ایران نوشت:گردانندگان شبکه دیوار چین که سال‌ها پیش روانه زندان شدند پس از آزادی مجدداً در قالب باندی حرفه‌ای به خیابان‌های تهران بازگشتند.


«عشقعلی» رئیس این دزدان همه دسیسه‌هایش را تنها در اطراف بازار طلافروش‌های پایتخت به اجرا می‌گذاشت. وقتی پلیس آگاهی تهران با سرقت‌های خیابانی خاص روبه‌رو شد در بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی پی برد این شگردها متعلق به باندی در گذشته بوده که به دیوار چین شهرت داشت و رئیس باند و نوچه‌هایش پس از اقدام‌های گسترده‌ای به سختی دستگیر شده و به زندان افتاده‌اند.
این شاخه تحقیقی نشان داد که باند دیوار چین با شیوه زاغ‌زنی در اطراف جواهرفروشی‌ها و بانک‌ها وقتی طعمه‌هایشان را شناسایی می‌کنند به تعقیب آنها پرداخته و با روش پنچری و خفه کنی  به سرقت محموله‌های طلا دست زده‌اند.

کارآگاهان با شنیدن ادعاهای مالباخته‌ها پی بردند که گردانندگان باند دیوار چین این‌بار پس از آزادی نه تنها شگردهای گذشته‌شان ‌را دنبال می‌کنند بلکه در برخی از اقدام‌هایشان با تهدید چاقو به زورگیری می‌پردازند.

یکی از طعمه‌های این باند وقتی در برابر تیمی تخصصی در زمینه مبارزه با کیف‌قاپی اداره 18 پلیس آگاهی قرار گرفت، گفت: «دو کیلو طلا خریده  و می‌خواستم به شهر خودمان بروم که یک تاکسی را دربستی سوار شدم و به سمت ترمینال غرب حرکت کردم. در مسیر بود که یک موتور به تاکسی نزدیک شد و ادعا کرد: «لاستیک پنچر است» در زمان تعویض لاستیک من داخل تاکسی نشسته و مراقب کیف طلاهایم بودم که ناگهان چند مرد از دو سمت به من حمله‌ور شده و پس از کتک‌کاری من و راننده، با سرقت کیف طلاها، سوار بر موتورهایشان گریختند.»

مرد دیگری نیز که 6 کیلو طلا از وی مورد دستبرد قرار گرفته است به تیم تحقیق گفت: «پس از خرید طلا با همکارم، از بازار در پامنار خارج شدم و سوار بر موتور به راه افتادیم که ناگهان دو موتورسوار به سمت ما آمده و به موتورمان کوبیدند، وقتی من و همکارم روی زمین افتادیم؛ ناگهان دیدیم تعدادشان زیاد شد آنها با تهدید چاقو 6 کیلو طلای داخل لباس‌هایم را بیرون کشیده و با چند موتور گریختند.»

مرد دیگر که وی نیز طلاهایش به سرقت رفته بود، گفت: «مثل همیشه برای خرید طلا به بازار تهران رفته و از پاساژ اردیبهشت و خرداد و حکیم هاشمی خرید کردم. ساعت2 بعدازظهر با خرید بیش از یک کیلو طلا از بازار بیرون آمده و به ایستگاه متروی پانزده خرداد رفته و سوار مترو شدم. در ایستگاه ترمینال جنوب، از قطار پیاده و از ایستگاه خارج شدم و به قصد سوار شدن به خودرویم، پیاده به سمت پارکینگ شبانه‌روزی در خیابان غفاری حرکت کردم که ناگهان از پشت‌سر یک مرد گردنم را محکم گرفت و همزمان دیگری بند کیف طلا را که زیر کت آویزان بود با چاقو پاره کرد؛ دزدان 5 مرد بودند که پس از سرقت کیف طلا با چند موتور گریختند.

کارآگاهان که شک نداشتند دزدان نوچه‌های عشقعلی رئیس باند دیوار چین هستند با بررسی دوربین‌های مداربسته توانستند چهره‌های «عشقعلی 51 ساله»، «عباس 50 ساله»، «علی 58 ساله»، «امیررضا 57 ساله»، «محمد 54 ساله» و «جواد 44 ساله» را شناسایی کنند و این دزدان حرفه‌ای که از سال 59 تاکنون بارها در شهرهای مختلف کشور بویژه در تهران، زابل، قم، کرج، زرند، پاکدشت و شیراز به خاطر کیف‌قاپی، زورگیری، سرقت مسلحانه، درگیری‌های خونین و ایجاد مزاحمت به زندان افتاده بودند را تحت تعقیب قرار دهند.

«عشقعلی» به همراه «محمد»، «امیررضا» و «عباس» با وجود اینکه در رویارویی با پلیس سعی در فرار داشتند دستگیر شدند و با راهنمایی‌های آنها در ادامه و با شناسایی مخفیگاه دو عضو دیگر باند به نام‌های «جواد» و «علی» نیز در فاز سوم شهر جدید اندیشه و خیابان مجیدیه شمالی شناسایی شدند و هر دو به دام افتادند. عشقعلی و نوچه‌هایش همگی سرقت‌های خیابانی تهران را به گردن گرفتند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =