فحش بخور، تحقیر شو، استخدامت می‌کنیم!/ پروژه عجیب قابلیت‌سازی شرکت راه‌آهن

شرکت کنندگان در آزمون استخدامی شرکت راه آهن از مراحل عجیب و غریب این آزمون می گویند.

زهرا مهاجری: اواخر سال گذشته بود که شرکت راه آهن یک آگهی استخدام تحت عنوان "استخدام در پروژه قابلیت سازی راه آهن" را منتشر کرد که در مدت تعیین شده برای ثبت نام اولیه، 35 هزار نفر در این پروژه ثبت نام کردند.

آزمون مرحله اول، اسفندماه سال گذشته برگزار شد که طی آن همه 35 هزار نفر ثبت نامه کننده در امتحانی کتبی شرکت کردند. به گفته شرکت کنندگان اکثر سوالات این آزمون در حوزه روانشناسی بود و پیش از آن هم به داوطلبان گفته شده بود که نیاز به مطالعه خاصی نیست و با اطلاعات شخصی خودشان بیایند.

یک ماه بعد، یعنی فروردین ماه 94، اسامی پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون اعلام شد و 2 هزار نفر به مرحله دوم آزمون راه یافتند. آزمون مرحله دوم فروردین ماه بین همان دو هزار نفر برگزار شد که شرکت کنندگان در آزمون، با سوالات تشریحی طولانی و وقتگیر مواجه شدند.

این مرحله از آزمون هم بنا به ادعای چند شرکت کننده، هیچ منبع خاصی برای سوالات نداشت و سوالات بیشتر از آن که علمی باشند، به آزمون شخصیت شبیه بودند.

به گفته شرکت کنندگان برای برخی از سوالات باید پاسخ های بسیار طولانی داده می شد که باعث شد این آزمون بسیار بسیار وقتگیر و طولانی باشد.

دو ماه بعد، نتیجه آزمون تشریحی مرحله دوم اعلام شد و 560 نفر به عنوان واجدین شرایط راهیابی به مرحله بعد انتخاب شدند.

بعد از آن، طبق اعلام شرکت راه آهن، نتایج آزمون مرحله دوم طی سه مرحله اعلام شد و قبول شدگان می توانستند در آزمون مرحله سوم که طی هفت دوره برگزار می شد شرکت کنند.

آموزش‌های نامتعارف

دعوت شدگان به مرحله سوم، در این مرحله با دوره های آموزشی و کارگاهی به جای آزمون مواجه شدند.

یکی از راهیافتگان به این مرحله به خبرآنلاین می گوید: برای گذراندن دوره به ستاد مرکز راه آهن در خیابان آرژانتین رفتیم. قبول شده ها را در چند گروه دسته بندی کرده بودند و برای هر گروه یک زمانی را برای گذراندن دوره تعیین کرده بودند. دوره توسط یک کارشناس بسیار سرشناس اداره می شد. او که خودش را استاد دانشگاه و متخصص و مشاور در زمینه مدیریت معرفی کرد، بحث های مختلف مدیریتی را تشریح کرد و نگرش های مدیریتی، تصادهای مخرب و سازنده و کارهایی که یک مدیر باید بلد باشد را تعلیم می داد.

این شرکت کننده، درباره رفتارهای این استاد، می گوید: او از سالها زندگی کردنش در انگلیس می گفت. رفتارهای پروفسور انگلیسی خیلی خاص بود. به راحتی از کلمات رکیک استفاده می کرد و به کسی که از او سوال می کرد فحش می داد یا آب روی سرش می ریخت و همه این ها را با این مفهوم که همه ما یک سری اخلاق های تغییرناپذیر داریم توجیه می کرد و می خواست عکس العمل شرکت کنندگان دوره را در برابر این جور اعمال ببیند.

یکی دیگر از شرکت کنندگان که از رفتارهای استاد دوره بشدت ناراحت و ناراضی است می گوید: "استفاده از بعضی واژه ها آن هم در حالی که در کلاس خانم و آقا در کنار هم حضور داشتند خیلی اذیت کننده بود. استاد از موضع بالا به پایین به بچه ها نگاه می کرد و ایرانی ها را بی عرضه، چند شخصیتی و دارای اخلاق های تغییرناپذیر می دانست و برخوردهای زننده داشت. مثلا یک بار فردی از او پرسید شما چند ساله هستید و استاد با آن تحصیلات و جایگاهی که خودش می گفت، در جواب، بلافاصله و پرخاشگرانه گفت: به تو چه!"

این کلاس ها که از صبح اول وقت شروع می شد، تا ده شب طول می کشید و علاوه بر آموزش پروفسور، کارگاه هایی برای کار گروهی هم داشت. لیدر هر کدام از گروه ها، یک پروژه برای هر گروه تعریف می کرد و از آن ها می خواست که آن را به طور گروهی انجام بدهند. یک مسئله طرح می کرد که می بایست اعضا آن را به کمک یکدیگر حلاجی و حل می کردند. این مرحله ی سنگین باعث شد که خیلی از داوطلبان در همین مرحله خسته شوند و انصراف دهند. یکی از همین انصراف دهندگان می گوید: کلاس ها از 8 صبح تا ده شب طول می کشید و بعد کار گروهی تعریف می شد که به ما می گفتند ان قدر کاری که باید انجام بدهیم سنگین است که ممکن است تا چهار صبح ادامه داشته باشد. باید این همه ساعت بیدار می ماندیم و روی کار گروهی تمرکز می کردیم که با این که جای اسکان و شرایط رفاهی مهیا بود اما کم آوردیم و دیگر شرکت نکردیم.

پس از تمام شدن این مرحله، قرار است 200 نفر جذب شوند که شرکت کنندگان مدعی هستند هنوز به آنها دقیق توضیح داده نشده برای چه کاری به خدمت گرفته می شوند. اگر چه در طول دوره همان پروفسور معروف بارها تاکید کرده بود که در صورت پذیرفته نشدن در آزمون مرحله سه باز هم متقاضیان رزومه هایشان را برای او بفرستند چرا که او با شرکت های مختلف در تماس است و می تواند برایشان کار پیدا کند!

رایگان بودن برگزاری این آزمون و البته دوره های وقت گیر و مفصل آن که توسط اساتید مطرح اداره می شد، یکی از نکات جالب این طرح برای شرکت کنندگان است. یکی از شرکت کنندگان می گوید: در کشور ما هر آزمونی که می خواهند بگیرند یک حداقل مبلغی را برای برگزاری تعیین می کنند. این که این آزمون در این سطح و با این تعداد زیاد برگزار و تصحیح شد و به مرحله های بعد کشید و هیچ هزینه ای از شرکت کنندگان گرفته نشد، برای ما عجیب بود.

این متقاضی استخدام در راه آهن می گوید که پیش از ثبت نام به داوطلبان شهرستانی هم قول اسکان رایگان داده شده بود و در طول دوره همواره به ما تاکید و گوشزد می کردند که ما به شما رسیدگی زیادی در این مدت خواهیم کرد.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در آزمون نظر جالب دیگری دارد. می گوید با توجه به آزمون اولیه که سوالات روانشناسی داشت و دومی که در حوزه مدیریت بود و برگزاری دوره سوم با آن شرایط، به نظر می رسد این دوره به اصطلاح قابلیت سازی و یا قابلیت سنجی، یک طرح تحقیقاتی بزرگ روی یک نمونه با یک جامعه آماری کوچک است. آزمون های شخصیت شناسی، تست های روانشناسی، رایگان بودن دوره ها، بررسی عکس العمل ها و کارگروهی هایی که هر کدام به یک هدف خاص برگزار می شد، این شبهه را به وجود می آورد که این گروه صرفا برای استخدام این مراحل را نمی گذرانند و هدف بزرگتری پشت این ماجراست.

راه آهن: شوخی می کنید؟!

اما در همین رابطه، سکری، مدیر روابط عمومی شرکت راه آهن توضیحاتی را ارائه می دهد. او می گوید که این پروژه سال گذشته هم انجام شد که از بین 13 هزار نفر، 100 نفر جذب شدند و در این مرحله، که مرحله دوم پروژه قابلیت سازیست قرار است بین 100 تا 200 نفر را جذب کند.

سکری می گوید: شرکت راه آهن می خواست که با جذب نیروی کیفی آینده بدنه مدیریت سازمان را قوی تر کند و به همین منظور لازم بود که چنین سرمایه گذاری انجام شود. به همین منظور سعی کردیم با حداقل هزینه ای که از متقاضیان می گیریم، مراحل آزمون را برگزار کنیم و این مراحل طوری باشند که واقعا نیروهای کیفی و نخبه و با ارزش بالا بیایند.

این مسئول روابط عمومی در مورد ادعای برخی شرکت کنندگان در دوره که نحوه برخورد استاد را مناسب نمی دانستند گفت: فردی که برای این کار انتخاب کردیم استاد دانشگاه در داخل و خارج از کشور است و بسیار بنام و مشهور. ایشان شیوه خود را برای تدریس دارد اما چیزی که به آن بشود گفت تحقیر یا توهین در اعمال ایشان مشاهده نکردیم.

سکری گفت: این که مراحل آزمون بسیار سخت و طولانی بود را قبول دارم و تنها کسانی می توانستند از این مراحل عبور کنند که قابلیت های خاصی داشته باشند. آن ها پروسه های مختلف را می گذرانند و موارد آزمونیشان فقط روانشناسی نیست بلکه هم از نظر علمی، هم فنی، هم اجرایی و عملیاتی مورد آزمون قرار می گیرند.

مدیر روابط عمومی شرکت راه آهن در مورد انتقادات به دوره هم گفت: معمولا این ادعاها از سوی کسانی مطرح می شود که در مراحل پذیرش ناکام مانده اندو نتوانستند از مراحل سخت و زمان بر ما که به دنبال جذب نیروی کیفی است بگذرند.

در حال حاضر از آن دسته از داوطلبان که مرحله سوم را توانسته اند پشت سر بگذارند خواسته شده تا مدارک و رزومه شان را در سایت مخصوص بارگذاری کنند و منتظر بمانند ببینند این فرایند طولانی و خاص برایشان چه قابلیت های شغلی و در نهایت چه شغلی را ایجاد خواهد کرد.

47304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    64 17
    حالا که یک شرکت پیدا شده تا شیوه درست رو برای جذب نیروی انسانی انتخاب کرده، شاکی شدین. برای جذب نیروی کارآمد باید مراحل استخدام سخت باشه نه اینکه مثل استخدام های دولت پاک دست باشه که فقط عزیزانشون رو جذب کردن. برای توسعه و پیشرفت باید سختی بکشیم.
    • بی نام IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
      3 17
      این طرح بقایای دوره همون پاک دستانه
  • جواد IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    49 7
    خارج از بحث انتقاد مطرح شده که صحت و سقمش به عهده اولیای امور فوق العاده کار جالب و جذابی به نظر میرسه امیدوارم این روش استخدام بین کلیه سازمان های دولتی همه گیر بشه
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    43 9
    به نظر من که یکی از حاضرین در این طرح بودم بسیار هم دوره جالب و آموزنده ای بود. خیلی بهتر از این سیستم های امتحانی که منوط به اطلاعات دانشگاهی بود. در ضمن نحوه برخورد استاد و حرفهایی که زده شد اصلا به این شکل نبود. در ضمن بیان حقایق برای برخی ها شاید تلخ باشد. به نظر من این حقایق توسط استاد مربوطه به شکل جدید برای ما مطرح میشد، در حالی که این شیوه در کشورهای پیشرفته مرسوم است. ضمنا هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد. در حالی که این آزمونهای متدوال در کشور برگزار میگردد و اصلا به شخصیت طرف توجهی نمیشود و همین طور طرف وارد صنعت میشود با هر اخلاقی اصلا خوب نیست. کسی که تحمل یه لیوان آب را نداره همون بهتر که بیکار بمونه.
    • بی نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
      18 4
      با سلام من یکی از افرادی بودم که در این مرحله کارگاه های آموزشی حضور داشتم چند نکته: 1 بنده در آزمون های استخدامی چند نهاد و ارگان دیگر هم شرکت کرده ام از جمله صنعت نفت و غیره. در این آزمون ها صرفا در مورد مباحث تخصصی افراد محک میخورند و بعضا مانند کنکور همراه با شانش قبول میشوند. حالا شما تصور کنید یک فردی که چند ساله داره کار میکنه و میخواهد به یک ثبات کاری نزدیک تر بشود همزمان با یک محصل تا از دانشگاه فارغ التحصیل شده همزمان در آزمونها شرکت میکند و قالبا ان تا فارغ التحصل شده چون به مباحث علمی نزدیکتر بوده موفقتر عمل میکند و سپس با اخلاق کاملا بچه گانه وارد صنعت میشود و بعضا بسیار متوقع. حال این فردی که به لحاظ اخلاقی محکی نخورده انتظار دارد به محض ورود به صنعت جای مدیرعامل بنشیند.
    • بی نام IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
      27 3
      ادامه : حالا که سازمانی پیدا شده ابتدا به لحاظ اخلاقی افراد را محک میزند و سپس براساس نیازش آموزش تخصصی میدهد اشتباه کرده؟ 2ما ایرانی ها باید یاد بگیریم که حرف بیجا نزنیم و بی جهت اظهار نظر نکنیم. از ابتدا کارگاه استاد بسیار دوست داشتنی این دوره گفتند آقایان و خانمها اگر نسنجیده حرف بزنید با یک لیوان آب تنبیه می شوید. کجا بنده خدا فحش داد؟ فردی که بی جهت حرف بزند می تواند دودمان یک سازمان را به باد دهد . بد است که این استاد یاد میدهد هر خطایی تنبیهی دارد؟ به نظر من بهترین و زیباترین تنبیه بود. آب مظهر روشنایست و این کار روشنگرانه بود
    • بی نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
      18 0
      ادامه حالا که یک سازمان پیدا شده از جیب خود هزینه میکند ، وقت صرف میکند ، باید مورد ماخذه قرار گیرد چرا پول نگرفته؟ این چه حرفی است؟ چرا آنهایی که این حرف را مطرح نمیکنند نمیگویند انهایی که پول میگیرند چرا پول میگیرند؟ خدا شاهد است به قدری محترمانه و عالی در این دوره کارگاهی از ما پذیرایی کردند که حرفی در آن نبود البته بدون هزینه. آنهایی که این حرف را میزند یادشان رفته شب اول دروه در کجا اقامت داشتند و به چه خوبی آنها پذیرایی شد. خیلی عجیبه آخه این حرفه که چرا پول نگرفتن. کسی که هدف براش مهم باشه هزینه بی معنی و این برای راه آهن مهم بود که هدف فدای هزینه نشود. احسنت راه آهن
    • محمدعلی IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
      25 2
      ادامه در آخر به نظر من کسی که اخلاق نداشته باشد حال هزاری هم تخصص داشته باشد، مفتش گران است. باید به راه آهن احسنت گفت که ابتدا افراد را به لحاظ شخصیتی محک زد و سپس ئارد سیستم نمود و براسا نیازش آموزش داد. بخدا من دیده ام کسانی را که از طریق این آزمونها وارد سازمانها میشنود و به لحاظ اخلاقی مورد بررسی قرار نمگیرند چگونه متوقع هستند. اگر کسی طاقت یک لیوان آب را ندارد و به دروغ میگوید به افراد فحش داده شده نشان دهنده آن است که راه اهن بسیار موفق عمل کرده زیرا از ورود چنین افراد دروغگویی به سیستم جلوگیری کرده. به خدا از بی مهنری بعضی ها بسیار عصبانی هستم و میگویم چه قبول شوم چه نشوم .درود بر استاد دوست داشتنی دروه های قابلیت سازی
    • محمدعلی IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
      23 2
      خبرآنلاین خواهشا منتشر کن به خدا مدیون هستید. واقعیت این نبود که شما گفتید
  • بی نام A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    19 57
    اين دوره با عنوان "دوره قابلمه سازي " معروف شده و يكي از طرح هاي شكست خورده رييس اتاق فكر راه آهن است
    • بی نام DE ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
      4 4
      اشتباها مثبت دادم
    • بی نام A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
      2 2
      اشتباهی منفی دادم
    • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
      10 1
      برای شما که فقط پست اشغال کردید و همه چیز را ظرف غذا میبینید کاملا درسته.
  • بی نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    34 7
    تعجب کردم در ایران این کار . به نظر تفکرات بزرگ و مثبتی پشت این قضیه هست. راه آهن جای خیلی زیادی برای سرمایه گذاری داره و این یک نیازاست
  • reza IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    33 7
    اصلنم اینطور نبود پروفسور بسیار با ادب و خوش اخلاق بود اینها کسانی هستند که نتونستن قبول شن و این اظهاراتو مطرح میکنن بسیار آزمون خوبی بود و اصلن به کسی توهین یا فحش داده نشده
  • reza IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    25 7
    من از خبرآنلاین خواهش میکنم که اول از صحت خبر مطمعن بشه بعد منتشر کنه اصلا توهین و فحشی در کار نبود اینا حرفای کساییه که نتونستن قبول بشن
  • امیر حقی IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    25 4
    به نظر من که یکی از حاضرین در این طرح بودم و هنوز جواب آزمون خود را دریافت نکرده ام بسیار هم دوره جالب و آموزنده ای بود. حداقل عیار سنجش در این دوره، کار و سختی و همت در آن بود که در هیچ کدام از آزمون های استخدامیه دیگر که به طور آبدوخیاری انجام شده و در نهایت به سفارش پارتی ختم میشود نبود. در ضمن نحوه برخورد استاد و حرفهایی که زده شد کاملا روانشناسانه و دقیق و رو حساب بوده اصلا بحث بی احترامی نبودو صراحتا استاد در اول جلسه به این موضوع اشاره کرده و درخواست میکند کسانیکه طاقت ندارند جلسه را ترک نمایند. کارشناسی که طاقت یک لیوان آب و یا کمی تنش را نداردچگونه میتواند درآینده هدایت در نقش کارفرمایی یک مملکت را بر عهده گیرد؟ در ضمن حقیقت موفقیت ایرانی های پولدار و موفق در جهان در کلاس مطرح گردید
  • حسن.ع A1 ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    37 3
    با سلام باتوجه به این که بنده شخصادراین مرحله شرکت داشته ام، مطالبی را صادقانه وتنها جهت دفاع ازعدالت و روشن شدن اذهان بازگومیکنم. مطالب ارایه شده درمقاله فوق یکطرفه وغیر منصفانه می باشد. بنظرم جناب پروفسورفرد بسیارمطلع ودلسوزی هستند، عادت کردیم انتقاد پذیر نباشیم تنها کاری که ایشان کردند آشنانمودن امثال بنده بااصول مدیریت، کارتیمی ومثبت اندیشی بود.ایشان آموختند: دروغ نگوییم، ریاکارنباشیم وغرور بیجانداشته باشیم، جهت تغییرجهان ابتداباید خودرا تغییرداد. محیط کاملادوستانه وصمیمی بود. جهت مفرح شدن یک جلسه 12 ساعته وشستن غرورکاذب وافکار منفی بصورت سمبلیک،ریختن ده بیست سی سی آب به روی سرتوهین محسوب نمی‌شود. بنده افتخارمیکنم دراین اردوی دو روزه شرکت کردم ویقینا درخاطرم جاودان خواهد بود.
    • بی نام A1 ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
      3 0
      احسنت
    • بی نام A1 ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
      3 0
      با نظر شما کاملا موافقم
  • بی نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    5 37
    منم یکی از شرکت کننده هام همینجوری بود دقیقن یارو بی ادب بود حسابی
  • بی نام A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    14 4
    قطعا قابلیت سازی مثل هر کار و پروژه جدید دیگری دارای نقاط ضعفی نیز میباشد ولیکن به جد میتوان گفت که در صورت اجرای درست یکی از بهترین شیوه های جذب و پرورش نیروی انسانی خواهد بود و امید آن است که با اصلاح نقاط ضعف نه تنها خود راه آهن بلکه سایر سازمانهای کوچک و بزرگ نیز چنین برنامه هایی را برای جذب نیروی انسانی خود تدارک بینند تا ملاک گزینش شایستگی هایی باشد که در آن کار بخصوص بدان نیازمندیم... با تشکر از کلیه دست اندرکاران این پروژه و با امید اصلاح نقاط ضعف و پذیرش انتقادات بجا...
  • امیر A1 ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    16 4
    من پذیرفته شده در دوره اول این پروژه هستم و به خاطر شرکت در این دوره و قبولم افتخار می کنم. بقیه سازمان ها هم باید بجای سنجش علکی صرف از این روش استفاده کنند. احتمالا آشنایان نویسنده این مقاله تو آزمون قبول نشده اند که اینو نوشته.
  • پذیرفته شده قابلیت سازی A1 ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    46 6
    من از پذیرفته شده های دوره ی اول هستم الانم مشغول به کارم. فقط میتونم بگم که این حرفا رو افرادی می زنن که در پروژه پذیرفته نشدن که کم هم نیستن. پروفسور بسیار انسان باحال و دوس داشتنیی هست. این اولین بار تو ایرانه که یه آزمون استخدامی درست برگزار میشه که به نظرم بهتره به جای تخریب همه پشتش وایسن. اینکه قابلیت های عملیاتی شما واسه کار سنجش بشه به نظرم خیلی مهم تره تا اینکه مثه بقیه آزمونا دروس دبیرستان رو مورد سنجش قرار بدن.
  • مصطفی IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    8 0
    من از پذیرفته شده های دوره ی اول هستم. به نظر من گرفتن پول واسه ثبنام کاملا غیر قانونی و یه نوع کلاهبرداریه. حالا که راه آهن اومده بدون کوچکترین هزینه ای این آزمون را انجام داده، اینجوری داریم برخورد می کنیم. آزمون ها کاملا منطقی و این روش راه آهن برای جذب نیرو عالی هست.
  • حسین IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    2 0
    لازم به ذکره مدرس این دوره متولد نیشابوره و ایرانیه و انگلیسی نیست
  • بی نام GB ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    4 1
    واقعا جای تاسف داره، بالاخره یه اداره و سازمانی پیدا شد که درست حسابی آزمون برگزار میکنه و شما اینجوری تخریب میکنید؟ اگه همه سازمان ها اینجوری استخدام میکردند وضع اقتصادمون اینجوری نبود و اینفدر از کشوری مثه کره جنوبی عقب نیودیم. یک رسانه خبری رسالت پخش حقایق رو داره نه توهمات ذهنی و دروغ های یک یا چند نفر، پیشنهاد میکنم اگر قابلیت سازی 3 برگزار شد یک روز به این کارگاه ها برید و گزارش درستی تهیه کنید، شاید سایر سازمان ها هم به خودشون اومدند.
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    15 1
    سلام، یکی از عیب های این نحوه پذیرش این می باشد که در پایان هر مرحله تنها گفته می شود شما قبول شدید یا خیر و توضیحی از علت پذیرش یا عدم آن ویا معیاری برای آن گفته نمی شود تا لااقل شرکت کننده در یک سرگردانی رها نشود وخود را بهتر بشناسد.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
    0 0
    واقعا جای تاسف دارد که دانشجویان با مدرک تحصیلی راه اهن اجازه شرکت در این ازمون را نداشتند .