معاون اول رییس‌جمهور گفت: قدرت‌های بزرگ با اعمال تحریم های ظالمانه، زندگی و معیشت مردم را هدف قرار داده بودند تا مردم را در تنگنا گذاشته و باعث اعتراض مردم علیه حاکمیت شوند.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری استان گلستان با یادآوری فشارهای همه جانبه ازسوی تحریم کنندگان ملت ایران، اظهار داشت: آنها خباثت را به حدی رسانده بودند که ایرانیان مقیم خارج از کشور و حتی آنها که گذرنامه غیرایرانی داشتند نیز به جرم ایرانی بودن و اینکه محل تولدشان ایران است، تحت فشار بودند و اجازه افتتاح حساب بانکی و فعالیت اقتصادی نداشتند.

وی با اشاره به توافق هسته‌ای و موفقیت بزرگ ملت ایران گفت: این توافق موضوع بزرگ و مهمی بود و نباید تحت تاثیر برخی سخنان، اهمیت این کار مهم کوچک جلوه داده شود.

معاون اول رییس جمهور افزود: در یکی از جلسات اخیر هیات دولت، گزارشی درخصوص نظرسنجی‌های پس از توافق هسته‌ای از مردم مطرح شد و اعلام گردید که دراین نظرسنجی‌ها که توسط سازمان‌ها و مراکز معتبر انجام شده، بین 80 تا 88 درصد مردم از توافق هسته‌ای رضایت داشته و خوشحال هستند.

جهانگیری ادامه داد: در این نظرسنجی میزان کسانی که با توافق هسته‌ای مخالفت داشتند، 4 درصد بود و در نتیجه کسانی هم که قصد دارند نمایندگی این 4 درصد مخالفین را انجام دهند باید در حد همان 4 درصد نمایندگی کنند و نباید طوری سخن بگویند که گویا این 4 درصد همه مردم ایران هستند.

وی با اشاره به اهمیت بررسی عوامل موثر در موفقیت هسته‌ای، پایه‌های اقتدار جمهوری اسلامی ایران را از مهمترین عوامل این پیروزی عنوان کرد و گفت: در مقطع فعلی بدون تردید یکی از پایه‌های اقتدار جمهوری اسلامی ایران، عمق استراتژیک کشور است.

جهانگیری افزود: دولت یازدهم با تدابیر رییس جمهور، حمایت‌ها و هدایت‌های بسیار کارگشای مقام معظم رهبری توانست از این پایه‌های اقتدار استفاده کرده و پایه‌ی قدرت جدیدی به نام مدیریت را به صحنه بیاورند و چالش هسته‌ای را حل کند که در این راستا شاهد بودیم در طول مدت مذاکرات، قوی‌ترین کشورهای دنیا به همراه سازمان ملل، آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای و اتحادیه اروپا در یک طرف میز و یک کشور به تعبیر آنها جهان سومی در طرف دیگر میز نشسته بود و توانست از حقوق ملت ایران دفاع کند.

وی اضافه کرد: قدرت تیم مذاکره کننده هسته‌ای باعث شد که در نتیجه، شکل‌گیری توافق، چالش کم سابقه‌ای میان جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در آمریکا ایجاد شود و نزاع بی‌سابقه‌ای نیز میان آمریکا و اسرائیل شکل گیرد.

وی گفت: شورای امنیت سازمان ملل که قطعنامه‌هایی علیه ایران صادر کرده بود و تاکید داشت که ایران حق غنی سازی ندارد، با تصویب یک قطعنامه، شش قطعنامه قبلی را لغو کرد و حق هسته‌ای و غنی سازی ایران را پذیرفت که اینها افتخار یک ملت و دستاورد نظام جمهوری اسلامی ایران است.

جهانگیری با اشاره به اینکه اقتصاد ایران در سال‌های گذشته آسیب دید و با وجود درآمدهای نفتی زیاد در سالهای گذشته، متاسفانه این فرصت‌ها و منابع از دست رفت، تصریح کرد: خوشبختانه بار دیگر مدیران مجرب وارد عمل شده‌اند و فرصتی نیز به تبع لغو تحریم‌ها بوجود آمده و نگاه دنیا نیز به ایران همانند کانونی است که تمایل دارند به آن نزدیک شده و همکاری اقتصادی با ایران را آغاز کنند.

وی تصریح کرد: باید در این شرایط سیاست‌های خوبی اتخاذ کنیم و از تجربیات تلخ گذشته درس بگیریم و تلاش کنیم که بخش خصوصی مورد حمایت قرار گرفته و میدان‌دار اقتصاد کشور باشد.

معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه مدیران کشور باید برای توسعه‌ی ایران بسیج شوند افزود: مدیری که نمی‌تواند به توسعه‌ی کشور کمک کند بهتر است جایش را به کس دیگری بدهد.

جهانگیری با بیان اینکه اگر تصمیم داریم با بیکاری مقابله کرده و اشتغالزایی کنیم باید بدانیم که ایجاد فرصت های شغلی جز از طریق افزایش تولید و سرمایه‌گذاری میسر نیست.

وی افزود: سرمایه‌گذاری نیازمند منابع مالی است و خوشبختانه امروز منابع خارجی به روی ایران باز شده است، البته ما به عنوان دولت به منابعی که مسدود شده بود هیچ چشم داشتی نداریم و برای آن نقشه‌ای نکشیدیم زیرا منابعی که امروز آزاد شده در دولت گذشته معادل ریالی آن دریافت شده و آن را خرج کرده‌اند و این منابع متعلق به بانک مرکزی است و قرار نیست که یک ریال از آن در اختیار دولت قرار گیرد.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر لزوم رفع موانع پیش روی صادرکنندگان گفت: مدیری که نتواند مانعی از پیش روی صادرکنندگان بردارد از نظر ما عملکرد مناسب و مطلوبی ندارد چرا که حتماً باید صادرات را توسعه دهیم.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    8 23
    آمار غلط نده
  • مهدي A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    17 4
    جناب جهانگيري عزيز مهم 4 درصد و 96 درصد نيست مهم اينه كه اوني كه بايد تو 96درصد باشه ، تو 4 درصده