۰ نفر
۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۲

چین اعلام کرد که متخصصان علوم بیولوژیک این کشور موفق به تولید نوع جدیدی از واکسن ابولا شده اند که آزمایش بالینی آن به زودی آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، واکسن جدید توسط متخصصان یکی از پژوهشگاههای بیولوژیک وابسته به دانشگاه علوم نظامی و پزشکی این کشور تولید شده است.

این کشور که از سال 2003 تحقیقات گسترده ای را در زمینه بیماری های واگیردار و ویروسی شروع کرده، اعلام کرد که واکسن جدید نسبت به نمونه های تولید شده قبلی کارایی بیشتری دارد.

سازمان پزشکان بدون مرز نیز که تحقیقات گسترده ای را از ماهها پیش در این زمینه داشته، اعلام کرد که به زودی آزمایش های بالینی سه واکسن جدید ابولای خود را در مراکز درمانی وابسته به این سازمان در کشورهای گینه و لیبریا آغاز می کند.

این واکسن ها که احتمالا برای درمان بیماری ابولا موثر خواهند بود، توسط آزمایشگاههای آمریکایی و ژاپنی تهیه شده اند. پزشکان همچنین امیدوارند به کمک داروی تهیه شده از پلاسمای خون نجات یافتگان از این بیماری، افراد آلوده را درمان کنند.

در دوران اجرای آزمایش های بالینی و برای مدتی نزدیک به سه ماه، بر وضعیت سلامت بیماران تحت آزمایش، نظارت شده و عوارض جانبی درمان بررسی خواهد شد.

در صورت مشاهده عوارض جانبی یا تاثیرات منفی، این آزمایش ها زودتر از زمان بندی پیش بینی شده متوقف می شود.

سازمان جهانی بهداشت در آخرین گزارش خود که چهار روز پیش منتشر کرد، شمار تلفات مرگ و میر ناشی از ویروس کشنده ابولا را پنج هزار و 170 تن اعلام کرد.

این سازمان همچنین گفت که شیوع این بیماری در غرب آفریقا بیش از هر مکان دیگر است و تاکنون دو هزار و 820 تن در لیبریا، یکهزار و 170 تن در سیرالئون و 611 تن در گینه جان خود را از دست داده اند.

منبع: شینهوا

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =