وزارت بهداشت از رونمایی سایت برنامه خود ارزیابی سلامت برای ایرنیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسماعیل مطلق مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس برنامه خود ارزیابی سلامت را مورد اشاره قرار داد و گفت: هدف از اجرای این برنامه توانمندسازی زنان و مردان است تا خودشان بتوانند مراقبت اولیه را از خود داشته باشند و این موضوع باعث صرفه‌جویی در وقت ارائه دهنده خدمت و نیز در عین حال توانمندسازی افراد می‌شود که اگر نیازی بود برای دریافت خدمات مراجعه نماید.

وی گفت: در این برنامه به افراد آموزش می‌دهیم که شیوه زندگی خود را ارزیابی کنند بتوانند وزن خود را کنترل و یا چه موقع به پزشک مراجعه نمایند فشارخون خود را را بررسی نمایند و اگر دچار فشارخون بالا بودند بدانند که باید چه اقداماتی را انجام دهند و در برنامه‌های خود ارزیابی به آنها آموزش می‌دهیم که نحوه تغذیه آنها باید به چه صورتی باشد.

راه‌اندازی سایت خودارزیابی سلامت

مطلق از راه‌اندازی سایت خود ارزیابی سلامت خبر داد و گفت: این سایت به نشانی   mwselfcare.behdasht.gov.ir به مردم  و دانشگاه‌های علوم پزشکی معرفی شده است. اینجا

وی در ادامه به تهیه اپ موبایل با عنوان «خود ارزیاب سلامت» اشاره کرد و گفت: برنامه آن از روی بازار دانلود می‌شود و فرد می‌تواند فرم ارزیابی‌های مربوط به خود را تکمیل کند و به عنوان یک شناسنامه همیشه همراه خود داشته باشد.

مطلق همچنین برگزاری هفته ملی سلامت زنان در هفته آخر مهرماه و نیز هفته ملی سلامت مردان در هفته اول اسفند ماه را از دیگر برنامه‌های اداره میانسالان عنوان کرد و گفت: در این کمپین‌ها یک روز به سلامت باروری، فرزندآوری و فرزندپروری پرداخته می‌شود و دانشگاه‌های علوم پزشکی خدمات رایگان را به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهند.

برنامه ریزی برای کاهش مرگ در گروه سنی 30 تا 70 سال

مطلق کاهش مرگ ومیر در نوجوانان، جوانان و میانسالان را مورد تاکید قرار داد و گفت: مراقبت از نوجوان و جوان میانسال و کاهش مرگ در میان این گروه‌ها، از جمله دیگر سیاست‌های بند ششم است که به خصوص کاهش مرگ در گروه سنی 30 تا 70 سال را در اولویت قرار دادیم.

وی یادآور شد ترویج شیوه سبک زندگی ایرانی اسلامی را نیز در دستور کار قرار دادیم.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =