روحانی: موظف به اجرای اقتصاد مقاومتی و به حداقل رساندن تاثیر فشارها بر کشور هستیم

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نوشت: رییس‌جمهور در مراسم افتتاح مجتمع پتروشیمی مهاباد گفت: همگان موظف به اجرای اقتصاد مقاومتی و به حداقل رساندن تاثیر فشارها بر کشور هستند.

حجت الاسلام حسن روحانی، در جمع مدیران و کارکنان این مجتمع پتروشیمی اظهارداشت: آبادانی سریعتر کشور نیازمند اقدامات جبرانی است و باید برای ایجاد تعادل صنعتی و اقتصادی در مناطق کشور تلاش کنیم.

اهم سخنان وی به شرح زیر است:

** تبلور توانمندی صنعتی در مناطق کشور، نماد تحقق اقتصاد مقاومتی است. همه باید به تلاش های خود برای تحقق سیاستها و اهداف اقتصاد مقاومتی بیفزایند.

**تقویت ارتباط با همسایگان و جهان به ارتقای اقتصاد و امنیت کمک می کند و رابطه فرهنگی با همسایگان و تعادل صنعتی در مناطق، اقتصاد مکمل را شکل می دهد.

**امیدواریم صنایع پایین دستی در پتروشیمی مهاباد راه توسعه اقتصادی منطقه را زمینه سازی کند. افتتاح پتروشیمی مهاباد به عنوان حرکت بزرگ صنعتی در منطقه بسیاری از سخنان بی اساس را از بین برده و نشان می دهد دولت خواستار رشد و توسعه همه جای ایران است.

**برخی توهمات مبنی بر عدم نگاه و توجه یکسان دولت به مناطق مختلف کشور وجود دارد و عده ای هم از این توهمات برای ایجاد تفرقه و شکاف میان ملت سو استفاده می کنند.

** باید با کوشش و برنامه ریزی مناسب برای ایجاد تعادل در منابع و امکانات همه مناطق کشور تلاش کنیم.

** ارزش افزوده در بخش نفت و گاز بواسطه تولید محصولات نهایی و فرآورده های پتروشیمی حاصل می شود. ما باید با برنامه ریزی درست و همت و تلاش در راستای توسعه تبدیل مواد خام نفتی به محصولات نهایی در کشور گام برداریم.

**اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان برنامه ای که می تواند موجب کاهش فشار در بخش های مختلف و رسیدن به توسعه در کشور باشد. ضروری است. برنامه ریزی و عملکرد ما باید به گونه ای باشد که موجب رفع مشکلات و فشارها در بخش های مختلف شود.

** گسترش روابط و همکاری ها با دیگر کشورها در راستای افزایش قدرت اقتصادی کشور است. توسعه مناسبات با کشورهای خارجی بویژه همسایگان برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است.

** اگر اقتصاد ما با اقتصاد دیگر کشورها درهم تنیده شود، این خود موجب افزایش امنیت و ثبات در کشور خواهد بود.ما باید روابطمان را با همسایگان تقویت و مواد خام طبیعی را به محصول نهایی تبدیل کرده و عدم تعادل در کشور را متعادل کنیم و در اینصورت است که می توانیم پروژه ای بزرگ مانند خط لوله اتیلن غرب را به خوبی به انجام برسانیم.

**اتحاد و انسجام میان اقوام و مذاهب گوناگون در ایران بویژه در غرب و شمال غرب کشور را  موضوع مهمی است. فداکاری ها و ایثار و تلاش مردم در این خطه نشان از عمق وحدت و اتصال میان اقوام و مذاهب در ایران است.

** اقتصاد کشور باید به بخش خصوصی سپرده شود و با ایجاد اقتصادی درون زا و برون نگر بتوانیم مسیر را برای صادرات محصولات خود به خارج بگشاییم. دولت و ملت باید در کنار هم، بسترهای لازم برای حضور بخش غیر دولتی و کار آفرینان داخلی و خارجی را فراهم کنند.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    1 0
    خسته شدیم از شعار ازطرف کی از طرفدارانت...
  • یک جوان پیر A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    1 0
    همش حرف حرف حرف ...بیکارم ..با زن و بچه ..اجاره خونه ... ای کاش شما هم شرمندگی رو جلوی زن و بچه حس میکردی
  • بی نام A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    1 0
    ما به کلید رای دادیم که گشایشی در مشکلاتمون بشه ولی مثل اینکه حالا خودمون ...
  • بی نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    1 0
    همش حرف حرف حرف
  • بی نام A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    اقای روحانی تحریم ها برداشته شد نفت به بالای 50 دلار رسیده تولید و صادرات و دارمد نفتی به سطح قبل تحریمها برگشته ....پس کی دلار ارزان می شود ؟؟؟؟ دلار گران باعث شده به شدت همه چی گران شود کالاها و خودرو سه برابر قیمت شوند.... به شدت قدرت خرید مردم پایین بیاید و هزینه تولید بالا رود و کشور دچار رکود شود.....تا کی مردم باید این شرایط را تحمل کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟