۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵

ابراهیم حاتمی کیا در نخستین یادواره شهدای فاطمیون حاضر شد و از شهدای افغانی و خانواده‌های آنان تجلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، او با بیان این مطلب که حقیقتا در یک فضای روحانی قرار داریم و خیلی نمی خواهم این فضا را به هم بریزم، گفت:« این را می‌فهمم و واضح است که در جنگ 8 ساله ایران؛ همه آنهایی که رفتند به مناطق جنگی و جنگیدند، بخش بزرگی از این اقدام آنها ناشی از انگیزه‌های وطن پرستانه بود. مشخص بود که به کشور تجاوز شده است و باید وطن پرستانه از کشور دفاع کرد.»

او ادامه داد:«اما امروز وقتی بحثی به اسم سوریه پیش می آید که خیلی عمیق‌تر و پیچده‌تر است، ماجرا خیلی عجیب می شود. من فکر می‌کنم که مفهوم مهاجر فی سبیل الله را فقط باید به این برادران افغانستانی گفت. افغانستانی‌هایی که خودشان در شرایط غریب تری هستند؛ غربت در غربت - البته برادر ما و عزیز ما و میهمان ما هستند و این قدر عزیزند که حتی ما هم میهمان آنها هستیم در این کشور - اما در هر صورت آنها در این شرایط غربت در غربت دست به این مهاجرت فی سبیل الله زده‌اند و این کوچ مقدس آنها برای سوریه به شدت جای تقدیر دارد.

در این مراسم که از سوی خبرگزاری تسنیم برگزار شده بود، خانواده شهدای افغانی حضور داشتند. 

حاتمی کیا گفت:«به نوبه خودم امیدوارم که این توفیق را داشته باشم که اشاره‌ای به آنها کنم و امیدوارم این پهلوانان و مردان مهاجر را بتوانیم تصویر کنیم و خود مهاجرین افغانستانی باشند و این اتفاق بیفتد. خیلی خوشحالم که بین شما هستم، دعا کنید که بتوانم این قدر لیاقت داشته باشم.»

5577

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    4 0
    تازه گی این حرف ها کدام بود؟ از همین حالا میتوان حدس زد که سوژه فیلم بعدی آقای حاتمی کیا چه خواهد بود