نمایشگاهی از طرح‌های هادی اشرفی از ۲۳ اردیبهشت در نگارخانه‌ی نامی برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این نمایشگاه تا ۳۱ اردیبهشت برپاست و ساعت بازدید از این نمایشگاه ۱۴ تا ۲۱ است.

هادی اشرفی سال 1327 خورشیدی در شازند اراک متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش گذراند و در ۱۴ سالگی به تهران رفت. ابتدا در هنرستان صنعتی در رشته برق به تحصیل پرداخت. او می‌گوید که در هنرستان و در سیم‌های رنگارنگ برق «خطوط» را پیدا کرد که می‌توانستند به هر شکلی تصویر شوند. با رسم فنی و هندسه فضایی اولین طرح‌ها در ذهنش شکل گرفت و در همان هنرستان هم دریافت که آدم فنی نیست و دوباره به دبیرستان رفت و در رشته ریاضی دیپلم گرفت.


در دوران دبیرستان به روزنامه «توفیق» رفت و با فضای حرفه‌ای طراحی و با کاریکاتوریست‌های حرفه‌ای آشنا شد. آشنایی‌اش با کامبیز درم‌بخش به او شوق بیشتری در این کار داد و کامبیز را اولین استاد خودش در این رشته می‌داند.

اشرفی از فارغ‌التحصیلان دانشکده هنر‌های دراماتیک رشته نمایشنامه‌نویسی است. او در فرهنسگرای نیاوران به عنوان طراح و گرافیست کار کرده و همچنین مدتی به عنوان کارشناس هنر در مرکز هنر‌های نمایشی فعالیت کرده است. در 5 دهه اخیر در بسیاری از روزنامه‌ها و نشریات طرح‌های او را دیده‌ایم.

او از سال 1365 برای ادامه تحصیل به بلژیک رفت و ضمن گذراندن دوره‌های طراحی در آکادمی هنری‌های زیبای بروکسل به فعالیت‌هایش ادامه داد همزمان در دانشگاه ULB به عنوان طراح و گرافیست استخدام شد و آثارش در بسیاری از مجلات و روزنامه‌های فرانسوی زبان مانند ،LIBERATION،THE LENNIK STREET JOURNALLE SOIR ILLUSTRE به چاپ رسیده است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =