۰ نفر
۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
سه روز تا آغاز جهنم و داستان یک قتل

رمان «سه روز تا آغاز جهنم» به قلم شهرام مشایخی با روایتی خیالی از رخنه در یک پروژه فوق امنیتی منتشر شد.

به گزارش مهر، رمان «سه روز تا آغاز جهنم» نوشته شهرام مشایخی از سوی نشر نشانه در حالی روانه بازار کتاب شده است که این رمان را باید یکی از معدود تولیدات ایرانی در ژانر تخیلی معمایی دانست.

داستان «سه روز تا آغاز جهنم» جدای از داستان معمایی جنایی خود از موقعیتی ویژه نیز بهره می‌برد و آن ترسیم فضایی فوق صنعتی است که در آن داستان در حال رخ دادن است.

ماجرای این رمان با قتل یکی از دانشمندان فعال در ساختمان مرکزی پروژه‌ای موسوم به «جم» رخ می‌دهد. این پروژه که سامان دهنده «نظام جامع مکان یابی افراد و تحلیل موقعیت» است به شکلی طراحی شده است که می تواند موقعیت تمامی افراد تعریف شده در خود در در هر لحظه در هر کجای زمین نشان دهد. با قتل یکی از مهندسان این پروژه دانشمند سازنده این سیستم ملی به حفره امنیتی موجود در آن پی برده و باید تا پیش از رو شدن این مساله امنیتی توسط رسانه‌ها راز آن را کشف کند.

این داستان در ادامه موقعیتی ویژه را پیش روی مخاطب ترسیم می کند که در آن تیمی دو نفره باید ظرف ۷۲ ساعت به حل ماجرای این قتل و کشف راز حفره امنیتی و اختلال به وجود آمده توسط یکی از ۵۰۰ مهندس فعال در این پروژه بپردازند.

در بخشی از این رمان می‌خوانیم:

«دکتر آریا گفت: آقای رئیس جمهور می دونم الان وقت مناسبی برای گلایه کردن نیست ولی همیشه نسبت به این اندازه اعتماد به جم هشدار داده بودم. قبلا هم در مجموعه مقالاتی بروز اینجور اتفاقات را پیش بینی کردم.

رئیس جمهور گفت: امیدوارم زمانی که وقوع چنین وقایعی رو پیش بینی می کردین در مورد چگونگی و نحوه رویارویی با موضوع نیز فکر کرده باشین.

دکتر آریا از روی میز یک برگ دستمال کاغذی برداشت، با آن عرق پیشانیش را پاک کرد و گفت: بله همیشه این کار رو کردم. همیشه در مورد نگرانی هام فکر کردم. راهکارها و روش های رویارویی با چنین موقعیتی رو بررسی کردم. ما قبل از این هم با تعداد زیادی از سوء استفاده های انجام گرفته و احتمالی جم مقابله کردیم.

رئیس جمهور پرسید: میشه یه کم بیشتر توضیح بدین

دکتر گفت: این اتفاق در دو حال می تونه بیفته. زمانی که شخص قاتل در نقطه کور شبکه قرار بگیره. لازمه بدونین که نقطه کور شبکه از یک تابع احتمالی پیروی می کنه که در زمان و مکان های امکان وقوع داره. در کل دنیا سالانه حداکثر دو یا سه مورد ناپیدایی افراد گزارش شده که بر اساس این تابع، ناپیدایی این افراد توضیح داده شده و این افراد از عواقب قضایی مربوط به این ناپیداییها در امان موندن. قاتل هم باید از سوی یک کارشناس خبره جم حمایت شده باشه که دسترسی هایی در مراتب عالی به پردازشگرهای جم داشته باشه...»

نشر نشانه این رمان را با قیمت ۱۲ هزار تومان منتشر کرده است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =