ایرنا نوشت:

مدیر عامل انجمن طب سنتی و اسلامی خراسان رضوی گفت: یک سوم افراد جامعه از جمله ساکنان این استان دچار چربی کبد هستند.

محمود شاهین‌فر روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کم تحرکی، اضافه وزن و تغذیه نادرست (مصرف غذاهای پرچرب و پرکالری) از علل شیوع چربی کبد است که عوارض مختلف بدنبال دارد.

وی خاطر نشان کرد: طبق آمارهای ارائه شده هم اکنون ۲۵ میلیون نفر از ایرانیان دارای کبد چرب هستند.

وی دیابت را از دیگر بیماریهای در حال گسترش عنوان کرد و گفت: پیشگیری و درمان بیماریهای چربی کبد و دیابت از محورهای مهم برنامه های طب سنتی و اسلامی خراسان رضوی است.

دکتر شاهین‌فر افزود: انجمن طب سنتی و اسلامی خراسان رضوی از یک ماه گذشته با انجام مراحل ثبت نهایی و کسب موافقت اصولی از استانداری، فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی اظهار کرد: این انجمن با هدف ساماندهی و احیای طب سنتی در قالب برنامه های آموزشی، پژوهشی و درمانی فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه انجمن طب سنتی و اسلامی خراسان رضوی یک مرکز غیر سیاسی، غیر انتفاعی و غیر دولتی است، افزود: امیدواریم با مجموعه برنامه هایی که داریم ساماندهی طب سنتی و پیشگیری از فعالیت برخی که از نام طب سنتی سوء استفاده کرده و تجارت می کنند، را شاهد باشیم.

وی آموزش و فرهنگ سازی برای مراقبت از خود را از محورهای مهم این انجمن ذکر کرد و گفت: بسیاری از بیماریهای جسمی و روحی در جامعه از طریق اصلاح سبک زندگی قابل پیشگیری است.

وی اصول مهم در طب سنتی که توجه به آنها باعث پیشگیری از بیماریها می شود را شامل تغذیه، ورزش، آب و هوا، خواب و بیداری، فعالیت های ورزشی، مسائل روحی و روانی و دفع مواد زائد عنوان کرد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =