۰ نفر
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۹

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

در حالی که بازار مسکن همچنان در شرایط ثبات قیمت و رکود نسبی معاملات خرید و فروش قرار دارد، مالکان  و مشاوران املاک برای سرعت دادن به فروش آپارتمان‌های فایل شده در بنگاه‌ها، پیشنهادهای متفاوتی را به متقاضیان خرید توصیه می‌کنند.

 هم‌اکنون سه پیشنهاد کمکی برای تقویت قدرت خرید متقاضیان مسکن به خصوص در بازار فروش واحدهای معمولی و میان متراژ، از طرف مالکان و مشاوران املاک متداول شده است که با استفاده از این پیشنهادها متقاضیان مصرفی خرید مسکن راحت تر بتوانند نسبت به خرید واحدهای فایل شده در بنگاه‌ها اقدام کنند و مالکان هم از این طریق بتوانند هر چه سریع‌تر واحد خود را به فروش برسانند.

به این ترتیب، در کنار فایل‌هایی که با شرایط فروش نقدی به بازار مسکن عرضه شده‌اند، پکیج‌هایی برای دریافت چند مرحله‌ای قیمت آپارتمان‌های فروشی از سوی مالکان و مشاوران املاک به متقاضیان خرید توصیه می‌شود که در این پکیج‌ها، پرداخت قیمت واحد به سه شکل پرداخت پولی که بابت رهن آپارتمان از مستاجر دریافت می‌شود به اضافه وامی که مالک جدید می‌تواند در زمان خرید واحد از بانک بگیرد یا پرداخت اقساطی قیمت خرید، عمده‌ترین این روش‌ها هستند.

به عنوان نمونه، یکی از شعب بنگاه‌های املاک زنجیره‌ای فعال در غرب تهران، آپارتمان 70 متری واقع در منطقه جنت‌آباد را با قیمت کل 290 میلیون تومان و با شرایط پرداخت 175 میلیون تومان به صورت نقدی، 45 میلیون تومان وام مسکن و 70 میلیون تومان رهن واحد از سوی بنگاه، به بازار فروش عرضه کرده است. مالک دیگری، واحد 77 متری خود را در منطقه ستارخان، 245 میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است که برای دریافت این مبلغ، اعلام کرده حاضر است با دریافت 140 میلیون تومان پول نقد به اضافه 45 میلیون وام مسکن و 60 میلیون رهن واحد از طریق بنگاه، شرایط خرید را برای متقاضی واقعی تسهیل کند. 

دریافت دو یا چند مرحله‌ای (اقساطی) قیمت مسکن هم از دیگر روش‌هایی است که این روزها به وفور در بازار فروش مسکن دیده می‌شود. در یک نمونه، مالک آپارتمان نوساز 86 متری در وحیدیه تهران، امکان پرداخت 175 میلیون تومان قیمت فروش آپارتمان خود را در دو قسط برای خریداری که فعلا از قدرت خرید کافی برخوردار نیست، فراهم کرده است. شرایط این مالک برای این دسته از متقاضیان، به صورت پرداخت 60 میلیون تومان پول نقد در زمان انجام معامله و 45میلیون تومان در زمان انتقال سند، اعلام شده است.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    نقدیش رو ارزون کنن خیلی خوبه بازار مسکنه یا تره بار.. آخه چرا باید اینقد گرون باشه که روش های عجیب غریب در بیاد
  • بی نام A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    تنها روش منطقی در تهران و شهرهای بزرگ اجرای قانون پیش فروش ساختمان است تا با خیال راحت بشود یک آپارتمان پیش خرید کرد
  • بی نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    البته فراموش نکنید که اینها قیمت را بالاتر از قیمت واقعی ملک در نظر می گیرند. خرید نقدی کامل به سود مشتری است اما مردم پول ندارند. صاحبان املاک باید قیمت هایشان را پایین بیاورند و اینهمه پافشاری برای بالا نگه داشتن قیمت ملک نکنند تا بازار راه بیفتد. این روشها جواب نمی دهد.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    بنگاه‌هاي املاك هم به فكر كميسيون خودشان هستند كه چنين پيشنهادي را داده اند.
  • سینا گرگانی IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    من یک خواهش کوچیک از تمام کسانی که در این امر نقش ایفا میکنند دارم. لطفا قیمت مسکن رو با وام بالا نبرید بنده توانایی پرداخت اقساط این وام ها رو ندارم و با دادن این وام به مسکن فقط باعث افزایش قیمت مسکن می شوید امثال من در این کشور بسیار زیاد هستن که با حداقل حقوق زندگی میکنن بنده تازه یک مبلغی رو برای خرید خانه پس انداز کردم که اگر خدا بخواهد تا دو سال اینده اگر قیمت ها ثابت بماند من صاحب یک خانه 65 متری می توانم بشوم پس خواهشا قیمت مسکن رو بالا نبرید ما نمیخواهیم شما قیمت ها رو کاهش بدهید فقط افزایش ندهید کافیست
  • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    خدایش این سه روش به عقل هیچ کس نمی رسید خیلی خیلی کمکیه
  • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    خوب این مواردی که فرمودی برای آن دسته از افرادی است که خانه دیگری دارند و نیاز به این خانه جهت سکونت ندارند . اون بنده خدایی که بخواد خونه بخره بره بشینه تو خونش چی کار کنه ؟
  • بی نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    مهمترین کمک به بخش مسکن تکمیل وتحویل مسکن مهر است اگر قصد دارید کمک کنید اگر میخواهید شعار بدید روش کمکی من دار وندارم 40میلیون شد دادم مسکن مهر شما چه کمکی میتونید به من بکنید جیب من رو نزنید کمک نخواستیم من 40میلیون را بیاورم یک سال توبانک مسکن شما بخوابه 80میلیون وام بگیرم 150میلیون پس بدم تازه با 80میلیون تهران هم نمیتونم آپارتمان 35متری بخرم دولت یازدهم بنا راروی شعار دروغ تهمت بزرگ نمایی گذاشته حالامن بگم ازمحاسن مسکن مهر بفهمید شاید اولاًمن مسکن مهرم را تحویل بگیرم شاید فروشنده باشم توتهران خریدار بازار تکان میخوره اقساط میدم هزاران نفرمثل من خزانه پر میشه بخورید حال کنید تهران خلوت میشه صاحب خونه ها بی مستاجر میشوند چه بسا قیمت بشکنه اشتغال درست میشه جناب روحانی بامسکن مهر لج نکن
  • مشاور املاک A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    3 0
    80 درصد خریداران نقدا و بدون نیاز به این مقوله خرید میکنند به شرطی که قیمت مسکن واقعی شود . یعنی قیمتها بین 25 تا 30 درصد کاهش پیدا کند . که این امر ؛ یعنی کاهش قیمت مسکن انشاالله تا اواخر مهرماه انجام میشود . خریداران عجله نکنید . موج کاهش قیمتها شروع شده و ادامه دارد .