی تصریح کرد: دشمنان نظام و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره طبق اعترافات خود به دنبال فروپاشی نظام از درون هستند.

متقیان با اشاره به نقش و اهمیت عملکرد مسوولان در این زمینه، تصریح کرد: هر کدام از مسوولان می توانند با عملکرد خود مسیر دستیابی دشمن به هدفش را تقویت و یا تضعیف کنند، چرا که عملکرد مسوولان در حوزه های مختلف فرهنگی، عمرانی و زیر ساختی و حوزه هایی از این دست برنامه هایی را رصد می کند.

مدیرکل پدافند غیر عامل قم همچنین خاطر نشان کرد: اگر مسوولان بر روی نقاط ضعف و قوت دستگاه ها متمرکز نشوند، در آینده ضربه جبران ناپذیری از جانب دشمن به نظام وارد خواهد شد.

متقیان همچنین با اشاره به کمبودهای موجود در حوزه پدافند غیرعامل در استان با توجه به جدید بودن این موضوع، تصریح کرد: برای جبران این مساله، پدافند غیر عامل استان تصمیم به برگزاری یک دوره آموزش یک هفته ای برای مدیران دستگاه های اجرایی و همچنین روسای حراست ها، و رابطین پدافند غیر عامل نمود.

وی با اشاره به وجود 40 هزار واحد صنفی در استان، تصریح کرد: در مراحل بعدی برگزاری دوره آموزشی برای سر تیم های این واحدها در دستور کار است، تا آن دستگاه ها در ارایه گزارش عملکرد خود به استانداری کاملا این کار را به صورت علمی انجام دهند تا قم همواره یک استان امن و ایمن در حوزه پیشگیری و پدافند غیر عامل باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =