در جلسه هیئت دولت پس از گزارش رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از وقوع پدیده گرد و غبار در خوزستان و قسمت‌هایی از ایلام، به دستور رییس‌جمهور مقرر شد تعدادی از اعضای کابینه در کارگروهی موضوع را با فوریت بررسی و گزارشی از اقدامات و نتایج در دولت ارایه شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ آخر هفته گذشته، دوباره گرد و خاک به آسمان خوزستان و شهرهایی از استان ایلام برگشت. اتفاقی ه در ۱۰۱۲ سال گذشته بارها افتاده است و البته در مواقعی به مرکز ایران هم رسیده.

اما شدت گرد و خاک در سه روز پایانی هفته گذشته در اهواز و آبادان در حدی بود که به مردم هشدار داده شد از خانه خارج نشوند، پروازها لغو شد و البته مدارس هم تعطیل شد. 

هرچند که ظاهرا یکی دو روز است که هوا بهتر شده، اما پیش بینی ها که با توجه به شرایط فعلی دشت های اطراف خوزستان انجام شده است، نشان می دهد گرد و خاک همچنان مصیبت مردم خوزستان است. 

اما در جلسه هیئت دولت که عصر امروز به ریاست حسن روحانی، رئیس جمهور تشکیل شد، رییس سازمان حفاظت محیط زیست گزارشی از وقوع پدیده گرد و غبار در خوزستان و قسمت‌هایی از ایلام، به هیات وزیران ارایه داد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ با توجه به خشکسالی و بادهای شدید، نقاطی در داخل و در کشورهای همسایه به عنوان منشأ گرد و غبار شناسایی شده و برنامه مقابله با این موضوع در سطح ملی و استانی تدوین گردیده است.

پس از بررسی ابعاد موضوع، به دستور رییس‌جمهور مقرر شد وزرای نفت و جهاد کشاورزی و رؤسای سازمان‌های حفاظت محیط زیست و مدیریت و برنامه‌ریزی و استاندار خوزستان موضوع را با فوریت بررسی و گزارشی از اقدامات و نتایج در دولت ارایه شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    36 2
    بعد چند سال ؟ تازه کارگروه؟؟ انشالله اینا هم چند سال تحقیق کنن و... یه 15 سال دیگه هم بگذره
  • محمدعلی RO ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    24 61
    روحانی متشکریم.
    • بی نام IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
      27 2
      نوش دارو پس از مرگ سهراب....حالا تا کی نتایجی که کارگروه بدست میاره بره و عملیاتی بشه و اعتبار بگیره و...... به عمر این مردم قد نمیده دیگه
  • بی نام RO ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    108 9
    حالا ببینید مردم سیستان چی میکشند اونم تمام سال یکی هم به فکر مردم این منطقه باشه اینا هم جزء همین مملکت هستن
  • بی نام A1 ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    37 0
    درستش کنین خاک ششامون پر از خاک شده
  • siamak IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    20 0
    هرچند تشکیل این کارگروهها معمولا و به خصوص در مورد چنین مسایلی که نیاز به مدیریت و پیگیری قوی و البته بودجه زیاد دارند فقط جنبه ویترینی وارزش خبری دارند ولی حضور استاندار خوزستان در این گروه میتواند برای ما خوزستانیها با توجه به شناختی که از ایشان است نقطه امیدی باشد.
  • دلسوخت اهوازی IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    34 0
    بله هم وطن سیستانی درست میگیدشماهمزیاد سختی کشیدید اماما خوزستانی ها حال روزمون بهتر از شما نیست دما 50 درجه تابستون گرد خاک .شرجی و... حالا به این اب ها هزار یک مورد دیگه هم اضافه کن
  • بیکار A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    72 0
    حالا که زحمت هم کشیدید کارگروه تشکیل دادید لطفا بهشون بگین جلساتشونم تو همون هوای آزاد اونجا برگزار کنن. قول میدم دو روزه یا از کارگروه استعفا میدن یا مشکل رو حل میکنن.
    • بیژن GB ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
      25 1
      کاملا موافقم. تا از نزدیک مشکل نبینند نمیتونند به عمق فاجعه پی ببرند
  • اهوازی IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    27 3
    خبر انلاین نمایش خبر رو ثبت کن وگرنه مردم خوزستان حلالت نمیکنن ، وقتی بودجه کل تهران برابر کل کشور میشه و وقتی یه ذره گرد و خاک به تهران میرسه همه مسئولان به فکر می افتند و وقتی که کل درامدهای نفتی ایران از خوزستان تامین میشه بخدا دیگه مردم تحمل این گرد و خاک ندراند این مردم جنگ دیدن کافی نبود حالا هم این گرد و خاک نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شما یه کار بکنید وگرنه ما واگذارش میکنیم به خدای خودمون
  • بی نام A1 ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    27 0
    ...سالهای 50 در آن مناطق برای تثبیت شن های روان، طرح پاشیدن مالچ های نفتی بروی آن ها اچرا می شد.. خوبست این کار گروه به افزایش پوشش گیاهی مختص آن مناطق که بوسیله خودما نابود شده هم توچه کند..
  • asratv.com IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    35 0
    يكبار چند سال قبل چنين روزهايي اهواز بودم تا انجا نباشي و نبيني معني گرد و خاك رانمي فهمي چشم يك متر جلو تر را به زور مي ديد تمام نفس هايت سخت مي شود... بايد دولتمردان فكري بكنند