توصیه به بانوان برای اهدای خون/ خون زنان سالم‌تر است

مهر نوشت:

مدیر کل انتقال خون استان تهران اظهار داشت: تحقیقات نشان می دهد بانوان به جهت مواجهه کمتر با رفتارهای پرخطر از خون سالم‌تری برخوردارند.

دکتر فاطمه نادعلی روز چهارشنبه در جمع بانوان بسیجی تهران که برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون وصال مراجعه کرده بودند، افزود: تهیه پیش‌نویس تفاهم نامه همکاری با سازمان بسیج جامعه زنان کشور به منظور رشد شاخص اهدای خون بانوان انجام می شود.

وی اظهار کرد: در آستانه روز احسان و نیکو کاری از رئیس بسیج بانوان کشور و بانوان بسیجی تهران دعوت شد تا با همکاری های مشترک بتوانیم شاخص اهدای خون بانوان را در کشور به حد قابل قبولی ارتقا دهیم زیرا بانوان بسیجی ما می‌توانند مبلغان خوبی برای بقیه جامعه باشند.

نادعلی با بیان اینکه تحقیقات نشان می‌دهد بانوان به جهت مواجهه کمتر با رفتارهای پرخطر، از خون سالم‌تری برخوردارند، افزود: به بانوان عزیز توصیه می کنم ترس از اهدای خون نداشته باشند زیرا معاینه و آزمایش‌های لازم قبل از اهدای خون انجام می‌شود و در صورتی که دچار کم خونی باشند از اهدای خون معاف خواهند شد.

مدیر کل انتقال خون استان تهران اظهار امیدواری کرد، همانطور که بانوان در تمامی عرصه های خانواده و اجتماع نقش حمایت کننده و فعال دارند، در زمینه اهدای خون نیز شاهد حضور هرچه بیشتر بانوان باشیم.

اهدای خون بانوان بسیجی آغاز گر یک حرکت جهادی است

دکتر مینو اصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان، اهدای خون بانوان بسیجی را آغاز یک حرکت جهادی در کشور توصیف کرد. مدیر کل انتقال خون استان تهران نیز از تهیه پیش‌نویس تفاهم نامه همکاری با سازمان بسیج جامعه زنان کشور به منظور رشد شاخص اهدای خون بانوان خبر داد.

وی اظهار کرد: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) برنامه خوبی از طرف سازمان انتقال خون فراهم شد تا جمعی از خواهران بسیجی در انتقال خون حضور یابند و خون اهدا کنند که این آغاز یک حرکت جهادی در کشور است.

اصلانی با بیان اینکه به دلیل ریشه‌های فرهنگی غلط و باورهای نادرست در کشور ما، اهدای خون از سوی بانوان از استقبال چندانی برخوردار نیست، افزود: با برنامه‌ریزی های انجام شده و تلاش بیشتر مسئولان دستگاه های سلامت و سازمان انتقال خون امیدوارم این خلا را پر کنیم و شاهد حضور هرچه بیشتر بانوان باشیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دکتر IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 3
    این یه توهین به مرداست.عقاید فمنیستی به مسایل پزشکی هم ورود کرده..
  • بی نام A1 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    2 2
    به عوض رسیدگی به رفاه میخواهید خون ملت را در شیشه کنید و بفروشید به اروپا تا کسب و کار کنید؟