تسنیم نوشت:

یک هیئت عالی‌رتبه آمریکایی در ماه سپتامبر (شهریور) به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد تا درباره متوقف ساختن حمایتی که ادعا می‌شود ایران از شبه‌نظامیان فلسطینی و لبنانی انجام می‌دهد، گفت‌و‌گو کنند.

 روزنامه هاآرتص به نقل از یکی از مقامات ارشد آمریکایی اعلام کرد یک هیئت عالی‌رتبه در ماه سپتامبر (شهریور) با هدف گفت‌و‌گو درباره متوقف ساختن حمایتی که ادعا می‌شود ایران از شبه‌نظامیان فلسطینی و لبنانی انجام می‌دهد به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد.

به‌گفته این مقام رسمی، هیئت آمریکایی به‌رهبری آدام زوبین، معاون دفتر تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری آمریکا تلاش‌های بیشتری را در زمینه ردیابی بودجه‌های دریافت شده ناشی از رفع تحریم‌های ایران انجام خواهد داد. این مسئله یکی از نگرانی‌های دولت آمریکا درباره احتمال انتقال چنین پول‌هایی از سوی ایران به گروه‌های مسلح است.

هاآرتص به نقل از این مقام آمریکایی نوشت: ایرانی‌ها به تأمین مالی حزب‌الله ادامه می‌دهند. ما باید روی اطلاع از نحوه انتقال پول و چگونگی متوقف ساختن آن تلاش کنیم. احساس می‌کنیم که نیاز به تسریع کارهایی داریم که باید با هم انجام دهیم. ما باید تمرکز خود را از روی توافق هسته‌ای به موضوعات دیگری که ایران در آن نقش دارد ــ مانند حمایت مالی از گروه‌های تروریستی ــ تغییر دهیم.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =