۰ نفر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۹

ایرنا نوشت: خبرگزاری رسمی یونهاپ امروز اعلام کرد که به عنوان اولین رسانه کره جنوبی دفتر رسانه‌ای خود را در تهران افتتاح کرده است.

به گزارش ایرنا، از آنجا كه یونهاپ اصلی ترین و كلیدی ترین رسانه كره جنوبی محسوب می شود، انتظار می رود با گشایش دفتر این خبرگزاری در پایتخت ایران روابط رسانه ای و همكاری های دو طرف به سرعت در عرصه رسانه گسترش یابد.
گزارش حاكی است كه «كانگ هون سانگ» اولین خبرنگار این خبرگزاری ماه گذشته میلادی وارد ایران شده و فعالیت رسمی خود را از امروز آغاز كرده است.
یونهاپ در گزارش خود افزوده است كه ایران با 80 میلیون نفر جمعیت، كشوری مهم و دوست دیرینه كره جنوبی به حساب می آید و حضور این خبرگزاری در این كشور برای سئول از اهمیت بالایی برخوردار است.
این خبرگزاری تاكید كرده است كه دفتر این رسانه در ایران به عنوان پلی ارتباطی میان دو كشور و با هدف آشنا كردن مردم كره با تحولات و اصلاحات در ایران فعالیت خواهد كرد.
«كانگ» از خبرنگاران با تجربه یونهاپ بخصوص در امور رسانه ای خاورمیانه محسوب می شود و پیش از این دو بار عهده دار فعالیت خبری در امارات از سال 2006 تا 2014 میلادی بوده است.
این خبر به دنبال سفر سه روزه رسمی «پارك گئون هی» رئیس جمهوری كره به ایران منتشر می شود؛ سفری كه برای نخستین بار از سوی یك رئیس جمهور كره پس از برقراری روابط دو كشور در سال 1962 میلادی انجام شد.
بر اساس گزارش ها؛ ارزش قراردادها، اسناد و تفاهم نامه های همكاری كه دو كشور در جریان سفر رئیس جمهور كره به ایران امضا كرده اند حدود 46 میلیارد دلار می رسد.
كره پنجمین وارد كننده بزرگ نفت دنیا محسوب می شود و میزان واردات نفت خود از ایران را از 115 هزار بشكه در سال قبل به 280 هزار بشكه در سال جاری میلادی افزایش داده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =