اولین دوره تورنمنت اطلس اسپرت با قهرمانی تیم ملی چین به پایان رسید.

پریسا غفاری - خبرگزاری خبرآنلاین؛شاگردان درک بائرمن در گروه َA بعد از باخت به تیم چین،از سد تیمهای ایتالیا و اسلواکی گذشتند تا به عنوان تیم دوم گروه به نیمه نهایی بروند.در آن بازی هم با شکست منتخبین آمریکایی جواز حضور در فینال را گرفتند تا دیدار پایانی را دو تیم از گروه اول برگزار کنند.

سرپرست کمیته فنی این تورنمنت که چینی الاصل بود و به جز زبان چینی نمی توانست صحبت کند، سه داور از استرالیا، لیتوانی و چین انتخاب کرد تا قضاوت کننده مهمترین مسابقه باشند.

به هر حال این دیدار که انتخاب داوری از چین جای سئوال داشت با ترکیب حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی، سعید داورپناه، مهدی کامرانی و اوشین ساهاکیان برای تیم ملی کشورمان آغاز شد.اولین دو امتیاز بازی را چینی ها بدست آوردند.شاگردان بائرمن در ابتدای بازی خیلی بی دقت شوت زدند تا سه دقیقه امتیاز نیاورند و میزبان با  دو امتیاز دیگر 4- صفر پیش بیافتد و تماشاگران را غرق شادی کند. بالاخره در دقیقه 4 حامد حدادی طلسم را شکست و دو امتیاز بازی را بدست آورد و پشت سر آن هم صمد نیکخواه با یک توپ ربایی و ضد حمله نتیجه را 4- 5 کرد.ولی در دقیقه 6 بازی، حدادی یک اسلم دانک زیبا  زد تا آه تماشاگران از نهادشان برخاست و سه امتیازی کامرانی هم تکمیل کننده آن بود و ایران 11- 8 پیشتازی را مال خود کرد. اما تساوی دو تیم در عدد 11 باعث شد تا بائرمن ترکیب را تغییر دهد  تا کوارتر را 13- 11 به پایان برسد.

وقت دوم را آرن داوودی در حالی که در میان بلند قامتان چینی ریباند حمله را از آن خود کرد با به ثمر نشستن دو پرتاب پنالتی برای تیم ملی کشورمان آغاز کرد.ولی در ادامه اشتباهات مکرر بازیکنان و پیشتازی چینی ها 18- 17 تعویض های مختلفی را از جانب سرمربی آلمانی در برداشت.هر چند دو تیم برای چهار دقیقه در همین امتیاز ماندند ولی باز چین 20 - 17 جلو بود.دو امتیازی سعید داورپناه و پرتاب سه امتیازی کاپیتان صمد در دقیقه 3 نتیجه را 22- 20 کرد.

در این وقت بود که داور چینی به اندازه کافی از خجالت ایران درآمد و با دادن دو فول به نیکخواه بهرامی و داورپناه تیم ملی کشورش را 25- 22 پیش انداخت.ضمن اینکه هیچکدام از پرتاب های ما به ثمر ننشست  تا نیمه اول با همین نتیجه برای میزبان به پایان برسد.

اما حساسیت بازی عاملی شد تا قبل از شروع بازی بائرمن به نزد صمد رفته و نکاتی خاص را به کاپیتان تیمش گوشزد کند.بعد از آن هم نیمه دوم را با میدان دادن به همان ترکیب اولیه بازی را استارت زد.اما مثل اینکه در دقایق اولیه نیمه چینی ها هر چی زدند گل می شد.تا 29- 26 شوند.در چنین لحظاتی بود که حامد حدادی دوباره به جان چینی ها افتاد و چهار امتیاز متوالی برای ایران به دست آورد.30- 29.در ادامه ایران هر چه زد گل نشد در عوض چینی ها به راحتی به امتیاز می رسیدند و اختلاف را به 11 رساندند.41- 30 .در پایان این کوارتر ایران اختلاف را کم کرد و 35- 41 بازنده شد.

اصغر کاردوست که تعویض طلایی بائرمن در کوارتر سوم بود در حمله و دفاع خوب کار کرد و مرتب امتیاز آورد.ولی چینی ها که خشن هم بازی می کردند باز هم پیش بودند 45- 39 .پنالتی های صمد نیکخواه و اوشین ساهاکیان هم نتیجه را 45- 42 کرد.دقایق پایانی برای ایران خیلی سخت گذشت.ولی چین برنده میدان شد آن هم با نتیجه 55- 47 تا قهرمان اولین دوره این تورنمنت شود و جایزه 29 هزار دلاری را بگیرد.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =