پاسخ روحانی به سوالی درباره زمان رفع حصر: پیش از موعد اعلام کردن، چیدن میوه نارس است/ 4

نشست خبری رئیس جمهور ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ادامه سخنان حسن روحانی در ادامه می آید:

در پاسخ به سوالی درباره رفع حصر:

اگر موضوعی از قبل در کشور بوده و ما می توانیم بر طبق قانون پایان بدهیم، باید پایان بدهیم. البته این قانون بر عهده قوه قضائیه است. اما اینکه یک موضوع را تبدیل به یک مسئله دائم کنیم، کسی سود نمی برد. به کجا می خواهیم برسیم؟ اقتدار یک دولت این است که مسائلش را سریعتر نهایی کند. مثل همین مسئله هسته ای. خوب بود که 20 سال طولش می دادیم. مقام معظم رهبری چند روز پیش که خدمتشان بودیم ابراز خوشحالی کردند که پرونده تمام شده است.

در زمان تبلیغات انتخابات، صریح ترین بحث در دانشگاه شیراز صورت گرفت. این دانشگاه سه قسمت بود. راست و چپ و میانه. من گفتم برخی مسائل هست که کار دولت نیست اما دولت می تواند شرایط را فراهم کند. من تلاش خود را برای حل مسائل اجتماعی می کنم. واجب هم نیست همه چیز را آدم اعلام کند. پیش از موعد اعلام کردن، چیدن میوه نارس است. از گذشته همه باید درس بگیریم تا خطاها و انحرافات تکرار شود. باید هم تعادل گرا باشیم و هم تحمل گرا.

درباره روابط با چین:

روابط خوبی است. از ابتدا هم خوب بوده. من با رئیس جمهور چین در اجلاس شانگهای ملاقات مفصل داشتم. در سفر اخیر هم با هم ملاقات داشتیم. روند روابط دو کشور رو به پیشرفت است. طرح های بسیار زیادی پیشروی ماست که چینی ها می توانند مشارکت داشته باشند. از جمله در مساله برجام چینی ها می توانند کمک کنند تا راکتور اراک پیشرفته تر شود. چین و یکی دیگر از کشور ها 5+1 این کار را می کنند که شاید آن کشور آمریکا باشد. چین یکی از کشورهای بسیار مهم در اسیاست و ما مصمم هستیم که روابط خود را توسعه دهیم.

29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =