معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: برای بهبود اجرای برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، این برنامه ها تا آخر سال ارزیابی می شود و برنامه ریزی برای سال آتی بر مبنای نتایج ارزیابی صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ دکتر باقر لاریجانی در نشست دبیرخانه منطقه آمایشی 5 که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، گفت: نقش دبیرخانه مناطق آمایشی هماهنگ کنندگی اجرای ماموریت های واسپاری شده است و کار با هماهنگی و همکاری کلیه دانشگاههای مستقر در منطقه پیگیری می شود.

وی گفت: علاوه بر نقاط قوت و وفاق جمعی که در واسپاری ماموریت‌ها به مناطق آمایشی کشور وجود داشته، با چالش هایی نیز روبرو بوده ایم و سعی شده از طرق مختلف این امر به صورتی اثربخش صورت پذیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به طراحی مدلی روشن در واسپاری ماموریت‌های مناطق آمایشی اظهار داشت: به منظور رصد برنامه، نحوه پیشبرد اهداف برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در کل کشور آخر سال جاری ارزیابی می شود و براساس نتایج این ارزیابی ادامه کار برنامه ریزی خواهد شد.

لاریجانی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی بسترهای مناسبی برای پیشبرد برنامه های وزارت بهداشت در سطح کشور بوده و باید از این زمینه به نحو مطلوبی استفاده شود. ظرفیت های زیادی در دانشگاهها وجود دارد و برای دستیابی به اهداف بسته های تحول و نواوری در آموزش علوم پزشکی سعی شده که از این بسترها حداکثر استفاده صورت گیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به پیشبرد سامانه education Iran ، اعتباربخشی بین المللی و اعتباربخشی داخلی دانشگاهها در بستر دانشگاهها برای کل کشور گفت: برنامه اعتباربخشی بیمارستان های آموزشی در وزارت بهداشت تدوین شده و اجرای آن به یکی از دانشگاههای علوم پزشکی کشور واگذار شده است.

نهایی شدن سنجه های اعتباربخشی بیمارستان های آموزشی

وی اضافه کرد: سنجه های اعتباربخشی بیمارستان های آموزشی نهایی شده و هدف از این برنامه حفظ جایگاه و استاندارهای بیمارستان های آموزشی در آموزش علوم پزشکی است.

لاریجانی گفت: نگاه در اجرای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی نگاه به آینده است و کلیه برنامه ریزی ها در چارچوب سند آمایش سرزمینی صورت گرفته است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی و مدل اجرایی آن طی جلسات متعدد با صاحبنظران و مدیران مختلف تدوین شده، تاکید کرد: معاونت آموزشی از نظرات اساتید و مدیران در راستای بهبود روند اجرای این برنامه ها استقبال می نماید و لازم است چالش ها در صحنه عمل احصا و بازخورد داده شود.

لاریجانی از تسهیل برخی روندهای معاونت آموزشی در ذیل برنامه های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی خبر داد و اظهار داشت: باتوجه به مصوبه آمایش سرزمینی، مصوبات شورای گسترش بسیار به روز تر از قبل شده و درخواست تاسیس دانشکده و رشته مقاطع بر مبنای این مصوبه بررسی می شود.

وی بازبینی کوریکلوم های آموزشی را یکی دیگر از برنامه های معاونت آموزشی برشمرد و گفت: این کار در قالب ماموریت های واسپاری شده برای رشته های مختلف به مناطق و دانشگاههای متولی هر رشته سپرده می شود و لازم است کلیه دست اندرکاران هر رشته در بازبینی کوریکولوها همکاری کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بیان کرد: کوریکلوم بسیاری از رشته ها در کشور سال‌هاست که مورد بازبینی اساسی قرار نگرفته و در برهه زمانی فعلی اجرای این برنامه ضروریست و کارهای جدید باید پیوست کوریکلوم ها شود.

لاریجانی اضافه کرد: فرایندهای معاونت آموزشی در حال تغییر است و سعی شده از ظرفیت های داخلی معاونت در جهت پیشبرد کارها و تحول در آموزش علوم پزشکی بهره برداری شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت واسپاری ماموریت های روشن به دانشگاهها و مناطق آمایشی را نقطه عطفی برای نظام آموزش علوم پزشکی کشور برشمرد و گفت: هر ماموریت در یک منطقه آمایشی و با همکاری کلیه دانشگاههای علوم پزشکی کشور به صورت شبکه ای پیگیری می شود و چنانچه دانشگاهها برنامه یا درخواستی در راستای ماموریت های واسپاری شده به منطقه آمایشی مربوطه داشته باشند به صورت ویژه در معاونت آموزشی وزارت بهداشت پیگیری می شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 0
    سر فصلهای مهندسی هم واقعا بی فایده و فاقد مهارت های عملی برای یک مهندس حرفه ای است و دو واحد کارآموزی برای صد و چهل واحد فقط نمایشی است