ایسنا نوشت:

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اعلام این‌که برای اعزام انفرادی‌ها به عراق در ایام تاسوعا و عاشورا برنامه‌ای ندارند‌، گفت: هنگام ثبت‌ نام این دوره‌ی عتبات که اعزام آن‌ها همزمان با ماه محرم بوده، ۵۰ درصد به ظرفیت کاروان‌ها اضافه شده است.

محسن نظافتی در این گفت‌وگو ، با یادآوری این‌که ثبت نام‌های این دوره از اعزام به عتبات عالیات که از چهارم مهر آغاز شده و تا ۱۰ آذرماه ادامه دارد، در گذشته انجام شده است و اکنون ظرفیتی به آن اضافه نمی‌شود، افزود: به دلیل افزایش درخواست‌ها‌، هنگام ثبت نام به ظرفیت این کاروان‌ها اضافه شد تا سفرهای انفرادی سامان‌دهی شود. این روندی است که در تمام مناسبت‌های ویژه در پیش گرفته می‌شود، مثلا برای اربعین که حجم تقاضا زیاد است و ثبت نام آن از دهم آبان آغاز خواهد شد، این ظرفیت ویژه لحاظ شده است.

او درباره‌ی تمهیدات این سازمان برای سامان‌دهی سفرهای انفرادی به عتبات عالیات ویژه‌ دهه‌ی نخست ماه محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا‌، اظهار کرد: حجم تقاضا برای این سفر در تاسوعا و عاشورا به نسبت اربعین خیلی زیاد نیست و گروه‌های انفرادی زیادی مراجعه نمی‌کنند، بنابراین فکر می‌کنیم کاروان‌های اضافی که ویژه‌ی این ایام در نظر گرفته شده‌اند، جوابگوی نیاز این ایام باشند.

نظافتی با اشاره به شرایط کنونی مرزهای ایران و عراق گفت: با اطلاعاتی که از استان‌های مرزی گرفته‌ایم هم‌اکنون شرایط در شهرهای مرزی عادی است، چون جمعیت زیادی به مرزها مراجعه نکرده‌اند. مسؤولان استانی با مرزبانی‌ها همکاری دارند و از قبل به متقاضیان اعلام شده بدون داشتن ویزای عراق به مرزها مراجعه نکنند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ادامه داد: ما با سفارت عراق در ایران هماهنگ کردیم که برای اربعین به دلال‌ها اجازه‌ی فروش ویزا ندهد و این سهم را در اختیار سازمان حج و زیارت بگذارد تا به متقاضیان انفرادی اختصاص دهیم و اعزام‌های این مناسبت را سامان‌دهی کنیم.

او همچنین درباره‌ی چگونگی تامین امنیت زائران در اعزام‌های تاسوعا و عاشورا، اظهار کرد: زائران طبق قراردادی که سازمان حج با شرکت‌های امنیتی عراقی دارد در طول سفر اسکورت امنیتی می‌شوند، علاوه بر این دولت عراق برای این ایام ۱۰ هزار نیروی امنیتی اعزام کرده تا ضریب امنیت را در عتبات عالیات افزایش دهد و ما هم از این خدمات بهره می‌بریم، بنابر این نسبت به شرایط خیلی نگرانی نداریم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    5 0
    من تا الان فکر میکردم عراق ویزا نمی خواهد این دیگه آخرشه که عراق هم برای ما ویزا صادر می کنند....