میثم مجیدی: باید اعتبار فامیلی مجیدی را در استقلال حفظ کنم/ نیکبخت واحدی الگوی من است!

اولین اراکی تاریخ باشگاه استقلال عنوانی است که می‌توان به میثم مجیدی داد.

خبرورزشی نوشت: مدافع چپ تکنیکی فصل گذشته استقلال خوزستان که به هر زحمتی بود رضایتنامه‌اش را از باشگاه جنوبی گرفت تا شاگرد پرویز مظلومی شود. خرید جدید آبی‌ها دیروز (دوشنبه) به دفتر خبرورزشی آمد و دقایقی با ما همکلام شد.
به عنوان اولين اراكي تاريخ فوتبال استقلال، چه احساسي داري؟
حس خيلي خوبي دارم. استقلال تيم بزرگي است كه هر بازيكني آرزوي حضور در آن را دارد و من هم خوشحالم پيراهن اين تيم را پوشيدم. از طرفي مردم اراك هم خيلي به من لطف نشان دادند و با تماس تلفني، ارسال پيامك و در فضاي مجازي مرا شرمنده خود كردند.

شباهت فاميلي‌ات با فرهاد مجيدي خوب است يا دردسرساز؟
دردسرساز كه نيست. به شخصه آقا فرهاد را خيلي دوست دارم. هواداران استقلال هم عاشق او هستند و شايد همين شباهت بتواند مرا به طرفداران استقلال نزديك‌تر كند اما وظيفه سنگيني هم روي دوش من مي‌گذارد. بايد اعتبار فاميلي مجيدي را حفظ كنم.

كدام بازي مجيدي در خاطرت مانده است؟
اسم آقافرهاد كه مي‌آيد همه به ياد دربي مي‌افتند اما من ياد آن روزي مي‌افتم كه در ليگ قهرمانان آسيا و در تركيب الغرافه مقابل پرسپوليس بازي كرد و اخراج شد. نمي‌دانم چرا ولي ياد آن روز مي‌افتم.

تو هم عدد 4 را به نشانه كري خواندن نشان مي‌دهي؟
نه، امسال به استقلال آمدم تا فوتبال بازي كنم. دنبال حاشيه نيستم و مي‌خواهم با عملكردم خيلي چيزها را ثابت كنم.

عبدا... ويسي ابتدا به ساكن راضي به جدايي‌ات از استقلال خوزستان نبود؛ چه شد كه رضايت داد؟
آقا عبدا... يك مربي بامعرفت است كه هميشه به آينده شاگردانش فكر مي‌كند. وقتي با ايشان صحبت كردم پذيرفت و حتي براي گرفتن رضايتنامه‌ام از باشگاه استقلال خوزستان پادرمياني كرد.

جداً؟!
بله، آقاعبدا... رفت و با آقاي بختياري مديرعامل باشگاه صحبت و ايشان را راضي كرد رضايتنامه‌ام را صادر كند.

نيم‌فصل هم پرسپوليسي‌ها تو را مي‌خواستند، چه شد كه رضايتنامه‌ات را براي اين تيم صادر نكردند؟
(به شوخي) آخر خوزستاني‌ها اغلب استقلالي هستند! از شوخي گذشته شرايط ما در نيم‌فصل مشخص نبود. تيم به من احتياج داشت و شايد به همين خاطر با جدايي‌ام مخالفت شد.

در استقلال چند تا پنالتي زدي؟
سه تا پنالتي گل كردم و يكي هم مقابل وحيد طالب‌لو يكي از بهترين پنالتي‌گيرهاي ايران خراب كردم البته در استقلال هم حاضرم پنالتي بزنم و از اين بابت ترسي ندارم.

گفته‌اي هم شاگرد منصور پورحيدري بودي هم مظلومي؟
بله، زماني كه در شن‌ساي اراك بازي مي‌كردم شاگرد منصورخان بودم و در آلومينيوم هرمزگان هم افتخار شاگردي آقاي مظلومي را داشتم.

چرا شماره 20 را مي‌پوشي؟
داستان دارد! از آنجايي كه الگوي ورزشي‌ام عليرضا نيكبخت‌واحدي بود به شماره 22 علاقه داشتم اما وقتي به آلومينيوم رفتم اين شماره بر تن فرناندو گلر برزيلي‌مان بود. به همين خاطر شماره 20 را پوشيدم و ديدم خوش‌يمن است همين شماره را انتخاب كردم.

در استقلال هم قرار است شماره 20 بپوشي؟
بله، وقتي با آقايان اميري و نظري‌جويباري صحبت كردم به من گفتند مشكلي وجود ندارد و مي‌توانم بپوشم البته براي پوشيدن آن از مجيد حسيني هم رخصت مي‌گيرم.

ديگر از چه كساني براي حضور در استقلال رخصت گرفتي؟
آقايان فاضل بختياري و عبدا... ويسي و همين‌جا هم از مردم خوب خوزستان رخصت مي‌گيرم.

ميثم مجيدي در زمين بازي اهل دعوا و درگيري است؟
نه، نه اهل درگيري هستم و نه حاشيه. اتفاقاً قصد دارم به زودي همسرم را به تهران بياورم و خانه‌اي هم نزديك محل تمرين استقلال اجاره كنم تا به راحتي سر تمرين بروم و به منزل برگردم. دنبال هيچ حاشيه‌اي هم نيستم.

ولي هنوز صحنه درگيري‌‌ات با رضا نورمحمدي را به خاطر داريم.
چيز خاصي نبود. روي كرنر كمي سختگيري كردم و... البته اين اتفاقات طبيعي است. همين‌جا هم از رضا نورمحمدي معذرت مي‌خواهم اگر از دستم ناراحت شده باشد.

آن درگيري باعث بروز حاشيه در دربي نمي‌شود؟
نه، سبك بازي من كمي درگيرانه است. محكم بازي مي‌كنم اما خشن و اهل حاشيه نيستم.

پرويز مظلومي در گفت‌وگوي خصوصي چه نصيحتي به تو كرد؟
ايشان حرف‌هاي خوبي زد. به من گفت اينجا باشگاه بزرگي است و بايد حواست ششدانگ جمع باشد. با توجه به مشكل سمت چپ تيم ملي مي‌تواني با ارائه بازي خوب ملي‌پوش هم شوي و...

يعني آنقدر به خودت اعتماد داري كه بتواني جاي مهرداد پولادي را در تيم ملي بگيري؟
مهرداد پولادي بازيكن بزرگي است ولي من تلاش خودم را مي‌كنم تا در صورت غيبت او بتوانم جايش را در تيم ملي پر كنم البته پارسال به تيم ملي دعوت شدم ولي به دليل بازي پلي‌آف خوزستان و مس كرمان نتوانستم در خدمت تيم كشورم باشم.

نظرت درباره كارلوس كروش چيست؟
يك مربي بزرگ و كارنامه‌دار كه ثابت كرده هميشه ليگ برتر و بازي‌هايش را زير نظر دارد. اميدوارم امسال هم به تيم ملي دعوت شوم و افتخار شاگردي ايشان را پيدا كنم.

سر تمرين برخورد استقلالي‌ها با تو چطور بود؟
بر خلاف تصوري كه داشتم اصلاً فضاي سنگيني نبود. اول در باشگاه سيدمهدي رحمتي را ديدم كه خيلي برخورد خوبي با من داشت. شوخي‌هاي حنيف عمران‌زاده، گرمي رفتار آرش برهاني و تواضع وحيد طالب‌لو مرا به ادامه حضور در استقلال اميدوار كرد. برخورد همه استقلالي‌ها عالي بود.

با كدام يك از استقلالي‌ها از قبل آشنايي داشتي؟
با هاشم بيك‌زاده در فجر سپاسي همبازي بودم و بعد از آن سلام عليك مختصري داشتيم اما با بقيه آشنا نيستم ولي جوري برخورد كردند كه انگار سال‌هاست با هم رفاقت داريم. جو گرم و خوبي را در استقلال ديدم.

مي‌گويند ميثم مجيدي پرسپوليسي بوده ولي به استقلال پيوست و...
نه، من طرفدار تيمي هستم كه در آن توپ مي‌زنم. شعار هم نمي‌دهم كه از بچگي طرفدار استقلال بودم يا نبودم. هواداران استقلال در زمين بازي خواهند ديد ميثم مجيدي چه بازيكن متعصبي است و چه عرقي به پيراهن آبي دارد.

با حواشي پايتخت مي‌تواني راحت كنار بيايي؟
گفتم كه من متأهل هستم و دنبال حاشيه هم نيستم. آمدم استقلال تهران تا فقط فوتبال بازي كنم و براي رسيدن به پيراهن تيم ملي بجنگم.

در حرف آسان است اما در عمل...
من آدم پرحرفي نيستم؛ در عمل هم نشان مي‌دهم براي چه چيزي به استقلال آمدم و مطمئن باشيد خودم را در اين تيم اثبات خواهم كرد.

بسيار خب، مصاحبه ما به اتمام رسيد. در پايان حرف خاصي نداري؟
ضمن سپاس از شما مي‌خواهم از فرصت استفاده كرده و از آقاي بختياري مديرعامل استقلال خوزستان و عبدا... ويسي تشكر كنم كه رضايتنامه‌ام را صادر كردند. همچنين مي‌خواهم از خانواده‌ام، پدر و مادر و همين طور همسر مهربانم تشكر كنم كه طي اين دو سال خيلي زحمت به آنها دادم و اميدوارم بتوانم جبران كنم.

 

256 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =