رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که 98 درصد از سهام شرکت استیل آذین به نام دختر و پسر 23 و 21 ساله هدایتی است. با این حساب اگر استیل‌آذین برنده مزایده می‌شد، فرزندان هدایتی مالک پرسپولیس می‌شدند نه خود او.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فردوسی‌پور در برنامه نود این هفته، ترتیب برگزاری یك مناظره چند دقیقه ای و تلفنی را داد. او ابتدا با پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی تماس گرفت كه پوری حسینی گفت: «شركت استیل آذین خودش مشكل نداشت. سهامدارانش مشكل داشتند كه این هم قابل حل هست. مانع جدی كه آن‌ها نتوانند در مزایده شركت كنند وجود ندارد. ولی با این تركیب، صلاحیت آن‌ها احراز نشد.»
پس از او امیر عابدینی روی خط آمد و گفت: «دلیلی كه آوردن برای رد صلاحیت استیل آذین، درست بود. ولی من واقف به این هستم كه كسی كه مسئولیت دارد باید اختیارات هم داشته باشد. اما آقای پوری حسینی اختیارات كامل ندارد. ایراد استیل‌آذین این است كه دو فرزند یك بزرگواری در استیل‌آذین هستند و پدر آن‌ها بدهكار است. اما استیل‌آذین بدهكار نیست و مشكل ندارد.»
عادل از عابدینی پرسید بدهی هدایتی هزار میلیارد تومان است؟ كه عابدینی گفت: «من واقف نیستم. اما می‌نویسم و اعلام می‌كنم كه اگر او بیش از 200 میلیارد تومان آن هم با وثیقه و به شكل قانونی، به سیستم بانكی بدهكار باشد ما در استیل‌آذین را می بندیم. به خاطر اینكه پدر بدهكار است، فرزندان را ببرند زیر سوال درست نیست.»
نوبت به منصور عرفانیان نماینده بهنام پیشرو كیش یكی دیگر از متقاضیان خرید پرسپولیس رسید. او گفت: «ما برای مزایده چهارم آمادگی داریم. پولی كه ما باید به عنوان وثیقه شركت در مزایده از خارج كشور می‌آوردیم یا باید تا آخر وقت روز سه شنبه از منبع حركت می كرد یا اینكه تا قبل از ساعت 14 روز مزایده به حساب سازمان خصوصی سازی می رسید. آن روز كه مشكلی نبود ولی نمی‌دانیم چرا امروز شرایط عوض شد در حالی كه این را تایید كرده بودند.»
پوری حسینی هم گفت: «هر دو بزرگوار نكاتی گفتند كه باید توضیح بدهم. اگر فردی یك پسر و یك دختر 21 و 23 ساله را 98 درصد شركت را به نام آن‌ها كند و خودش بدهی سنگینی داشته باشد، منطق حكم نمی‌كند كه محل تردید باشد؟ دوستان هم باید پذیرفته باشند این موضوع را. در مورد حرف‌های عرفانیان هم بگویم كه اسنادی دادند پول از منبع سه شنبه حركت كرده درست است. اما قبل از ساعت دو به خصوصی سازی نرسید. اگر رسیده بود كه الان بهنام پیشرو كیش برنده مزایده بود.»
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =