میزان نوشت: مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی ایران گفت: هم اکنون ۶۰ هزار لامپ رشته ای و ۳۰ هزار لامپ کم مصرف در کشور تولید داریم.

سید حسین سجادی در خصصوص آمار تولید لامپ های رشته ای و کم مصرف در کشور گفت: هم اکنون ۶۰ هزار لامپ رشته ای و ۳۰ هزار لامپ کم مصرف در کشور تولید داریم که در کنار این میزان تولید حجم قابل توجهی واردات لامپ رشته ای به کشور داریم.
وی به دلایل این تفاوت در تولید اشاره و افزود: تکنولوژی ساخت دو لامپ،هزینه ساخت و سیاست گذاری ها تاکنون دلیل این میزان تفاوت در ساخت لامپ رشته و کم مصرف بوده است.
سجادی به طرح های سال های گذشته برای فرهنگ سازی استفاده از لامپ های رشته ای اشاره و بیان داشت:طی سال ای ٨٨ الی ٨۹ در حدود ۱۰۰ میلیون لامپ کم مصرف با یارانه در سطح کشور توزیع شد که در آن سال ها در حدود هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار مگاوات از پیک شبکه را کاهش داد.
گفتنی است طرح های این چنینی نیازمند بودجه و مجری جداگانه ای برای اجرای هرچه بهتر آن است.
سجادی تصریح کرد:خوشبختانه در سال جاری مصوبه ای در خصوص تغییر خط تولید تولیدکنندگان لامپ های رشته ای بالای ۴۰ وات درهئیت وزیران به تصویب رسید که این تولیدگنندگان ظرف مدت ٨ ماه باید خط تولید خود را به لامپ های کم مصرف و پربازده تغییر دهند در غیر این صورت مجوز آنها باطل میگردد.
مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی ایران عنوان کرد: برای عملیاتی شدن این مصوبه تسهیلاتی با نرخ سود متعارف از سوی بانک صنعت و معدن به تولیدکنندگان ارائه می شود،همچنین ٨ درصد از سود تسهیلات از سوی سازمان بهره وری انرژی ایران در نظر گرفته شده است.
سجادی در ادامه اظهار داشت:برای لامپ های کمتر از ۴۰ وات برای سال جاری تصمیمی گرفته نشده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد:برای جایگزینی لامپ های کم مصرف به جای رشته ای در میان مردم نیازمند اعتماد به محصولات و کیفیت بهتر نسبت به قبل هستیم از این رو برای حفظ این عوامل باید نظارت بر تولید وجود داشته باشد.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =