ایسنا نوشت: جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از "تلاش‌های رئیس جمهوری ترکیه در کمک به مردم غزه و کاهش بار محاصره این منطقه" تقدیر کرد.

به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، حماس در بیانیه‌ای که روز دوشنبه پس از توافق آنکاراـ تل‌آویو برای عادی سازی روابط منتشر کرد، ابراز امیدواری کرده که آنکارا به حمایت خود از فلسطین و تلاش‌هایش برای پایان دادن به محاصره غزه و لغو کامل این محاصره و نیز تحت فشار قراردادن رژیم صهیونیستی جهت توقف اقدامات ضد فلسطینی و تعرض به قدس و مسجدلااقصی ادامه دهد.

حماس در این بیانیه به کشته‌های کشتی مرمره اشاره کرده و یادآور شده است که آنها زندگی خود را برای فلسطین و فلسطینی‌ها فدا کردند و از خانواده‌های شهدا و زخمی‌های این حادثه و مردم ترکیه تقدیر کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در ادامه بر موضع خود در مقابل اسرائیل و در راس آنها تاکیدش بر پایان اشغالگری و تحقق حقوق ملی مردم فلسطین تاکید کرد.

بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه روز دوشنبه از سرگیری روابط آنکارا ـتل‌آویو پس از شش سال تنش را اعلام و تاکید کرد این تفاهم به شکلی گسترده در لغو محاصره از مردم فلسطین و به شکل خاص ساکنان غزه نقش خواهد داشت.

مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز گفت: ترکیه به نشست‌های خود با حماس در راستای تلاش برای تحقق صلح دائم در منطقه ادامه خواهد داد.

چاووش اوغلو افزود: نشست‌های آنکارا با حماس مانعی بر سر راه عادی سازی روابط مان با "اسرائیل" نیست.

روابط آنکارا و تل‌آویو به دنبال حمله سربازان رژیم صهیونیستی به کشتی مرمره، حامل فعالان ترک حامی غزه که در مسیر خود به سمت غزه بود، دچار تنش بزرگی شد و به مدت شش سال این روابط قطع بود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    25 9
    حیف نون