۰ نفر
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۱

تسنیم نوشت: با تحویل ۵ هزار واگن باری از سوی شرکت روسی اورال واگن زاوود به ایران صادرات کالاهای روسی به ایران پس از لغو تحریم های این کشور آغاز خواهد شد.

یک روزنامه روسی نوشت، با تحویل5 هزار واگن باری از سوی شرکت روسی اورال واگن زاوود به ایران صادرات کالاهای روسی به ایران پس از لغو تحریم های این کشور آغاز خواهد شد.

به نوشته کومرسانت، بانک دولتی توسعه روسیه (ونش اکونوم بانک) یک وام 11.2 میلیارد روبلی (140 میلیون دلاری) به این منظور در اختیار شرکت اورال واگن زاوود قرار خواهد داد.

این واگن ها در بخش فنی سیستم ریلی ایران به کار گرفته خواهند شد. انتظار می رود تحویل واگن های مذکور قبل از پایان سال 2016 آغاز شود.

این توافق در شرایطی منعقد شده که بانک توسعه روسیه قصد دارد به قرارداد صادراتی عرضه 15 هزار واگن ریلی از انواع مختلف به کشورهای ایران، آذربایجان، قزاقستان، مصر و کوبا کمک مالی نماید.

بعد از اجرایی شدن توافق جامع هسته ای در 16 ژانویه، آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم ها علیه این کشور را لغو کرده اند و از این پس شرکت های خارجی می توانند با ایران همکاری کنند.

در اواخر ماه ژانویه، مهدی سنائی، سفیر ایران در روسیه گفته بود، تهران انتظار دارد که پروژه های مشترک ایران و روسیه که سال گذشته آغاز شده اند، در سال 2016 اجرایی شوند.

پروژه های حمل و نقلی که بین دو طرف مورد بحث قرار گرفته شامل شرکت های بزرگ روسی می شد و ارزش آنها مجموعا به بیش از 25 میلیارد دلار می رسد.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    46 1
    یعنی واگن باری هم نمیتونیم بسازیم؟خیلی تکنولوژی پیچیده ای داره؟
    • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
      23 1
      همه شرکت های واگن سازی ما دارند ورشکست میشوند و کارگرانشان بیکار،جرا به شرکت های داخلی سفارش نمیدید
  • عرفان IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    5 4
    برای احداث ریل هم از طریق فاینانس بانک های روسیه کمک بگیریم خیلی خوبه
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    19 0
    واگن های روسی از چینی خیلی بهتره ولی کاش این قرارداد را با شرکت های داخلی میبستید تا یک عده جوان سر کار بروند
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    19 0
    این اشتباه بزرگ است 5000 واگن می توانست با برند اروپایی داخل سازی شود
  • الی A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    3 0
    امیدوارم با این همه سفارش خرید خارجی به یونان دوم تبدیل نشیم.
  • بی نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    3 0
    اگه واگن رو داخل ایران میساختیم بهتر بود در مجموع الان که اقتصاد روسیه ضعیف شده و مورد تحریم قرار گرفته ایران باید از این موقعیت استفاده کنه و از روسیه تکنولوژی جدید بگیره نه مثل گذشته که هرچی جنس آشغال داشتن به ایران میدادن
  • مهرداد نظرى IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    1 0
    ساخت واگن بارى نه تنها تكنولوژى پيچيده اى ندارد بلكه به سادگى قابل ساخت است . اگر هم بخواهيم از خارج كمك بگيريم بايد تكنولوژى و دانش فنى خريدارى كنيم نه اينكه سنگ اهن را كيلويى پنجاه تومان بفروشيم وكالايى ساخته شده از فولاد واهن مانند واگن بارى را حداقل كيلويى چهل هزار تومان بخريم.به اين ترتيب كماكان به خيل بيكاران افزوده ميشود. وهر يك نفر كه بيكار شود تيشه ايست كه به ريشه نظام ومملكت ميخورد. اميدوارم هر چه زودتر جلو اينگونه معاملات گرفته شود چون فرصتها از دست ميرود و نميتوان زمان را به عقب برگر داند