معاون قالیباف: طرح موضوع گازانبر، تصمیم شخصی‌ام بود/ قالیباف خبر ندارد چه گفتم

ناصر امانی، معاون شهردار تهران اعلام کرد تصمیم شخصی خودش بوده درباره عملکرد گازانبری قالیباف شهردار تهران جواب بدهد و خودش نیز مسئولیت این سخنان را بر عهده می گیرد.

امید سلیمی بنی: ناصر امانی معاون شورای شهر شهرداری تهران و قائم مقام قالیباف در حاشیه نشست علنی امروز شورای شهر در پاسخ به خبرگزاری خبرآنلاین درباره دلیل بیان اظهاراتی در خصوص عملکرد گازانبر قالیباف توضیح داد.

متن کامل پرسش و پاسخ با او را بخوانید:

اظهارات شما در بیان جواب دادن به آقای انصاری عضو شورای شهر این شایبه را وجود آورده آقای قالیباف قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را دارد و فعالیت سیاسی خود را افزایش خواهد داد. این حرف درست است؟

من وظیفه ام این است که درباره مسایل شورا، هر ابهام، سوال و مطلبی را درباره شهرداری طرح می شود، جواب می دهم، مخصوصا اگر از جاده عدل و انصاف خارج شود. صحبت امروز یکی از اعضای شورای شهر، یک ادعانامه کاملا سیاسی بود. اصلا بحث تخصصی و کارشناسی نبود. درباره مسایل کارشناسی و تخصصی کاملا تسلیم هستیم و اگر در حوزه مدیریت شهری بحثی مطرح شود، می پذیریم و قبول می کنیم.

پس این اظهارات ربطی به کاندیداتوری آقای قالیباف در ریاست جمهوری آینده ندارد؟

اصلا ارتباطی ندارد. من اصلا نمی دانستم آقای انصاری قرار است چه بگوید. در دستور جلسه، سخنرانی ایشان را دیدم ولی وقتی پشت تریبون قرار گرفت و حرفهایش را شنیدم، در ذهن خود پرورش دادم که جوابش را بدهد. برخی از دوستان شورا به من می گفتند جواب نده ولی من وظیفه دارم از حقوق شهردار دفاع کنم.

پس با آقای قالیباف برای این جوابیه هماهنگ نشده بود؟

اصلا، شاید آقای قالیباف اصلا خبر نداشته باشد و من تصمیم شخصی خودم است و پای آن ایستاده ام و هر تبعاتی داشته باشد بر عهده می گیرم و وظیفه ام جواب دادن بوده. طبیعتا بحث امروز ما ارتباطی با مسایل سیاسی آقای قالیباف ندارد.

این که آقای قالیباف گفته بود از او باج می خواهند و ضعیف النفس است هم بحث سیاسی نبود؟

سخنان آقای قالیباف یک مقدمه و یک موخره دارد. برخی دوستان گزینشی حرفهای ایشان را انتخاب کرده بودند و می خواستند موج سواری کنند و این بخشها را در سایتها و شبکه های اجتماعی پخش کردند. می خواستم قبل و بعد از این سخنان را بگویم که آقای چمران گفت من خودم بودم و توضیح می دهم. منظور آقای قالیباف شورای شهر تهران نبود و ایشان داشت با روسای 31 شورای استانها حرف می زد. او آنها را نصیحت کرد و هشدار داد چنین فضاهایی به وجود نیاید.

آیا شهردار تهران سخنگویی انتخاب کرده؟

آقای دکتر قالیباف برای دکتر ذاکری به عنوان رئیس شورای اطلاع رسانی شهرداری تهران، حکمی صادر کرده اند. برداشت رسانه ها و افکار عمومی این است که شاید ایشان سخنگوی شهرداری است، در حالی که اینطور نیست.

ولی یک کانال تلگرامی به نام سخنگوی شهرداری تهران مشغول پاسخ دادن به این و آن است؟

من از آن کانال خبر ندارم. من هم کانال را دیده ام ولی اینکه چه کسی راه انداخته، خبر ندارم.

مدیرکل روابط عمومی شهرداری امروز استعفا داده و به صدا و سیما می رود؟

این هم گمانه زنی است که برخی از رسانه ها درباره حضور افراد در صدا و سیما مطرح می کنند هنوز اتفاقی نیفتاده.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =