باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مدیرعامل شرکت صادرات گاز ایران با اشاره به اینکه هم اکنون روزانه 70 میلیون متر مکعب گاز در کشور تولید می‌شود، گفت: انتظار داریم این میزان به مرز 1.2 میلیارد مکعب در روز افزایش پیدا کند.

عزیز‌الله رمضانی با اشاره به اینکه شرکت گاز دوران مختلفی را سپری کرده گفت: فلسفه تاسیس این شرکت بیشتر بر مبنای صادرات گاز بوده است به طوری که از زمان تاسیس (1344) تا 57 که در مقطع انقلاب اسلامی بود 70 تا 80 درصد صادرات گاز را انجام می‌داد.

رمضانی ادامه داد: سیاست کشور بر این است که علاوه بر تامین گاز مورد نیاز داخل صادرات گاز را در دستور خود داشته باشد.

وی ادامه داد: توسعه پالایش خطوط انتقال در حال حاضر با سرعت بیشتری جلو می‌روند و پیش‌بینی می‌شود ظرف چند سال آینده تمام نقاط کشور به شبکه گاز متصل شوند بنابراین این امکان وجود دارد که تا سال 1400 جایی وجود نداشته باشد که گازرسانی در آن منطقه انجام نشده باشد.

مدیر عامل صادرات گاز ایران با اشاره به اینکه روزانه 700 میلیون متر مکعب تولید می‌شود گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه تولید گاز به 1.2 میلیارد متر مکعب افزایش خواهد یافت از این میزان حداقل 200 میلیون متر مکعب صادر می‌شود که این امر ارز آوری بیشتری را برای اقتصاد کشور به همراه دارد.

رمضانی ادامه داد:اولویت اصلی ما صادرات گاز به 15 کشور همسایه است که هم اکنون با سه کشور قرارداد منعقد کردیم به طوری که کشورهای ترکیه، ارمنستان، آذربایجان، ترکمنستان، پاکستان، عراق قرارداد تجاری داریم همچنین مذاکراتی را با دیگر کشورها از جمله عمان، کویت، افغانستان انجام دادیم.

رمضانی ادامه داد: بعد از صادرات گاز به کشورهای همسایه اولویت ما ارسال گاز به بازارهای هدف از جمله هند است همچنین صادرات گاز از طریق ال ان جی در دستور کار خود داریم.
22539

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =