تلفیق دوچرخه و تکنولوژی در نمایشگاه آلمان

یورو نیوز نوشت: نمایشگاه «یورو بایک» در شهر فردریشهافن آلمان برگزار شد که بزرگترین نمایشگاه دوچرخه از این دست در دنیا به حساب می‌آید. ۱۳۰۰ شرکت با تازه ترین مدل های دوچرخه که تمرکزشان در تلفیق این محصول با فناوری‌های روز بوده در این نمایشگاه شرکت کردند.

«کوبی» دوچرخه ای است که دارای بعضی از هوشمندی های خودروی الکتریکی است. سامانه اصلی دوچرخه شامل یک کنترل مرکزی است که دوچرخه را به تلفن هوشمند متصل کرده و بسیاری از سیستمهای دوچرخه و تلفن هوشمند بصورت متمرکز دراختیار دوچرخه سوار قرار می دهد.

یکی دیگر از دوچرخه های عرضه شده موسوم به «لایف باک»، یک ابزار آموزشی برای کمک به افراد مبتلا به بیماری قلبی برای بازگشت به وضعیت طبیعی است. دوچرخه به دستگاه سنجش ضربان و مانیتور پزشکی برای بیماران قلبی است. دوچرخه در همکاری با یک پزشک آلمانی ساخته شده و در آینده نزدیک، سامانه آن می تواند در صورت بالا رفتن بیش از حد ضربان قلب، دوچرخه را متوقف کند. بهای آن بین ۳۶۰۰ تا ۴۹۰۰ یورو است.

کوچکترین جی پی اس یا جهت یاب ماهواره ای مخصوص دوچرخه موجود در بازار، به اندازه یک قوطی کبریت است و با ابزارهای مجهز به بلوتوث می تواند ضربان قلب را اندازه گیری کند. بعلاوه با مرتبط شدن با یک اپلیکیشن تلفن هوشمند، دریافت تلفن، ایمیل و یا پیامک را به دوچرخه سوار اطلاع می دهد.

دوچرخه «نئوکس» ساخت کارخانه ایتالیایی «نئوکس» با مجموعه ای از دوچرخه های الکتریکی به نمایشگاه «یورو بایک» آمده است. نوآوری این دوچرخه ها در قرار دادن تمام اجزا الکترونیک در بخش میانی و محفظه زنجیر آن است. جعبه دنده آن دارای هشت دنده تنظیم سرعت و موتور است.

مدیر و مالک شرکت نئوکس می گوید: «یکی از دنده ها به طور مثال برای آزاد کردن سریع چرخ عقب در عرض چند ثانیه است. زنجیر کاملا پوشیده شده است و دستهایتان هیچوقت کثیف نمی شود. دوچرخه دارای دزدگیر با شماره کد است و در صورت دزدی چرخ های آن آزاد می شود و نمی توان آن را براند.»

لوازم و قطعات جانبی بخش مهمی از این نمایشگاه است. عینک «یووکس» در یک دهم ثانیه به تغییرات نوری واکنش نشان می دهند. «یووکس» کارخانه سازنده، این فناوری را سال گذشته در عینک های اسکی عرضه کرد. عینکهای دوچرخه سواری به بهای ۳۰۰ یورو از اکتبر به بازار عرضه می شوند. «سیتی لاک»، زین دوچرخه ای است که در عرض چند ثانیه به قفل و دوباره بر عکس به زین تبدیل می شود. «سیتی لاک» اوایل سال جاری به بهای ۱۵۰ یورو به بازار می آید.

۵۴۵۴ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    2 0
    اميدوارم كه در اين سايت چند تا عكس جالب در مورد اين نمايشگاه ببينيم.