یک شرکت آمریکایی برای حل معضل ترافیک و حمل و نقل مسافران، بالگردی با قابلیت هدایت خودکار طراحی کرده است که به گزارش ایرنا به زودی نخستین پرواز آزمایشی آن انجام می شود.

شرکت 'ایروینسی' سازنده بالگرد 'هلی تاکسی' به کاربران امکان می دهد که با فراخوانی هلی تاکسی شخصی خود و با پرواز بر فراز شهر و خیابان های پرترافیک، به مقصد برسند.
این شرکت اعلام کرده است که در حال آماده شدن برای اولین پرواز آزمایشی این هواپیما است که به موتور داکتد فن ducted fan و تک ملخ پیچ ثابت مجهز است.

شرکت سازنده هلی تاکسی با اشاره به این که در حال حاضر هلی تاکسی برای افراد مهم و یا دستکم بسیار ثروتمند کاربرد دارد، در عین حال افزود که این بالگرد برای برخاستن و فرود در محیط شهری به اندازه لازم کوچک است و پایین بودن هزینه های نگهداری، هزینه استفاده از آن را برای مشتریان پایین خواهد آورد.

هلی تاکسی که قابلیت حمل 117.93 کیلوگرم را تا ارتفاع 12 هزار پا دارد و در حالت خودکار می تواند توسط شخص مسافر هدایت شود، سال 2017 در دسترس خواهد بود. وقتی شخص در ترافیک گیر می‌کند کافی است از اپلیکیشن خاص شرکت استفاده کند تا نزدیک‌ترین هلی‌تاکسی به سراغش بیاید. 

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =