۰ نفر
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷
پرفروش‌ترین خودروهای جهانی کدامند؟

ایسنا نوشت:

خودروهای لوکسی مانند آئودی و ولوو به همراه شاسی بلندها کمک کردند صنعت خودروی آمریکا در ژوییه به بهترین فروش سالانه از زمان پیش از رکود دست پیدا کند.

طبق آمار شرکت اوتودیتا، میزان فروش خودرو در ژوییه پنج درصد رشد کرد و به بیش از 1.5 میلیون دستگاه رسید.

سوبارو با رشد 10.5 درصدی فروش نسبت به ژوییه سال گذشته، بزرگترین رشد فروش را داشت و جنرال موتورز، فیات کرایسلر و هیوندای همگی شاهد رشد شش درصدی میزان فروش بودند در حالیکه فروش هوندا و نیسان هشت درصد رشد کرد. فروش فورد در آمریکا پنج درصد و فولکس واگن دو درصد افزایش یافت اما فروش تویوتا ثابت ماند.

تقاضای بالا برای خودروهای بزرگ و گران قیمت، برخلاف پیش بینی‌های دوران رکود بود که آمریکایی‌ها نمایش ثروتشان را متوقف خواهند کرد. فروش خودروهای لوکس در شش ماه اول امسال 10 درصد و خودروهای بازار انبوه تنها سه درصد افزایش یافت.

افزایش فروش مدلهای شاسی بلند تا اندازه ای به دلیل قیمتهای نسبتا پایین بنزین است که در ژوییه به حدود 2.70 دلار در هر گالن رسید. فروش شاسی بلند جدید روگ نیسان 51 درصد و بوییک انکور جنرال موتورز 68 درصد در ژوییه افزایش یافت.

تخفیف های تابستانی
همچنین تخفیفهای تابستانی برای فروش زودتر مدلهای 2015 هم به جلب خریداران کمک کرد. با اینهمه فروش سدانهای اندازه متوسط کند بود زیرا آمریکاییها شاسی بلندهای کوچک را به این مدل خودروها ترجیح می‌دهند از این رو خودروسازان با وامهای بدون بهره سعی کردند خریداران را به خرید تویوتا کمری، فورد فوژن، نیسان آلتیما و سدانهای دیگر جلب کنند که این اقدام تاثیرگذار بود و به رشد 27 درصدی فروش آلتیما در ژوییه کمک کرد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی خرید خودروی تروکار، برندهای لوکس 11.5 درصد از خودروهایی که از ابتدای سال تاکنون خریداری شده اند را تشکیل داده اند در حالیکه سهم آنها در سه سال قبل 10.2 درصد بود.

آئودی شاهد بهترین فروش ژوییه در آمریکا بود و میزان فروش این برند با 21 درصد افزایش، به بیش از 17 هزار و 500 دستگاه رسید. فروش لینکلن 21 درصد افزایش داشت و این برند 785 شاسی بلند لینکلن ناویگیتور که هر یک بیش از 62 هزار دلار قیمت دارند، فروخت. فروش هر یک از برندهای آکورا و اینفینیتی 20 درصد و فروش ولوو 15 درصد افزایش داشت.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، از سال 2013 فروش برندهای لوکس سریعتر از برندهای بازار انبوه رشد داشته اما این روند به دلایل متعددی شتاب گرفته است.

خودروسازان لوکس مدلهای بیشتری را با قیمتهای کمتر اضافه می‌کنند که خریداران جدید را جلب می‌کنند. قیمت پایه سدان سی ال ای مرسدس که در سال 2013 معرفی شد، 31 هزار و 500 دلار است و قیمت پایه شاسی بلند کوچک ان ایکس لکسوس 34 هزار و 480 دلار است که مناسب خریداران جوانتر محسوب می‌شود.

صعود بازار سهام محرک فروش محصولات لوکس شده و در عین حال نرخهای بهره پایین به خریداران لوکس کمک کرده است هزینه کرایه یا پرداخت وام ماهانه خود را کمتر کنند.

فروش خودروسازان در ماه گذشته فراتر از برآورد تحلیلگران بود و جزییات آن بر اساس خودروسازان به این ترتیب اعلام شد:

فروش جنرال موتورز با شش درصد افزایش، 272 هزار و 512 دستگاه بود. فروش بوئیک 18 درصد افزایش داشت اما کادیلاک کاهش داشت. فروش جی ام سی و شورولت به لطف تقاضا برای پیکاپها افزایش یافت. فروش پیکاپ شورولت سیلورادو در ژوییه 34 درصد رشد کرد.

فروش فورد با پنج درصد افزایش به 222 هزار و 731 دستگاه رسید. میزان فروش پیکاپ اف سریز که به دلیل کمبود موجودی کاهش یافته بود، با تولید مدل جدید پنج درصد افزایش پیدا کرد اما فروش خودروهای فورد چهار درصد کمتر بود.

فروش تویوتا کمتر از یک درصد افزایش یافت و به 217 هزار و 181 دستگاه رسید. فروش پیکاپ کوچک تاکوما 29 درصد افزایش یافت در حالیکه فروش شاسی بلندهای لکسوس به کمک فروش شاسی بلند کوچک ان ایکس، 28 درصد رشد اما فروش خودروهای سواری این برند کاهش یافت. فروش مدل هیبریدی پریوس 13 درصد کاهش پیدا کرد.

فروش فیات کرایسلر با شش درصد افزایش، به 178 هزار و 27 دستگاه رسید. فروش جیپ 23 درصد و رام یک درصد افزایش یافت اما فروش داج و فیات کمتر بود.

فروش هوندا هشت درصد رشد کرد و به 146 هزار و 324 هزار دستگاه رسید. فروشی شاسی بلندها و پیکاپهای هوندا 13 درصد افزایش یافت و بیشترین فروش مربوط به شاسی بلند سی آر وی و مینی ون اودیسه بود. فروش خودروهای سواری هوندا سه درصد رشد داشت.

فروش نیسان با هشت درصد افزایش به 130 هزار و 872 دستگاه رسید. این خودروساز اعلام کرد فروش پیکاپها و شاسی بلندها رکورد جدیدی در ژوییه داشت اما قیمتهای پایین بنزین به فروش مدل برقی نیسان لیف ضربه زد و منجر به کاهش 61 درصدی آن شد.

فروش هیوندای با شش درصد رشد به 71 هزار و 13 دستگاه رسید و فروش شاسی بلند سانتافه 35 درصد افزایش داشت.

فروش سوبارو با 10.5 درصد رشد، به 50 هزار و 517 دستگاه رسید. فروش شاسی بلند کوچک ایکس وی کراس ترک 30 درصد صعود کرد اما فروش شاسی بلند اوت بک 8 درصد در مقایسه با ژوییه سال گذشته کاهش داشت.

فروش فولکس واگن با 2.4 درصد رشد، به 31 هزار و 300 دستگاه رسید. سدانهای جدید گلف و جتا در مقایسه با ژوییه سال گذشته بیش از دو برابر فروش داشتند.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    23 2
    وااااااای چقدر این آئودی خوبه
    • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
      1 0
      عمرا به پای پراید یرسه
  • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    فورد فیستا هم یکی از پروفروش ترین ها هست که قیمتش بسته به آپشن بین 14 تا 18 هزار دلار هست که حرف نداره
  • ن ك IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    شما راجب رشد فروش خودرو سازها مطلب نوشته ايد و اين با تيتر خبر مغايرت داره.پر فروش ترين خودرو در آمريكا فورد 150 مي باشد و در كلاس سدان ها كمري و كرولا در صدر جدول مي باشند.
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    2 0
    این ماشین ها که نام میبری چی هست اصن
  • کورش IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    1 0
    با نگاهی به آمار خودروهای مونتاژی در ایران که سالهاست مهمان جاده مخصوص می بشاند و کارخانه های تولیدی دست از سرشان بر نمی دارند، بنظر من این آمار اشتباه است.