عضو جامعه روحانیت مبارز می‌گوید: اگر یک چهره روحانی در سخنرانی‌های مذهبی خود، حرف‌های جهت‌دار و کنایه‌های سیاسی زد باید از سوی مردم و متوالیان آن مراسم، مورد تذکر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرآنلاین، در رابطه با استفاده سیاسی از تریبون‌های مذهبی در ماه رمضان و لیالی قدر، گفت: برگزاری مراسم های مذهبی در چنین شب هایی از جمله شب احیا، چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی امری عادی و مطابق با عرف است؛ اکثر سخنرانان هم با توجه به اینکه افرادی آشنا و مطلع هستند به خوبی می دانند که چه مسائلی باید و چه موضوعاتی نباید از تریبون های مذهبی مطرح شود.

وی افزود: مردم در چنین شب هایی به دنبال استغفار، نیایش و دعا هستند، بیشتر نگاه ها هم باید در همین جهت باشد. مردم می خواهند ابعاد شخصیتی حضرت علی (ع)را بشناسند، وصیت نامه حضرت علی (ع) میراث گرانبهاییست که از وی بر جای مانده است، با شناخت وصیت نامه امام علی (ع)، متوجه خواهیم شد چه موضوعاتی باید از تریبون های مذهبی مطرح شود. شرایط و فضای چنین شب هایی نیز ایجاب می کند پرداختن به مسائل اجتماعی از منبرهای مذهبی نیز در خصوص مباحث اخلاقی باشد؛ همچنین اگر قرار است به موضوعات سیاسی و مسائل روز نیز بپردازیم باید به عنوان چاشنی باشد نه متن و اساس سخنرانی.

نماینده ادوار پیشین مجلس در خصوص سوءاستفاده سیاسی از برخی تریبون‌های مذهبی و راه‌های مقلابله با آن تصریح کرد: اگر سخنرانی، بخواهد از فرصتی که در اختیار دارد برای بیان مطالب نیش دار و جهت دار استفاده کند، مصداق سواستفاده سیاسی از منبر مذهبی است و باید از سوی مسئولین برگزار کننده آن مراسم و همچنین خود مردم مورد تذکر قرار بگیرد.

اکرمی در پایان خاطر نشان کرد: ما دشمنانی در خارج از کشور داریم که گاهی از گفته‌هایمان بیشتر سواستفاده می‌کنند، بنابراین باید هنگام سخنرانی هایمان هم فضای داخل کشور و هم اوضاع بین‌الملل را مورد توجه قرار دهیم. 

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    4 5
    این آقایان متوجه نیستند که تریبون ها نیز از اموال عمومی ست. فکر می کنند مال خودشان است و هرچه دلشان بخواهد می توانند بگویند حتی اگر خلاف مصالح عمومی باشد.
  • بی نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    5 3
    طرح مطالب نیش‌دار و جهت‌دار از تریبون‌های مذهبی فقط توسط عده خاصی مجازه.
  • بی نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    5 3
    جناب اکرمی بزرگوار چه بگوید این بنده گنه کار. به دلسوزی شما که شک نداریم . اما چه باید کرد با کسانیکه تربیون دارند، و خود را مبرا از خطا و دیگران را سر تا پا خطا میدانند .