روحانی: دولت کار خود را کرده، بخش خصوصی به میدان بیاید/ 7

نشست خبری رئیس جمهور ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اهم اظهارات رئيس جمهور در ادامه مي آيد:

در طول دو سال گذشته حتی قبل از برجام، روابط خود با کشورهای ساحلی خزر را توسعه دادیم، روسای جمهور قزاقزستان و ترکمنستان به ایران سفر کردند و ملاقات های متعددی با رئیس جمهور روسیه داشتم. با آذربایجان هم می توانیم فعالیت های مشترکی داشته باشیم. به ویژه در رابطه با منطقه نفتی خزر. امروز اطمینانی بین دو دولت ایران و آذربایجان وجود دارد. امیدواریم روابط بهتر به امنیت منطقه کمک کند و همچنین استفاده بهتری از دریای خزر به ویژه در زمینه محیط زیستی.

یکی از برنامه های دولت از آغاز، واگذاری امور به مردم به مردم است. حتی در بخش فرهنگی نیز همین تفکر را داریم کما اینکه در نمایشگاه کتاب امسال اتفاق افتاد. در زمینه اقتصادی، هم بهترین ها خصوصی ترها هستند. وقتی کاری دولتی می شود، احتمال رانت بیشتر می شود. در سفر من به ترکمنستان، آذربایجان و ترکیه، کارآفرینان کشور هم همراه من بودند. در سفرهای استانی هم حتما یک جلسه با کارافرینان دارم.

در دوران پساتحریم شرایط راحت تر می شود. در پسا تحریم زمین برای فعالیت آماده می شود. اما در شرایط تحریم وقتی سیستم بانکی فعال نباشد، یا حتی یک کشتی نتواند در ابهای ما پهلو بگیرد و به کشور دیگری برود و اجناس با لنج به کشور ما بیاید. حتی گاهی اجناس فاسد شده بودند، کار بسیار دشوار است، اما در شرایط کنونی باید بگویم ما کار خودمان را کردیم، ما شرایط را آماده کردیم و حالا نوبت آنهاست که به میدان بیایند و کار را به دست بگیرند.

تلاش ما بر اين مبنا بوده است. نسل جوان ما يک سرمايه بزرگ و عظيم ماست. نسل جوان در دانشگاه هاي ما فعال هستند. ما بايد زمينه را براي فعاليت آن ها فراهم کنيم. ما در محيط علمي فضاي بازتر و علمي تري به وجود آورده ايم. ما فضاي بهتري را در شرکت هاي دانش بنيان ايجاد کرديم. ما خانه احزاب را فعال کرديم و جوانان در زمينه سياسي هم بهتر شده است. در فضاي پساتحريم زمينه بهتري براي جوانان ما ايجاد مي شود. انشاالله اشتغال که حل بشود، ازدواج هم حل مي شود و اين دو که حل بشود ، اعتياد هم حل مي شود.

29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =