عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران نسبت به بردن نام وی به عنوان مخالف طرح صیانت از باغات انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ اسماعیل دوستی در تذکر پیش از دستور خود با انتقاد از مصاحبه یکی از اعضای شورای شهر و بردن نام وی در ردیف مخالفان طرح حفاظت و صیانت از باغات، گفت: هفته گذشته اسم بنده به عنوان مخالف طرح صیانت از باغات تهران در رسانه‌ها قید شده است و باید بگویم که خدا را شاکر هستم که برخی از اعضای شورای شهر نماینده مجلس نشدند، چرا که هر روز یک داستان درست می‌کردند. در واقعیت ما مخالف طرح صیانت از باغات نبودیم و عنوان کردیم که قانون قبلی محکم‌تر است و حتی حقانی و حافظی جزو امضاکنندگان برگشت طرح به کمیسیون مربوطه بودند و حالا در رسانه‌ها عنوان کردند که ما با این طرح مخالف بودیم.

دوستی در حالیکه صدای خود را بلند کرده بود، گفت: چرا عوام‌فریبی می‌کنید در حالیکه خودتان نیز به برگشت این لایحه ضعیف رای داده‌اید و حالا در رسانه‌ها عنوان کرده‌اید که تعدادی از اعضای شورای شهر نگذاشتند این طرح تصویب شود.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه این تناقض‌گویی برخی از اعضای شورای شهر جای سوال دارد، گفت: حقانی و حافظی در رسانه‌ها مطرح کردند که پنج نفر از اعضای شورا مخالف طرح صیانت از باغات بودند.

او با بیان اینکه باید مراقب کارشناسانی که به اعضای شورای شهر خط می‌دهند، باشیم، گفت: بعضی از این افراد مریض هستند!

دوستی با بیان اینکه من سه سال شهردار منطقه 3 بودم و بر روی یک پاکت سیگار برای من نامه نوشتند که باید درختان یک زمین را قطع کنم، گفت: این کار را انجام ندادم و عزل شدم، حالا آنها مدافع درخت شدند و ما حامی قطع درختان معرفی می شویم!

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر، گفت: سوم خرداد روز به یاد ماندنی است که از ذهن‌ها خارج نمی‌شود و هر کسی که تلاش کند این روز را از خاطر مردم ببرد، خیانت کرده است.

او با اشاره به انتقاداتی که به طرح نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر صورت گرفته، گفت: این طرح کار بزرگ و نویی است که البته ایراداتی نیز به آن وارد است؛ به گونه‌ای که بهتر بود این طرح بعد از نیمه شعبان و سوم خرداد اجرایی می شد.

دوستی در پایان به شهاب حسینی و اصغر فرهادی به دلیل کسب موفقیت در جشنواره کن تبریک گفت و عنوان کرد:‌ باید قدر این افراد را بدانیم.

رحمت‌الله حافظی رییس کمیسیون سلامت شورا اجازه پاسخگویی به انتقادات دوستی را خواست که این اجازه از سوی هیات رییسه به وی داده نشد.

بحث داغ اعضای شورا در مورد برگشت لایحه صیانت از باغات

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران به برخی انتقادات در خصوص برگشت طرح "صیانت از باغات" پاسخ داد.

محمد حقانی در پاسخ به انتقادات دوستی مبنی بر نام بردن از وی به عنوان مخالف طرح صیانت از باغات، گفت: دوستی در سخنانش از دستوراتی صحبت کرده که بر روی پاکت‌های سیگار نوشته می‌شد و پیشنهاد می‌کنم پاکت‌های سیگار گذشته و فعلی را رو کند.

او با بیان اینکه جای تعجب است که چرا یک عضو شورای شهر کارشناسان را مریض خطاب می‌کند؟ گفت: ما نباید به کارشناسان توهین کنیم؛ چرا که این افراد کار بررسی موضوعات را بر عهده دارند.

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر با بیان اینکه ما از طرح خود در خصوص حفظ باغات تهران کوتاه نیامده‌ایم، گفت: چرا برخی افراد می‌خواهند این طرح را به حاشیه برند؟.

او با بیان اینکه من وکیل‌الدوله نیستم بلکه وکیل مردم هستم، گفت: من کی اسم دوستی را به عنوان مخالف برده‌ام که خودم خبر ندارم؟! به نظر می‌رسد روی ذهن دوستی کار کرده‌اند.

سخنان حقانی که به اینجا رسید دوستی بدون کسب اجازه با صدای بلند عنوان کرد که بروید روزنامه بخوانید تا بفهمید چه موقعی اسم ما را به عنوان مخالف آورده‌اید. من تا آخر برای نجات درختان می‌ایستم.

اما دوستی با بیان اینکه به والله دروغ می‌گویید، سخنان حقانی را قطع کرد و نهایتا مرتضی طلایی و غلامرضا انصاری به عنوان میانجی برای فیصله دادن به این بحث دو عضو شورای شهر وارد میدان شده و نهایتا این بحث با سخنان مهدی چمران رییس شورای شهر خاتمه یافت؛ چرا که چمران گفت که همه اعضای شورا برای مسائل شهری دل می‌سوزانند و نباید کسی از اعضا بگوید که بیشتر از مابقی برای مسائل شهری کار می‌کند یا دل می سوزاند و بدانید که همه ما وکیل مردم هستیم.

او با بیان اینکه بسیاری از طرح هایی که در شورا تصویب می‌شود مورد موافقت من نیست، گفت: با این حال من به عنوان یک عضو شورای شهر در همه محافل از این مصوبه دفاع می کنم و حتی در مورد خانه شهریاران جوان، مدیرعامل این خانه به من گفت که چرا با من بد هستید اما من به رای اکثریت احترام گذاشته و در همه محافل از آن دفاع کردم.

چمران با بیان اینکه هیچ کس موافق آسیب رساندن به درخت نیست، گفت: باید به این مسائل پایان داد و به آن دامن نزنیم.

او در مورد طرح نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر نیز گفت: آثار هنری خوبی انتخاب شده که مردم فرصت پیدا می‌کنند تا با این تابلوها آشنا شوند اما زمانش شاید مناسب نبود و سوم خرداد و نیمه شعبان را تحت تاثیر قرار داد.

چمران با بیان اینکه باید انتقادات تخصصی و اصلاحی در جلسات خصوصی مورد بررسی قرار گیرد، گفت: نباید در مورد اینگونه طرح‌ها احساسی و سیاسی صحبت کنیم.

او در ادامه با انتقاد از برگزاری نمایشگاه در مصلا و سئول، گفت: با اینکه شهر آفتاب افتتاح شده و سالن های مناسبی برای برگزاری نمایشگاه دارد اما همچنان شاهد برگزاری نمایشگاه در مصلای تهران هستیم.

به رای اعضای شورای شهر احترام گذاریم

در حین تذکرات اعضای شورا در دویست و شصت و یکمین جلسه، پس از تذکر اسماعیل دوستی به مصاحبه های دو عضو کمیسیون محیط زیست پس از بازگشت مجدد طرح صیانت از باغات تهران،گفت: ما نه دروغ می گوییم و نه باج می دهیم.

با گفته شدن این کلمات از سوی دوستی و پادرمیانی نایب رئیس شورای شهر تهران، مهدی چمران با تاکید بر اینکه هر تصمیمی که در شورا گرفته می شود، یک تصمیم جمعی است و همگی در قبال آن مسئول هستیم، گفت: هیچ کسی نمی گوید فلانی رای مثبت داده یا منفی. این رفتارها درست نیست.

رئیس شورای شهر تهران گفت: وقتی طرحی تصویب می شود باید به رای همه احترام گذاشت نه اینکه به دنبال این باشیم چه کسی رای مثبت و دیگری رای منفی داد. 

او با بیان اینکه به شخصه نیز با برخی از طرح هایی که تصویب می شود موافق نیستم، اما وقتی تصویب می شوند به عنوان یک مدافع شورا پشت این طرح ها می ایستم و دفاع می کنم، ادامه داد: باید به رای اکثریت احترام بگذاریم و دفاع کنیم. بنابراین اینکه گفته شود یکی موافق بوده و یکی مخالف صحیح نیست. درباره خانه شهریاران نیز این بحث ها مطرح بود.

رئیس شورای شهر تهران با یادآوری اینکه در زمان بررسی وضعیت خانه شهریاران جوان نیز به من می گفتند چرا با ما بد هستید، در حالی که بر اساس یک منطقی موافق این خانه نبودم، اما وقتی اکثریت به این طرح رای دادند در هیات حل اختلاف مرکزی حاضر شدم و از این طرح دفاع کردم، گفت: وظیفه خودم می دانستم تا به رای اکثیریت احترام بگذارم. پس خواهش می کنم اگر روی مساله ای اختلاف نظر دارید، اختلاف نظرها تخصصی باشد.

چمران با تاکید بر اینکه همه ما برای فضای سبز دل می سوزانیم و وقتی یک درخت آسیب ببیند انگار بدن خودمان آسیب می بیند و ناراحت می شویم، گفت: از همه می خواهم این بحث ها را خاتمه دهند. این درست نیست که در رسانه ها مصاحبه کنیم و دامن بزنیم.

او در ارتباط با به نمایش در آمدن تابلوهای نقاشی در طرح نگارخانه ای به وسعت یک شهر گفت: باید بگویم عرضه آثار هنری که مردم فرصت ندارند در موزه ها ببینند یا اصلا نمی شناسند در تابلوهای شهر، بسیار اقدام خوبی است.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: این بحث هم مطرح بود که شاید زمان اجرای این طرح مناسب نبود، زیرا دیدن این همه تابلوی نقاشی در شهر افزون بود بر تابلوهای نیمه شعبان و خرمشهر که نصب شده بود. از همین رو پیشنهاد می دهم در یک جلسه تخصصی با حضور متخصصان زیباسازی در جلسه خصوصی بحث منطقی و درست کنیم نه بحث احساسی و سیاسی.

چمران تاکید کرد: این طرح در دنیا نیز انعکاس جهانی خوبی داشته و یک اقدام بسیار خوب بوده است.

او همچنین گفت: نمایشگاه شهر آفتاب به وزارت ارشاد واگذار نشده بلکه گفته شده است که شهرداری از کسانی که غرفه می زنند پول نمی گیرد.

"نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر" قابل نکوهش نیست

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران عنوان کرد: اجرای طرح نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر قابل نکوهش نیست.

احمد دنیامالی در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به تفاهمنامه شهرداری تهران و وزارت علوم در راستای توسعه پارک‌های فناوری، گفت: این تفاهمنامه به نوبه خود می‌تواند کمک بزرگی به اشاعه مسائل علمی در شهر تهران داشته باشد و می‌توانیم از فضاهای بزرگ مقیاس همچون بوستان ولایت استفادهه و در راستای توسعه پارک های فناوری اقدام کنیم.

او با بیان اینکه نگارخانه ای به وسعت یک شهر به مهم‌ترین بحث سوژه رسانه‌ها در روزهای اخیر بدل شده، گفت: دو سوم آثار متعلق به هنرمندان ایرانی است و در کل حرکت قابل قبولی صورت گرفته که قابل نکوهش نیست.

واکنش مختاباد به تفاهم‌نامه قالیباف با جنتی درباره شهر آفتاب 

رییس کمیته هنری شورای شهر تهران نسبت به تفاهمنامه شهرداری و وزارت ارشاد واکنش نشان داد. 

عبدالحسین مختاباد در تذکر پیش از دستور خود ضمن تذکر به شهردار تهران، گفت: چرا شهردار تهران بدون اجازه شورا تفاهمنامه‌ای را با وزارت ارشاد در راستای واگذاری ۶ ساله شهر آفتاب به نمایشگاه کتاب منعقد کرده است.

او با بیان اینکه قالیباف دولت را مسخره می‌کند و بعد با این اقداماتش به دولت باج می‌دهد، گفت: به یاد شعری در خصوص خنده‌های زیر لب و عشوه های پنهانی می‌افتم.

مختاباد با بیان اینکه شهرداری برای واگذاری شهر آفتاب باید با شورا مشورت می‌کرد، گفت: در حال حاضر در سطح شهر تهران نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر در حال اجرایی شدن است که اقدامی فرهنگی و بی‌نظیر در سطح شهر است و نباید با بیان سخنانی این اقدام مهم را زیر سوال برد.

انتقاد شاکری از اولویت‌بندی پروژه‌ها توسط شهرداری

رییس کمیته عمران شورای شهرتهران از عملکردشهرداری تهران در اولویت‌بندی پروژه‌ها انتقاد کرد.

اقبال شاکری در این جلسه گفت: بودجه در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید و تخصیص اعتبار نیز به پروژه‌ها داده شد.

او ادامه داد: در یک جلسه، برنامه ابلاغیه پروژه‌ها اولویت‌بندی شد و بعضی از پروژه‌ها نیز در اولویت‌های بعدی و یا فاقد اولویت معرفی شدند.

شاکری بیان کرد: این اقدام باید توسط کمیته برنامه و بودجه و یا رئیس شورا به اطلاع اعضاء برسد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: کانال‌های آبهای سطحی محل نارمک نیز بوی بسیار نامطبوعی می‌دهد که باید هر چه سریع‌تر در این رابطه اقدام شود.

شاکری گفت: تکمیل پل برقی تقاطع نیایش سردارجنگل متوقف شده است که از شهرداری منطقه 5 درخواست داریم نسبت به تکمیل هر چه سریع‌تر این پل اقدام کند.

انحراف در حوزه‌های ماموریتی شهرداری تهران

رییس کمیسیون بودجه شورای شهر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد شهرداری تهران بدون توجه به برنامه پنج ساله دوم در مسیر خود حرکت کرده و ریل‌گذاری برنامه تاثیر زیادی نداشته است.

علیرضا دبیر در خصوص روند اجرای برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران گفت: کلیات برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران در بخش ماموریت حمل و نقل و ترافیک مشتمل بر هفت بخش و 18ماده، ماموریت خدمات شهری مشتمل برچهار بخش و 32 ماده، ماموریت ایمنی و مدیریت بحران مشتمل بر 3 بخش و 33 ماده، ماموریت شهرسازی و معماری مشتمل بر پنج بخش و 10 ماده، ماموریت اجتماعی و فرهنگی مشتمل بر 3 بخش و 20 ماده، ماموریت مدیریت و هوشمندسازی مشتمل بر 7 بخش و 35 ماده، احکام منابع مالی مشتمل بر 13ماده و احکام نظارتی مشتمل بر 3 ماده بوده است.

او گفت: یک واقعیت را باید قبول کنیم که هم شورا و هم شهرداری تهران پیگیر برنامه پنج ساله نیست. برنامه پنج ساله حتما ایراد دارد و هدف از پایش برنامه این بوده که ایرادات را بگیرد اما این مهم رخ نداده است.

دبیر گفت: در مصوبات اولین جلسه شورای راهبری پایش برنامه مورخ 1394/3/4 قرار شد با توجه به نبود هیچ ضمانت اجرایی مشخص در قبال اجرایی نشدن برنامه و نبود جایگاه مناسب معاونت برنامه ریزی و دبیرخانه پایش برنامه در شهرداری، جلسه بعدی شورای راهبری پایش با حضور شهردار و معاونان برگزار شود که این جلسه هرگز برگزار نشد و انگار اهمیت برنامه پنج ساله برای خود شهردار هم جا نیافتاده است.

او همچنین ادامه داد: بررسی تطبیقی مصارف برنامه یا مصارف پیشنهادی در بودجه 95 در عدم اعمال جهت گیری برنامه بودجه سنواتی در حوزه مدیریت اجتماعی و فرهنگی 36 درصد انحراف، حوزه مدیریت و حمل و نقل ترافیک 28 درصد انحراف، حوزه مدیریت خدمات شهری 23 درصد انحراف، حوزه ماموریتی ایمنی و مدیریت بحران، حوزه ماموریتی شهرسازی و معماری30 درصد انحراف، حوزه ماموریتی مدیریت و هوشمندسازی 15 درصد انحراف داشته است. 

دبیر با اشاره به اینکه این نتایج نشان دهنده انحراف از بودجه در تمام حوزه هاست؛ تأکید کرد: جز حوزه مدیریت هوشمندسازی و ایمنی که دلایلش را بررسی کردیم در تمام حوزه ها انحراف از بودجه داشتیم. البته در این حوزه هم مشکلاتی درخصوص پرداخت حقوق ها وجود داشته که نمی‌توانستند پرداخت نکنند بنابراین حقوق کارکنان در حوزه مدیریت بحران از بودجه های عمرانی پرداخت می‌شد.

دبیر گفت: علیرغم کاهش بودجه نسبت به پیش بینی برنامه، 15 درصد رشد نسبت به برنامه در بخش هزینه‌ای ماموریت مدیریت و هوشمندسازی مشاهده می شود که مخالف اهداف کمی برنامه برای افزایش نسبت سرمایه ای به هزینه ای است و کاهش تعداد و هزینه نیروی انسانی است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه درخصوص گزارش‌های ارائه شده توسط شهرداری تهران گفت: اولین گزارش شهرداری برای سال اول همزمان با تقدیم لایحه بودجه 1394 به شورا ارائه شد که به علت نقص در کیفیت گزارش و عدم ارائه گزارش عملکرد مورد بررسی قرار نگرفت. دومین گزارش دبیرخانه پایش شهرداری تا سال دوم همزمان با تقدیم لایحه بودجه 1395به شورا ارائه شد و کمیته پایش شورا نیز مطابق تقسیم بندی نظام نامه پایش شورا از کمیسیون ها درخواست نمود که ارزیابی خود را قبل از تصویب بودجه ارائه کند. تاکنون فقط کمیته عمران کمیسیون حمل و نقل جوابیه مربوط را ارسال نموده‌اند.

دبیر درباره پاسخ کمیته عمران توضیح داد: خلاصه نتایج بررسی کمیته عمران از 14 موردی که بررسی شده است نشان می‌دهد پیشرفت در احکام مرتبط در 3 مورد خیلی ضعیف، هفت مورد ضعیف و چهار مورد مطابق برنامه بوده است.

دبیر گفت: ارزیابی کمیسیون برنامه و بودجه از 80 مورد بررسی شده نشان می‌دهد 15 مورد مطابق برنامه،23 مورد بسیار ضعیف و 11 مورد هم اصلا گزارشی ارائه نشده است.

دبیر در خصوص عمده مسائل و چالش هایی که سبب تاخیر در اجرای برنامه‌ها شده گفت: عدم توجه به اولویت ها و جهت گیری راهبردی برنامه در اجرای بودجه سنواتی نشان می دهد شهرداری در حقیقت بدون این برنامه مسیر خود را طی کرده و ریل گذاری برنامه تاثیر زیادی نداشته است.

او گفت: نبود نظام آماری قابل اعتماد، عدم تکمیل اهداف کمی برای شاخص های اهداف عملیاتی برنامه برای حوزه های فرهنگی و اجتماعی و عدم تدوین آیین نامه های اجرایی برنامه تاکنون از دیگر مشکلات شناسایی شده است.

دبیر تأکید کرد: واقعا اگر می خواهیم طبق برنامه حرکت کنیم و این مشکلات در بودجه و برنامه ریزی ها پیش نیاید باید معاونت به سازمان تبدیل شود و زیر نظر شهردار نباشد که معاونت ها کار کنند و معاونت برنامه ریزی بعد از اجرا بیاید کار را جمع کند.

انتقاد تند شاکری از طرح "نگارخانه‌ای به وسعت شهر"

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با انتقاد از اجرای طرح نگارخانه‌ای به وسعت شهر، گفت: این طرح فاقد توجیه فنی، اقتصادی و محتوایی است و بعضا آثاری از مکاتب مطرود هنری را به نمایش گذاشته است.

مجتبی شاکری با اشاره به اینکه به نمایندگی از شورای شهر در شورای تبلیغات محیطی شهرداری حضور دارد، گفت: در دوره مدیریت قبلی، زمان جلسات این شورا به نحوی تنظیم می‌شد که به دلیل برگزاری جلسه شورا امکان حضور نداشتند. البته در این دوره رویه اصلاح شد و کارهای قابل دفاع بسیاری صورت گرفت.

او با انتقاد از طرح "نگارخانه‌ای به وسعت شهر"، گفت: جای نگارخانه، کنار بزرگراه که خودروها با سرعت عبور می‌کنند و تنها چند ثانیه فرصت رویت آثار هنری را دارند، نیست. مکانی که دچار آلودگی صوتی و هواست، جای مناسبی برای تجمع مردم و تماشای آثار هنری نیست و اعتراض فرهیختگان به این طرح به جاست.

شاکری با تاکید بر اینکه راسته‌های فرهنگی و بوستان‌ها می‌تواند گزینه مناسبی برای توقف و تامل در آثار هنری باشد، تأکید کرد: فضای نگارخانه توام با سکوت یا موسیقی ملایمی است و تعداد آثار به نمایش گذاشته نیز با مخاطبان هماهنگ است. بنابراین نصب یکهزار تابلو در سطح شهری به وسعت تهران موجب تاثیرگذاری بر ذایقه مردم نمی‌شود.

او تاکید کرد: اگر مردم بدانند که برای اجرای این طرح چقدر هزینه شده و اطلاعات صحیح دریافت کنند، قطعا نسبت به آن موضع خواهند داشت.

شاکری با بیان اینکه سال گذشته هم درباره این طرح مواردی را تذکر دادم، گفت: اگرچه 15 درصد فضاهای تبلیغی شهر در اختیار شهرداری قرار دارد، اما این به معنای مفت و رایگان بودن نیست. شهرداری باید متناسب با گفتمان‌هایی که لازم است در جامعه حاکم و به تاثیرگذاری در رفتار مردم منجر شود، از این ظرفیت استفاده کند.

این عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد تا لوح فشرده آثار به نمایش درآمده، در اختیار اعضای شورا قرار گیرد تا همه امکان ارزیابی دقیق محتوای آنها را داشته باشند و در این رابطه توضیح داد: باید ارزیابی شود که اساسا چه تعدادی از این آثار قابل فهم است. برخی آثار اکران شده از مکاتب مطرود هنری انتخاب شده و هیچ مفهومی ندارند. برخی از تصاویر به دلیل عریان بودن بخشی از تصویر با ملاحظاتی به نمایش درآمده است. بهتر است درباره این طرح منطقی صحبت کنیم.

شاکری با تاکید بر اینکه همه ما طرفدار هنر متعهد هستیم، گفت: هنری که امام (ره) هدف آن را قیام علیه مستکبر و بی‌عدالتی می‌داند باید مبنا باشد؛ در شرایطی که پرچم قیام حجت را بلند کردیم شعار سازمان زیباسازی باید "ان الارض سراها عبادی الصالحون" باشد. ما وزیر خارجه نیستیم که دست در دست جان کری و اوباما، سیاست آنها را دنبال کنیم.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی از شعارهای اکران شده در تابلوهای شهر از جنسی است که به کسی بر نخورد و نمایشگر یک اسلام سکولار است، گفت: این در حالی است که تهران تعداد زیادی شهید مدافع حرم دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

او با تاکید بر اینکه برخی از شعارهای اکران شده در سطح شهر نیز از جنس حجتیه است، گفت: در میان یکهزار تابلوی توزیع شده در سطح شهر، 10 مورد درباره امام زمان (عج)، 12 مورد درباره خرمشهر و 13 مورد پیرامون جبهه بوده است. بنابراین اینکه علما و بزرگان اعتقاد دارند امام زمان (عج) در فضای شهر گم شده، درست است.

شاکری در عین حال تاکید کرد که شخص خاصی را در این تذکر نشانه نگرفته و تصمیم درباره طرح نگارخانه ای به وسعت شهر را تصمیم نادرستی می داند.

او در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به عضویت 10 عضو شورای شهر تهران در کمیسیون ماده 100، گفت: با وجود اینکه مثلث دولت، قوه قضاییه و شورای شهر تلاش می کنند، اما در عین حال این کمیسیون به داروی بی‌خاصیت برای ساخت و سازها تبدیل شده است.

شاکری توضیح داد: با وجود تلاش های این کمیسیون جرایم آن قدر اندک است که ساخت و سازها با پرداخت جریمه ادامه می‌یابد و ارزش افزوده نیز ایجاد می کند.

شاکری با بیان اینکه مردم به ساخت و سازهای بی قاعده در شهر که با پرداخت جریمه توسط اشراف صورت می گیرد، معترض هستند، خواستار صدور بیانیه مشترکی توسط اعضای شورا در این کمیسیون شد تا تکلیف خود را در حوزه ساخت و سازها با مردم روشن کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =