تلاش محققان برای افزایش کیفیت دوران پیری

هر چند طول عمر انسان ها بیش از شش سال افزایش پیدا کرده است اما بیشتر این سال ها به دلیل ابتلا به بیماری های مختلف، لذت بخش نیستند. از این رو محققان در پی راه حل های جامعی برای افزایش کیفیت زندگی هستند.

ايرنا نوشت: 

محققان این افزایش طول عمر را ناشی از کاهش و ریشه کنی بیماری ها به ویژه در کشورهای در حال توسعه می دانند و آن را یک بهبود قابل توجه عنوان می کنند.
در حالی که تمامی بیماری های مسری کاهش یافته است اما تمرکز بر اچ.آی.وی و ایدز یک اثر بالقوه قوی دارد.
تئو وس استاد دانشگاه واشنگتن آمریکا در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که جهان پیشرفت بزرگی در زمینه سلامت کرده است. اما اکنون چالش پیش رو، سرمایه گذاری در زمینه کشف راه های موثرتر برای پیشگیری و یا درمان علل عمده بیماری ها و ناتوانایی هاست.
محققان در این مطالعه از اطلاعات یک تحقیق استفاده کردند که در سال 2013 میزان مرگ و میر ناشی از سن، سال های از بین رفته زندگی بر اثر مرگ پیش موعد، سال های زندگی در ناتوانایی و طول عمر سالم افراد در 188 کشور جهان را اندازه گیری کرده بود.
بررسی این اطلاعات نشان داد که طول عمر انسان ها از زمان تولد 6.2 سال افزایش یافته است یعنی از 65.3 سال در سال 1990 به 71.5 سال در سال 2013 رسیده است.
طول عمر سالم در لحظه تولد نیز 5.4 سال افزایش یافته است یعنی از 56.9 سال به 62.3 سال رسیده است.
کشورهایی که بیشترین طول عمر را دارند شامل ژاپن، سنگاپور، آندورا، ایسلند و قبرس می شود، در حالیکه کمترین میزان امید به زندگی در لسوتو، سوازیلند، جمهوری آفریقای مرکزی، گینه بیسائو، و زیمبابوه مشاهده می شود.
محققان همچنین متوجه شدند که کشورهای لسوتو، سوازیلند، جمهوری آفریقای مرکزی، گینه بیسائو، و زیمبابوه بیشترین میزان کاهش سلامت را دارند و در میان فقیرترین کشورهای جهان هستند. این در حالی است که کمترین میزان کاهش سلامت در ایتالیا، اسپانیا، نروژ و سوییس دیده می شود. این مطالعه در مجله Lancet منتشر شده است. 

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =