وزیر بهداشت و درمان گفت: راه اندازی بیمارستان تخصصی بانوان در راستای تفکیک جنسیت نیست.

به گزارش ایسنا، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی در حاشیه سفر خود به شهرستان گلپایگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دوگانگی در مدیریت کلان و عدم تولیت در حوزه سلامت از دغدغه های رهبری است و باید دولت و مجلس به صورت مشترك در اين خصوص تصمیم بگیرند تا در ارائه خدمات مشکل ایجاد نشود.

وی در رابطه با راه اندازی بیمارستان تخصصی زنان ادامه داد: صحبت بر این است که بیمارستان‌های ویژه‌ای برای انواع تخصص‌هایی که بانوان نیاز دارند راه اندازی شود، البته براي رسيدن به اين هدف راه طولانی در پيش است.

وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه راه اندازی بیمارستان تخصصی بانوان در راستای تفکیک جنسیت نيست، گفت: بیمارستان‌های ویژه بانوان در ساير كشورها نيز وجود دارد و اميدوارم نخستين بیمارستان‌هاي از اين نوع در قم و سیستان وبلوچستان دایر شود و اگر بخش خصوصی و خیرین به اين بخش ورود پيدا كنند تسهيلات لازم در اختيار آن‌ها قرار مي‌گيرد.

هاشمي هم‌چنين در بازدید از بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی شهر گوگد، اظهار کرد: کلنگ این بیمارستان با نام و یاد آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی 20 سال پیش برزمین نشسته اما هنوز بسیاری از بخش‌های آن به دلیل مشکلات بدون استفاده باقی مانده است.

وی گفت: تبديل بيمارستان به بيمارستان هيئت امنايي،‌ واگذاري آن به طور كامل به وزارت بهداشت و يا واگذاري آن به دانشگاه آزاد از راكارهاي بهره برداري كامل از اين بيمارستان است.

وزیربهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: با واگذاری این بیمارستان به دانشگاه آزاد مجوزی برای دایر کردن دانشکده پزشکی صادر می‌شود و علاوه بر استفاده‌های درمانی به صورت یک مرکز آموزشی مورد بهره‌برداری قرار خواهدگرفت.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =