رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، گفت: مردم باید بدانند که مدیریت شهری در سه دهه گذشته رود دره‌ها را با ساخت و ساز مسدود کرده است و باید تاوان این خطا پرداخته شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛‌ رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر پس از ارائه گزارش توسط سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با بیان اینکه پذیرش و بیان تهدیدات اولین گام است، گفت: اگر مسایل را نپیذیریم و مخفی کنیم هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد همانگونه در سه دهه گذشته نیز اقدام قابل توجهی انجام نشده است. برای تضمین برنامه ریزی و حل مشکلات و تهدیدات بهترین کار این است که این تهدیدات به عنوان اولین گام به افکار عمومی منتقل شود.

او با بیان اینکه موضوع گسل ها موضوع تازه ای نیست تاکید کرد: امروز نیاز است مردم بدانند که چه خبر است تا مقدمه ای برای برنامه ریزی مسئولان شود. مردم باید بدانند که مدیریت شهری در سه دهه گذشته رود دره ها را با ساخت و ساز مسدود کرده است و اصلاح این تخلف و انحراف را مطالبه کنند تا مسیر این رود دره ها و امتداد شان تا جنوب شهر باز شود.

حافظی تأکید کرد: مدیریت شهری در این زمینه خطا کرده است و باید تاوان این خطا پرداخت شود و مسیر رود دره ها باز شود، چرا باید مسیر رود دره برای ساخت اتوبان چمران و همت پرشده باشد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، در مورد گسل ها نیز گفت: در این زمینه قانون وجود دارد. ساخت و ساز روی گسل ممنوع بوده است و برای ساختمان هایی که در حریم گسل ساخته شده نیز ضوابط خاص تعریف شده است، اما چرا این ضوابط اجرا نشده و برای نظارت بر اجرا نیز اقدامی توسط سازمان های ذی ربط صورت نگرفته است، ضوابط مربوطه نادیده گرفته شده و ساختمان ضعیف در حاشیه گسل ها ساخته شده و مسیر گسل مورد تجاوز قرار گرفته است به نظر می رسد کار باید در کارگروه تخصصی بررسی شود تا راهکارهای خروج از این بن بست تهیه شود.

او درباره مسایل ژئو مدیسین نیز گفت: کمیسیون سلامت شورای شهر تهران آمادگی همکاری مشترک با گروه ژئو مدیسین سازمان زمین شناسی کشور را داشته تا مشکلات مرتبط با سلامت مردم را شناسایی و با برنامه ریزی نسبت به حل آن اقدام شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =