وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بازنشستگان از فهرست یارانه‌بگیران حذف نمی شوند چون بازنشستگی، عامل حذف یارانه نیست.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در حاشیه ضیافت افطار با تشکل‌های صنفی مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اساسا بنای حذف هیچ بازنشسته‌ای را نداریم و ممکن است در شاخصه‌های دیگر ما قرار گرفته باشند. اگر اجازه بدهید چند روز آینده در رسانه ملی حضور یافته و به طور کامل در خصوص یارانه‌ها صحبت خواهم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد ریزش مشمولین بسته‌های حمایت غذایی گفت: خیر؛ عدد مشمولین کاهش نیافته و مقدار آن هم تغییری نکرده است. بلکه به تعداد قبل هم افزوده شده است و حدود 11 میلیون نفر بسته‌های حمایت غذایی دریافت خواهند کرد.

ربیعی ادامه داد: البته بخشی از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که به توانمندی رسیده و از چرخه حمایتی خارج می شوند، از این طرح هم خارج شده و افراد جدیدی جایگزین می‌شوند.

به گفته او اعطای بسته‌های حمایتی چندی پیش آغاز شده و تا کنون سه میلیون نفر آن را دریافت کرده‌اند.

ربیعی درخصوص بازنشستگان نیز گفت: دکتر روحانی سفارش کردند چون امسال برای بازنشستگان تامین اجتماعی نتوانستیم به اندازه کارگران پرداختی داشته باشیم، بیمه عمر آنها را متقبل شدیم تا حدی جبران شود. برای بازنشستگان کشوری هم در حال مطالعه هستیم تا مقوله‌های رفاهی را برای آنها توسعه دهیم.

بیمه عمر بازنشستگان

همچنین سید تقی نوربخش گفت: با صرف اعتبار 60 میلیارد تومانی، تمام مستمری‌بگیران ما از ابتدای امسال بیمه عمر شدند و در صورت فوت سه میلیون تومان به بازماندگان آنها تعلق می‌گیرد.

او با بیان اینکه شرکای اجتماعی و صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی، کارگران و کارفرمایان هستند، اعلام کرد: از هفته گذشته بیمه عمر مستمری‌بگیران را تقبل کردیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه به پرداخت معوقات مستمری بگیران این سازمان که در پی افزایش حقوق به وجود آمده بود اشاره و عنوان کرد: تعهد داشتیم مابه‌التفاوت حقوق مستمری‌بگیران در فروردین را بپردازیم که این عملیات از چهار روز گذشته آغاز شده است.

او ادامه داد: کل این مبلغ 330 میلیارد تومان است و پرداختی‌ها بتدریج طی یک ماه پرداخت خواهد شد.

نوربخش همچنین به سفرهای زیارتی برای بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره و عنوان کرد: با هزینه سازمان، بازنشستگان را به مشهد مقدس اعزام می‌کنیم و تاکنون 20 هزار نفر در پنج ماه اخیر به این سفر زیارتی اعزام شده‌اند و وعده می‌دهم با ظرفیت دو برابری نسبت به گذشته سفرهای زیارتی را ادامه دهیم.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    با سلام من فرهنگی بازنشسته با پنج سر عائله از شهرستان کردکوی توابع استان گلستان نیز جزو کسانی هستم که به دلیل اختلالات اینترنتی ناخواسته از مجموع یارانه بگیران در اردیبهشت93حذف شدم.بر این اساس ضمن پیگیری های مستمر سال گذشته1393نیز در جریان سفر ریاست محترم جمهوری جناب اقای روحانی به استان گلستان نامه ای به ستاد سامد تحویل دادم.پس از مدتی یک شماره پیگیری جهت اقدام بعدی به من داده شد.تا به این امروز چندین بار با ستاد سامد تماس گرفتم که پاسخ دادند تا تصمیم جدید دولت براساس قانون بودجه1394برای جاماندگان یارانه پارسال باید منتظر بمانید.به امید ان روز.